Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ronde bocht minder diep zitten

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 01 apr 2013 09:23

FSA Team Issue is een heel fijn stuur. -heb ik ook maar dan met Colnago decals- Maar is volgens mij gewoon een Energy met carbon wrap en ik betwijfel of het carbon daadwerkelijk iets toevoegd behalve de looks. De Energy is in ieder geval overwegend zwart maar niet mat...

3T Ergonova/Ergosum Team Stealth zou de (prijzige) oplossing kunnen zijn, waarbij de Ergonova de kleinste drop heeft.
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 01 apr 2013 10:06

arjan schreef:
ericpeters schreef:
arjan schreef:Sinds kort rijd ik met een FSA Team Issue compact stuur. Drop is minder groot en het is aluminium omwikkeld met carbon. Dus de voordelen van aluminium en de looks van carbon.
Wat zijn die voordelen van aluminium dan? (Ik zoek namelijk net andersom, full carbon maar met een sobere, effen en matte lak )
Aluminium is wat minder gevoelig voor beschadigingen en zal wat minder snel spontaan helemaal afbreken. Zeker bij een stuur en stuurpen is dat toch wel prettig.
Verder heeft het ook nog een prijs voordeel.
Zelf ben ik geen fan van matte lak maar met de huidige modetrend van matte lak moet een stuur met mat carbon toch wel te vinden zijn lijkt mij. Een aantal carbon sturen van Specialized komen volgens mij wel redelijk in de buurt van sober en mat.
Genoeg mat carbon te vinden inderdaad, wat moeilijk is is het juiste model. Ik zoek eigenlijk dezelfde bocht als mijn Cinelli Ram 2, dat heeft een platte brede bovenkant en kleine drop maar ook weer niet zo klein als de echte compact sturen.
Ik vind het echte voordeel van Carbon het comfort: de 2 carbon sturen waar ik mee heb gereden (naast de Ram2 ook nog een Ritchey WCS Stream carbon) dempen putjes e.d. voelbaar ten opzichte van alu. Ik heb het idee dat het stuur soms net zoveel opvangt als de banden.
Afbeelding

Plaats reactie