Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
NoChain
- Forum-lid
NoChain
07 apr 2014 09:18
Wereldkampioenen, nationale, gele, bolletjes-truien etc, dat hoor je niet te dragen. Maar tegen profkledij in het algemeen heb ik niks. De uitleg dat je geen profkledij mag dragen als je geen prof bent slaat natuurlijk nergens op, ze rijden dan wel rond met Dura Ace di2 ... alsof ze prof zijn
Ik moet zeggen dat ik de neutrale kledij van veel merken ook niet vind uitblinken. Momenteel heb ik kledij van Trek en Sky besteld, die kledij van IAM vind ik ook wel knap. Het truitje van Androni Giocattoli ga ik nu ook niet bestellen, dat is er wat over!
-
havana
- Forum-lid HC
havana
07 apr 2014 09:21
Ach de beste prof ter wereld wil niks van Di2 weten dus....

-
elefantino
- Forum-lid
elefantino
07 apr 2014 09:22
NoChain schreef:Wereldkampioenen, nationale, gele, bolletjes-truien etc, dat hoor je niet te dragen. Maar tegen profkledij in het algemeen heb ik niks. De uitleg dat je geen profkledij mag dragen als je geen prof bent slaat natuurlijk nergens op, ze rijden dan wel rond met Dura Ace di2 ... alsof ze prof zijn
Precies. Veel van die mensen imiteren werkelijk in alles profs: Benen scheren, topmateriaal, gelletjes etc., maar profkleding is dan ineens 'not done'. Lastig hoor, als je je zo laat beperken door "wat wel en niet hoort". Leef toch gewoon, denk ik dan.
-
kxlight
- Forum-lid HC
kxlight
07 apr 2014 09:45
havana schreef:Ach de beste prof ter wereld wil niks van Di2 weten dus....

Op de plek van de interne DI2-batterij zit natuurlijk al de accu van de extra motor...

-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
07 apr 2014 09:53
japiecarbon schreef:Die regels zijn er ook niet om serieus te nemen!
WAT! Ga je mond spoelen jij!
Dat gezegd hebbende: "natuurlijk" mag prof kleding niet voor een niet-prof, maar het Cannondale setje dat ik van vrouw&kids kreeg "omdat het zo goed bij mijn nieuwe fiets past" draag ik met trots*. Het zit nog eens heel lekker ook
(Veel neutrale kleding is idd of vreselijk saai, of heel lelijk, of idioot duur)
*Is dit dan een clausule op de regels, of moet ik gewoon een boete betalen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
codex
- Forum-lid
codex
07 apr 2014 10:23
De T.S. geeft aan dat hij sommige profkleding wel heel mooi vindt.
Nou dan doe moet je dat toch doen.!
Elke beginnende wielrenner en zeker als je nog jong bent, wil graag er een beetje als een echte prof bijlopen.Een heel klein beetje dat gevoel ervaren wat het is om prof te zijn.Dromen van een verwoestende demarrage en Cancellara er af rijden in de ronde van Vlaanderen
wat houd je dan tegen.
Ik merk dat je nu al bezig bent met neutrale kleding.Dat wijst er op dat je hebt laten beinvloeden door de meningen.
de ongeschreven regel 18 is

Krijg de fuck met je eerste 17 regels!...en ga alleen op je eigen gevoel af.
Laatst gewijzigd door
codex op 07 apr 2014 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
flores
- Forum-lid
flores
07 apr 2014 10:24
Ik snap zulke vragen nooit. Alsof een ander "je eigen" smaak moet bepalen. Ik neem aan dat een ieder een eigen smaak heeft en of die wel of niet past bij een ander is niet relevant. Profkleding of clubkleding vind je niet in mijn garderobe. Is dat bepalend voor de keuze voor je eigen aankoop? Natuurlijk niet. Of blijkbaar wel...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
07 apr 2014 10:47
codex schreef:Een heel klein beetje dat gevoel ervaren wat het is om prof te zijn.Dromen van een verwoestende demarrage en Cancellara er af rijden in de ronde van Vlaanderen
Dat kan ook als je na het fietsen in je oude afgetrapte joggingbroek met je kat op de bank ligt te mijmeren...
53x11 schreef:
Dat gezegd hebbende: "natuurlijk" mag prof kleding niet voor een niet-prof, maar het Cannondale setje dat ik van vrouw&kids kreeg "omdat het zo goed bij mijn nieuwe fiets past" draag ik met trots*. Het zit nog eens heel lekker ook

