Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

trainingsadvies i.v.m. hard fietsende vrienden

JoostG
Forum-lid

JoostG 10 feb 2016 13:13

Het is het geen rocket science, maar dat maken we er wel graag van :-)
Het is ook helemaal niet zwart wit: je kan best doordeweeks D2 rijden met incidenteel D3, als je maar in je achterhoofd houdt dat je van een intensievere training langer moet herstellen. Doe je dat niet, dan word je niet beter.
Ik ben dik 1,5 geleden in de bossen gaan rijden, met dezelfde 'basis' conditie die ik nu heb. Ik rijd gemiddeld wel 2 km harder. Puur door meer ervaring (minder remmen door bochten, makkelijker en sneller door moeilijke passages) en door meer gewenning aan de intensiteit. Gewoon lekker doorgaan.
Overigens rijd ik mannen die op de weg makkelijk volgen op een trail er binnen 100 meter af. De omstandigheden zijn gewoonweg totaal anders.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 feb 2016 13:18

klaastuin schreef:.....
@Lcsmet: ik proef enige ironie, maar ik ben bang dat je het enige juiste antwoord geeft...
.............
Nee hoor.
Ik heb en maak nog steeds ongeveer hetzelfde mee.
Fietsvrienden die beter en gelukkig voor mij, sommige ook slechter zijn dan mezelf.

Trainen doe je het efficiëntst op je eentje en in groep moet iedereen zich een beetje aan de anderen aanpassen.
Sommigen een beetje inhouden en anderen iets dieper in het rood gaan.
Maar dat is juist het fijne aan fietsen, ongeacht het niveauverschil kan je mits een beetje inleving in de anderen toch in groep fietsen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie