Alles over vakanties op én met de fiets

La charly Gaul

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 10 sep 2010 11:58

@spook. Wat bedoel je precies met "dit soort cyclos"? Want er zijn er namelijk zat in de Ardennen ieder jaar, maar dat weet je wel neem ik aan. Zie ook het sticky topic bovenaan in dit onderdeel van het forum.

Als je wil kan je volgende week weer in de Ardennen aan de bak bij La Christophe Brandt. Ik las er goede berichten over op het forum van wielertoerist (.nl):
www.lachristophebrandt.com/
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

spook
Forum-lid

spook 10 sep 2010 12:09

Wat ik vooral bedoel, is de gezamelijke start. Dit geeft een wezenlijk andere sfeer dan de toertochten die ik heb gereden met tijdmeting, waarbij je dan tussen bijvoorbeeld 7.00 en 9.00 uur kunt starten.

Door gezamelijk te starten wordt het meer een wedstrijd, dat beviel me erg goed.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 10 sep 2010 12:18

Dan blijf ik bij mijn eerdere antwoord: in de Ardennen zijn er veel van dit soort tochten. Juist bij de cyclos waarbij een klassement wordt opgemaakt (dus behalve een tijdmeting ook een echte uitslag) wordt er gezamenlijk gestart. Enkele voorbeelden van cyclo's: Gran Fondo Ardennaise (de voormalige Eddy Merckx), Velomediane Claude Criquielion, La Magnifique des Ardennes. Zelfs de Fiets Challenge was zo'n tocht, deze zal volgensd jaar echter niet meer verreden worden. Al deze tochten hebben overigens een apart topic hier, zoek maar eens, kun je ook de verslagen lezen.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 10 sep 2010 20:24

@Louise en @rob74; dit vind ik wel allemaal redenen om gewoon zo'n tocht eens te rijden. Ben toch wel gewend om ingehaald te worden, haha! Vaak gaat het mij ook om de route en niet om het collectieve. Als er maar bordjes zijn om te volgen. En op kruispunten zelf uitkijken is ook niet het probleem. Bedankt!
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

Plaats reactie