flores schreef:
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Aangezien TS @jeanteck "pas een jaar" weer aan het fietsen is, vooral aangeeft nog absoluut géén klimervaring heeft én zijn streefgewicht nog altijd 100kg zwaar is, is 39X26 imho by far ontoereikend. Wat heeft TS er aan als hij eenmaal daar aangekomen is, zijn "fietsvakantie" wordt vergalt omdat hij merendeels niet de bergen, mee of op kan. Terplekke veranderingen aanbrengen is dan echt geen optie. En zoals jij aangeeft: accepteren om niet anders dan mogelijk met een lagere trapfrquentie omhoog zult gaan, zal volgens mij moeten zijn: accepteren dat je gewoon niet omhoog kunt gaan. Om teleurstelling te voorkomen, mijn advies: een compact of triple laten monteren...
JeanTeck schreef:Hallo,
Ik ben sinds dit jaar weer begonnen met fietsen. Ik heb hiervoor een leuke 2ehands fiets gekocht. Een Cannondale met Campagnolo record 8 Speed (voor 53-39 en achter 13-26) Hier in Nederland kan ik daar prima mee uit de voeten maar nu ga ik deze zomer naar de vogezen en ik wil mijn racefiets mee nemen. Ik wil daar enkele klimmen gaan doen ( Planche des Belles Filles, Ballon d'Alsace) en heb het idee dat ik met dit verzet het niet ga halen tot boven.
Welke mogelijkheden zijn er voor mij? En vooral welk verzet moet ik aan denken in de vogezen en wat gaat het mij kosten om dit aan te passen?
Alvast bedankt voor de reacties
TS gaat deze zomer naar de Vogezen en wil zijn racefiets meenemen om daar enkele klimmen te doen.
Ik lees hier niet uit dat het een FIETS vakantie is, maar dat de fiets een onderdeel is van de vakantie. TS zal dus niet elke dag 150km gaan fietsen,maar wil daar gewoon een aantal ritjes maken (zo lees ik het). En in dat geval zeg ik gewoon gaan met die fiets, er is daar genoeg leuks te fietsen.
Maar de meesten hier stellen alleen maar voor om flink te investeren in die fiets, en ik denk dat dat zonde is.
Verder kan ik net zoals jullie niet vanaf een internet pagina lezen wat TS echt kan op de fiets. Maar in het algemeen moet je met een 39x26 heel ver kunnen komen, en ik vind dat je dat dan gewoon moet gaan proberen.
Daarbij, het zijn de Vogezen en TS gaat niet de Mortirolo, Zoncolan of Kronplatz beklimmen.