E-bike doet zijn intrede in cycloland
- daniel1975
- Forum-lid HC
Sterker nog: het truttengeluid in de huidige F1.
DIT is pas echt geluid: https://m.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw (vanaf 0:20)
DIT is pas echt geluid: https://m.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw (vanaf 0:20)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- ophetkantje
- Forum-lid
Dat zeg ik toch, het zijn andere liefhebbers, maar ondertussen zijn het er ook best veel die juist de techniek van de Formule E wel leuk vinden. En ik moet toegeven de sensatie van bv een Tesla (of Fisker), waarbij vanaf 0 direct volle trekkracht aanwezig is, dat is toch wel een aparte ervaring. Ikzelf ben ook meer van de brullende motoren (liever 2 dan 4 wielen overigens), maar heb ondertussen gezien dat er gewoon volop fans zijn voor de Elektrische klasses. en nee dit zullen niet de F1 fans zijn, maar wel degelijk ook autoliefhebbers.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
Quarantanove
- Forum-lid
Inderdaad , cyclo's zijn enorme commerciele gedrochten. Het verbaast me dan ook al heel lang dat zoveel mensen zo idioot zijn tegen woeker deelname prijzen daar aan mee te doen.csteenbe schreef:Wen er maar aan, de commercie is bij dit soort evenementen nou eenmaal te belangrijk.Herman_N schreef:Vooralsnog nemen ze niet deel aan de echte cyclo en wordt er geen e-bike klassement opgemaakt. Maar je kunt erop wachten dat dit navolging gaat krijgen en waar het eindigt weet niemand.
Als iemand echt sportief wil bezig zijn is het nemen van een wedstrijdlicentie m.i. de juiste optie. Wel of geen E-bikes in een cyclo zal me een zorg zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@ophetkantje: tesla zou ik serieus overwegen als ik het busget had. Fraaie auto, erg ruim van binnen en idd de acceleratie is leuk. Maar aan de andere kant klinkt een BMW 6cyl of Volvo 5cyl ook heel fijn en meer beleving.
Je bent nu wel even alle cyclo's over één kam aan het scheren. Er zijn voldoende cyclo's die helemaal niet zo masaal zijn. En een flink deel van de cyclo deelnemers zijn hele andere sporters dan de "rondjes om de kerk" rijders.Quarantanove schreef:Inderdaad , cyclo's zijn enorme commerciele gedrochten. Het verbaast me dan ook al heel lang dat zoveel mensen zo idioot zijn tegen woeker deelname prijzen daar aan mee te doen.csteenbe schreef:Wen er maar aan, de commercie is bij dit soort evenementen nou eenmaal te belangrijk.Herman_N schreef:Vooralsnog nemen ze niet deel aan de echte cyclo en wordt er geen e-bike klassement opgemaakt. Maar je kunt erop wachten dat dit navolging gaat krijgen en waar het eindigt weet niemand.
Als iemand echt sportief wil bezig zijn is het nemen van een wedstrijdlicentie m.i. de juiste optie. Wel of geen E-bikes in een cyclo zal me een zorg zijn.
Inderdaad, ik heb van de zomer een cyclo gereden met ongeveer 160 deelnemers en Miguel Indurain (en broer) en Claudio Chiappucci aan de start. Fantastische dag gehad met een erg goede sfeer. Na afloop een franse hap + fles wijn gekregen en gezamenlijk eten aan lange tafels in de zon. Ik vond het briljant. Maar goed, 49 staat bekend om dergelijke reacties. Soit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of rondjes door het bos rijdersJans schreef: een flink deel van de cyclo deelnemers zijn hele andere sporters dan de "rondjes om de kerk" rijders.
Hupsakee weer eentje: http://www.glocknerkoenig.com/de/info/g ... ig-e-bike/. Wellicht niet een van de bekendste cyclo's, maar vergis je niet, deze rit is in Oostenrijk behoorlijk groot.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Aangezien een cyclo gewoon een veredelde toertocht is, kan ik me er niet druk over maken... Die mensen willen gewoon een leuk ritje fietsen, lijkt me weinig mis mee....
P.S. Ik heb tijdens een cyclo al meermaals gesmeekt om een e-bike, nochtans zonder succes
P.S. Ik heb tijdens een cyclo al meermaals gesmeekt om een e-bike, nochtans zonder succes
Dat lijkt me een mening over de 'definitie' cyclo. Lijkt me dat inderdaad bij een toertocht het geen mallemolen moet uitmaken of je wel of niet e-biked. Maar een rit met een tijd-/wedstrijdelement heeft een andere intentie. Daarom vind ik dat e-bike maar een e-bike cyclo moeten organiseren. Leuk om te zien wie zijn e-bike het beste kan opvoerenhavana schreef:Aangezien een cyclo gewoon een veredelde toertocht is .....
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 24 nov 2016 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
tom de groot
- Forum-lid
Wat maakt het uit... Je rijdt uiteindelijk het toch voor jezelf.