Hoi na veel surfen heb ik wat voor je gevonden .In Weert zit er een , website www.chiropractie-vanbeest.nl
Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat je er baat bij hebt.
Groetjes
Zeurige pijn in onderrug
-
vstromkees
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door vstromkees op 14 Februari 2007
Hoi na veel surfen heb ik wat voor je gevonden .In Weert zit er een , website www.chiropractie-vanbeest.nl
Groetjes
hartstikke bedankt voor het zoeken, ik was/ben van plan om erheen te gaan, alleen nou heb ik het mijn ouders voorgelegd en die zijn er geen voorstander van omdat ze eerst vinden dat ik van een "echte" medicus het advies moet krijgen om erheen te gaan, als deze het advies niet geeft vinden ze het "kwakzalverij".
Iemand misschien een artikel waarin ondersteund wordt dat chiropracticor's en ostheopaten geen kwakzalvers zijn?
Groetjes
hartstikke bedankt voor het zoeken, ik was/ben van plan om erheen te gaan, alleen nou heb ik het mijn ouders voorgelegd en die zijn er geen voorstander van omdat ze eerst vinden dat ik van een "echte" medicus het advies moet krijgen om erheen te gaan, als deze het advies niet geeft vinden ze het "kwakzalverij".
Iemand misschien een artikel waarin ondersteund wordt dat chiropracticor's en ostheopaten geen kwakzalvers zijn?
Vandaag is morgen alweer gisteren
-
vstromkees
- Forum-lid
Het zijn geen kwakzalvers. De ziektekostenverzekeraars vergoeden immers de behandelingen.
Waar ik kom zijn zelfs enkele leden van het koninklijk huis klant.
Succes
Waar ik kom zijn zelfs enkele leden van het koninklijk huis klant.
Succes
ok, na lange tijd dit topic is even leven inblazen. Mijn probleem is namelijk nog steeds niet over. Ben 1 jaar gaan reizen nu weer terug op de fiets. Fiets intussen al3,4 jaar en heb vanaf dag 1 tot nu altijd last van mn rug gehad. De eerste 2 jaar niks aan gedaan, destijds naar de fysio geweest, zie de rest van dit topic. Nu bij terugkomst naar de chiropractor geweest. Ik ben inmiddels 6 keer ofzo gekraakt. ook zijn er bij de chiropractor fotos gemaakt van mn rug. Het bleek dat mijn ruggenwervel aan de onderkant een beetje naar links kantelt. Hierdoor kan ik blijkbaar neit alle kracht uit mn rechterbeen halen en dat vertaalt zich dan door pijn aan mn linkeronderrug, met uistraling naar mn linkerbovenbeen. Na de 1ste behandeling van de chiropractor, heb ik 2 keer gefietst. Dit waren de mooiste tochtjes in mn leven, heb na 4 jaar fietsen voor de eerste keer pijnvrij gefietst. Daarna kwam de pijn weer terug, en ondanks ieder keer teruggaan naar de chiropractor blijf ik nu met evenveel pijn zitten als de vorige keer. Wat nu, ik begin eerlijk gezegd behoorlijk wanhopig te worden. De pijn kan ik het beste beschrijven als zeurderig in de linkeronderug, het ligt niet aan een te zwaar verzet of de fietspositie want ik fiets altijd al super licht en heb al heel erg veel geexperimenteerd met de fietstpositie. In principe hebben ze het probleem dus kunnen traceren bij de chiropractor, alleen de behandelingen werken voor geen meter...
