ketting schoonmaken: werkt zo'n kettingreiniger nu echt?
-
toerfietserftw
- Forum-lid
Ik heb exact dezelfde kettingreiniger en ben er eigenlijk wel erg tevreden over. Niet alles (inclusief jezelf) komt onder de spetters te zitten en de ketting is binnen een paar minuten brandschoon. Enige nadeel is dat mijn huidige ketting is ingesmeerd met een wax waardoor je hem eigenlijk nooit hoeft te poetsen. Maar ik kan hem ook gebruiken voor mijn woon-werkfiets
Kijk mama, zonder handen
................. Kijk mama, zonder tanden 
ik gebruik gewoon een ontvetter, bijvoorbeeld Dubro van de Action en soms bestel ik wel eens Bionet. Kost +/- € 10,- maar werkt perfect.

Goed inspuiten, tandenborstel/nagelborstel en compressor erover tot de krant eronder niet meer zwart wordt.
Wat minder wellicht voor het milieu, maar als ik snel wil stop ik hem even in een leeg jampotje gevuld met thinner. Dan hoef je het borstelen niet te doen, alleen compressor en doekje erover en klaar is kees.

Goed inspuiten, tandenborstel/nagelborstel en compressor erover tot de krant eronder niet meer zwart wordt.
Wat minder wellicht voor het milieu, maar als ik snel wil stop ik hem even in een leeg jampotje gevuld met thinner. Dan hoef je het borstelen niet te doen, alleen compressor en doekje erover en klaar is kees.