Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
10 sep 2012 18:02
litespeed schreef:Ik rijd ook graag op een hard zadel (Aspide).
Ik heb ook liever een hard zadel
Maar een dunne zeem wil niet per definitie comfortabeler zijn. Van de Bioracer Pampers werd ik iig niet gelukkig. Castelli staat wat zemen betreft bij mij bovenaan. Maar ook Pissei kan ik uren op zitten. Als ik dit allemaal zo lees dan ga ik Assos geeneens proberen
~live fast, die young ~
-
loos
- Forum-lid
loos
10 sep 2012 18:04
Voor mij staat ook de Castelli (progetto X2) zeem bovenaan.
Zowel in de free aero als bodypaint bibshort.
Ik rijd er nu zo'n 3 tot 4 jaar mee.
Dit jaar een kleine upgrade: de zeem heeft ventilatiegaatjes gekregen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
10 sep 2012 18:21
Bodypaint is love-it-or-hate-it bij mij: de ene keer zit ie perfect en dan ook 200km lang, de andere keer zit ie naar een paar km al niet fijn en dan krijg je hem ook niet goed omdat hij zo gegoten om je lichaam zit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
10 sep 2012 18:56
@girlinred: je moet Assos wel een keer proberen hoor! pasvorm in de fietshouding, materiaal gebruik, zeem, uitstraling is allemaal erg mooi en goed. Een Mille is echt een erg goede broek in mijn ogen. Wel aan de prijs, dat wel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
girlinred
- Forum-lid
girlinred
10 sep 2012 21:04
boswielrenner schreef:@girlinred: je moet Assos wel een keer proberen hoor! pasvorm in de fietshouding, materiaal gebruik, zeem, uitstraling is allemaal erg mooi en goed. Een Mille is echt een erg goede broek in mijn ogen. Wel aan de prijs, dat wel.
Dat pasvorm in de fietshouding heeft castelli ook wel, materiaal ook daar super, zeem super en qua uitstraling in mijn ogen minder saai dan Assos. Van beide merken vind ik de damesshirts niet heel spannend, maar qua uitstraling winnen de Castelli broeken het.
Dus, ik denk het niet

. Spul is niet goedkoop en dan koop ik liever wat ik mooier vind
Ooh ja en zwarte broeken die vaal worden? No tnx. Rij je met je dure broek zie je eruit alsof je geen geld hebt om een nieuwe broek te kopen, zodat je met je versleten broek blijft rondrijden.
~live fast, die young ~
-
pacoaw
- Forum-lid
pacoaw
10 sep 2012 21:21
Bij mij blijft Castelli beter zwart dan Assos, maar bij Castelli slijten de logo's er erg snel vanaf. Ik vind de zeem van Assos net iets fijner, zowel de blauwe als de oranje.
-
henkv
- Forum-lid
-
Contact
henkv
10 sep 2012 22:02
Ik vind ook de castelli zeem (progetto X2) prettiger. En de bodypaint zit echt als gegoten. Bij Assos had ik altijd enorme schuurplekken aan de binnenkant van m'n bovenbenen. Dik materiaal, houdt vocht vast, zit niet gegoten dus frotten (ik rijd graag 24 uur non stop en véél langer). Die irritatie plekken krijg ik bij castelli ook wel maar véél en véél minder want het past me gewoon beter. Overigens bij mijn afstanden assos tegen een decathlon broekje afzetten is als hemel versus hel. Assos is echt wel een behoorlijke zeem en broek (ik gebruik de fi13, de mile vind ik minder) maar castelli is net effe wat strakker.
-
loos
- Forum-lid
loos
10 sep 2012 22:24
daniel1975 schreef:Bodypaint is love-it-or-hate-it bij mij: de ene keer zit ie perfect en dan ook 200km lang, de andere keer zit ie naar een paar km al niet fijn en dan krijg je hem ook niet goed omdat hij zo gegoten om je lichaam zit.
Dat herken ik.
Ik stap soms ook wel eens af om even te "hijsen", zodat alles weer goed zit.

-
boswielrenner
- Forum-lid
boswielrenner
10 sep 2012 22:53
vale broeken heb ik geen last van. Kan ook aan wasmiddel liggen wat mensen gebruiken. Ik gebruik alleen wasmiddel voor donkere kleding en assos cleaner.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
19 sep 2012 21:29
Inmiddels gesproken met de service medewerker van de winkel welke zonder aarzeling me een nieuwe broek heeft aangeboden, hij trok zelf ook een bedenkelijk gezicht bij het lezen van de brief van Assos.
-
robzie
- Forum-lid
robzie
20 sep 2012 21:53
Ik fiets pas zo'n 30 jaar en heb onlangs eindelijk een Assos shirt, een FI Mile Regular (zwaar over de top qua prijs), armstukken en kniestukken gekocht.
Jammer dat ik na 30 jaar peinzen niet nog 30 jaar gewacht heb met kopen.
Ik vind die hele Assos-hype zwaar overtrokken, een broek die aan be pijpen niet netjes strak sluit en dan ook nog die vreemde reflectiestrippen erop gestikt.
Een trui waar de juiste/passende maat niet in te vinden is, armstukken waar ik juist weer tussen maat I en II in zou moeten hebben en het ergst van al de kniestukken die ik gekocht heb zouden "one size" zijn, nou geloof me ik heb niet al te dikke benen, maar ook geen spillebeentje, maar hoe dan ook die dingen zakken bijna iedere rit tot over mijn knieen omlaag. Iets waar ik bij Craft of Pearl Izumi geen last mee had.
Overigens is de zeem in de broek nou ook niet echt van die topkwaliteit die er altijd aan toegedicht wordt.
Voor mij was het de eerste en de laatste keer Assos-spullen die ik gekocht heb.
Zal natuurlijk wel voor een groot gedeelte aan mijn persoonlijke smaak en pasvorm liggen, maar ik ben er niet echt blij mee.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 sep 2012 22:23
Tsja....niet alles van een merk is top. Maar de broeken nog steeds wel imho. Die reflectiestrip is idd niet altijd perfect eraan gestikt. Ik heb er ook 1 gehad die niet mooi zat: direct om laten ruilen, no problem.
Heb wel het gevoel dat hun quality check niet meer de ouderwetse standaard heeft. Vroeger was alles goed, nu al 2x een broek terug moeten sturen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!