Hehe, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik zou mezelf de ultieme dwaas voelen als ik met een op internet bestelde bolletjestrui de Brienenoordbrug "bestorm".
De allereerste keer dat ik bij de sportschool ging spinnen zat er naast mij een gozer met een gele trui aan...dat vond ik ernstig van de pot gerukt.
Aan de andere kant, hoe zit dat dan met al die voetbalsupporters die hun bierpenzen in allerlei clubshirts hijsen waar ze absoluut niet zelf door gesponsord worden? Tja, nu ik er wat meer aan gewend ben geraakt snap ik wel waarom je het als wielerfanaat cool vindt om in een Belkin tenuetje rond te klossen. Maar zelf ben ik nog niet echt over de streep om het ook te gaan doen. Of het moet flink retro zijn zoals een oud Flandria shirt ofzo. Of Marianne Vos moet me persoonlijk haar shirtje komen afgeven met een aardige opmerking erbij ofzo "TTT, omdat het zo stoer is dat je het tóch probeert" ofzo, en dat het dan ook nog perfect past...
Maar ja, dream on.

Veni. Vidi. Fietsie.
-
TumTumTum
- Forum-lid
TumTumTum
07 apr 2014 10:55
Fietserzl schreef:De meningen zijn sterk verdeeld lees ik. Ik heb "The Rules" doorgelezen en voor een aantal zaken valt denk ik zeker wel wat te zeggen. Maar sommige regels lijken mij wel erg overdreven in eerste instantie.
Dat ga je toch niet serieus nemen he? "The Rules" zijn gewoon geschreven voor de lol.
Als jouw eerste post even vrij vertaal: "hoi, ik ben een beginnende fietser en vind profkleding mooi maar gaan jullie me er mee uit lachen?"
Antwoord; maling aan hebben, als jij in een profpakje wil rondfietsen moet je dat gewoon doen.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
07 apr 2014 11:38
TumTumTum schreef:
Aan de andere kant, hoe zit dat dan met al die voetbalsupporters die hun bierpenzen in allerlei clubshirts hijsen waar ze absoluut niet zelf door gesponsord worden?
Dat is ook sneu of schattig of iets ergens daar tussenin.

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
07 apr 2014 11:39
TTT, jij moet nog veel leren.

Natuurlijk draait het enkel en alleen om gezien te worden. Ga eens de dag voor de Dolomieten Marathon op het terras zitten in Corvara; betere uitleg:bevestiging zul je nooit meer zien
Voetbalsupporters mag je sowiso niet naar kijken, die zijn nu eenmaal niet wijzer

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
07 apr 2014 11:48
daniel1975 schreef:Natuurlijk draait het enkel en alleen om gezien te worden. Ga eens de dag voor de Dolomieten Marathon op het terras zitten in Corvara; betere uitleg:bevestiging zul je nooit meer zien

Inderdaad.
Je moet gewoon messcherp gesoigneerd ogen, fabuleuze vorm hebben, ongelooflijk toegewijd trainen (te beginnen met Rule #5), maar je moet ook weer niet té graag willen, het moet wel met een
casual coolness van mínimaal het kaliber James Dean gaan.
Ofwel
Casually Deliberate zoals Velominati het noemt.
It's a tightrope, Spud, it's a f*&%ing tightrope.
Je zou er al bijna moe van worden voor je ook maar 1 meter gefietst hebt. Oh nee wacht, Rule 4, 5 en 6.
Laatst gewijzigd door
scepticus op 07 apr 2014 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"