Help mij
Help mij
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
[quote="scrymm"]ok, na lange tijd dit topic is even leven inblazen. Mijn probleem is namelijk nog steeds niet over. Ben 1 jaar gaan reizen nu weer terug op de fiets. Fiets intussen al3,4 jaar en heb vanaf dag 1 tot nu altijd last van mn rug gehad. De eerste 2 jaar niks aan gedaan, destijds naar de fysio geweest, zie de rest van dit topic. Nu bij terugkomst naar de chiropractor geweest. Ik ben inmiddels 6 keer ofzo gekraakt. ook zijn er bij de chiropractor fotos gemaakt van mn rug. Het bleek dat mijn ruggenwervel aan de onderkant een beetje naar links kantelt. Hierdoor kan ik blijkbaar neit alle kracht uit mn rechterbeen halen en dat vertaalt zich dan door pijn aan mn linkeronderrug, met uistraling naar mn linkerbovenbeen. Na de 1ste behandeling van de chiropractor, heb ik 2 keer gefietst. Dit waren de mooiste tochtjes in mn leven, heb na 4 jaar fietsen voor de eerste keer pijnvrij gefietst. Daarna kwam de pijn weer terug, en ondanks ieder keer teruggaan naar de chiropractor blijf ik nu met evenveel pijn zitten als de vorige keer. Wat nu, ik begin eerlijk gezegd behoorlijk wanhopig te worden. De pijn kan ik het beste beschrijven als zeurderig in de linkeronderug, het ligt niet aan een te zwaar verzet of de fietspositie want ik fiets altijd al super licht en heb al heel erg veel geexperimenteerd met de fietstpositie. In principe hebben ze het probleem dus kunnen traceren bij de chiropractor, alleen de behandelingen werken voor geen meter...
Help mij[/quote]
Kijk hier eens. Hoor hele goede verhalen. Waarschijnlijk zit je scheef op je fiets bijv door verschil in lengte benen of scheef bekkenbodem http://www.body2bike.com/nl_index.php
Help mij[/quote]
Kijk hier eens. Hoor hele goede verhalen. Waarschijnlijk zit je scheef op je fiets bijv door verschil in lengte benen of scheef bekkenbodem http://www.body2bike.com/nl_index.php
What makes the boat go faster?
Rugklachten en met name onderin zijn vaak een oorzaak van slappe rug en buikspieren
Bijna alle wielrenners denken alleen maar aan fietsen en de rest hoort er niet bij want dat past niet bij het trainingsprincipe
Romp en stabilsatieoefeningen voor het versterken van de rug en buikspieren zijn essentieel
voor probleemloos lang fietsen zonder rugpijn en verder goed op de fiets zitten
Bijna alle wielrenners denken alleen maar aan fietsen en de rest hoort er niet bij want dat past niet bij het trainingsprincipe
Romp en stabilsatieoefeningen voor het versterken van de rug en buikspieren zijn essentieel
voor probleemloos lang fietsen zonder rugpijn en verder goed op de fiets zitten
ironman, dit klopt inderdaad. Ik heb echter in deze 3 jaar al vrij actief aan rug en buikspier oefeningen gedaan en daarbij onvoldoende redement gehad. Het is op die foto van de chiropractor ook te zien dat er een echte afwijking zit in mn ruggenwervel, daarom lijkt het mij ook neit zinvol om t alleen daarop te gooien. Ik heb al te veel slechte ervaringen emt fysiotherapeuten om hier alles op te durven gooien.
Misschien dat ik wel doe wat livio zegt, t blijkt in ieder geval wel, dat er nog heel weinig bekend is over dit soort klachten. Want iedereen heeft een verklaring maar niemand kan het echt oplossen
Misschien dat ik wel doe wat livio zegt, t blijkt in ieder geval wel, dat er nog heel weinig bekend is over dit soort klachten. Want iedereen heeft een verklaring maar niemand kan het echt oplossen
Mag aannemen dat een goede chiropractor ook naar je bekken/ beenlengte kijkt omdat dat een potentiele oorzaak kan zijn van evt rugklachten. En dat ie niet alleen lokaal behandeld. In theorie zou het kunnen dat jou afwijking icm de fietshouding niet samen gaat. Hoop het niet en is wel meest pessimistische insteek, maar zou kunnen.
Tenslotte ; dat je al 3 jaar intensief aan oefeningen doet betekent niet automatisch dat dat niet werkt. Gaat er om dat je die oefeningen zorgvuldig uitvoert om de juiste spieren nauwkeurig te trainen, maar met jou geschiedenis zal je dat ondertussen wel weten en doen.
Alstublaft.