Pijntjes...
Inderdaad is een goed zadel niet altijd de oplossing. Natuurlijk helpt het, net als een goed afgestelde fiets, een goede fietsbroek en broekenvet. Probleem bij mij is (en ik denk ook bij meerdere vrouwen), dat de binnenste schaamlippen te groot zijn, waardoor je daarop zit. Als je dat een aantal uur volhoudt, is dat nou eenmaal niet prettig. Je gaat inderdaad scheef zitten, wat weer tot drukplekken elders leidt (zooltjes hebben dus echt geen zin!) of je gaat telkens weer verzitten op je zadel. De wondjes die dan ontstaan zorgen uiteindelijk voor steeds meer pijn, waardoor het plassen ook niet meer comfortabel wordt. Maar fietsen is zo leuk, dus heb ik het maar geaccepteerd. Of is een operatie de oplossing?
Groeten Suus.
Schakelen is een vorm van pijnbestrijding
Schakelen is een vorm van pijnbestrijding
Tijdens het fietsen geregeld de rimpels uit de fietsbroek trekken helpt ook bij mannen tegen zadelpijn. Ook een zadel met gleuf vinden velen prima, maar het grootste comfort haal je toch uit een goed zeemvel. Met uierzalf of vaseline heb ik geen ervaring; helpt dat echt en welk van beide is dan het best?
@ Suus73: je overweegt toch geen operatie hoop ik?
@ Suus73: je overweegt toch geen operatie hoop ik?
Mijn vriendin had ook vele problemen (lees pijntjes) tijdens maar vooral na het fietsen.
Ze heeft nu een fietsbroek met een hele goede zeem maar vooral een heel goed zadel van het merk ISM
hier het internetadres : www.ismseat.com
Ze heeft nu een fietsbroek met een hele goede zeem maar vooral een heel goed zadel van het merk ISM
hier het internetadres : www.ismseat.com
-
- Forum-lid
dat ziet er wel heel apart uit! Kan je ze ergens in NL ook van dichtbij bekijken/ testen?
-
- Forum-lid
dankje, ik ga eens nader informeren.
Wat zijn die vrouwen stil, wat zijn die vrouwen stil, wat zijn die vrouwen stil!
Inhaken en mee deinen!
Wat zijn die vrouwen stil, wat zijn die vrouwen stil, wat zijn die vrouwen stil!
enz..............
Inhaken en mee deinen!
enz..............
kiekeboe
-
- Forum-lid
Dit onderdeel is niet zo heel actief, dat klopt!
Maar wellicht zijn er weinig verschillen tussen mannen en vrouwen op de fiets...
Op een paar vrouw specifieke pijntjes na dan!
Maar wellicht zijn er weinig verschillen tussen mannen en vrouwen op de fiets...
Op een paar vrouw specifieke pijntjes na dan!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="Amclassic-fan"][quote="bikeboss"]hoewel...vrouwen praten toch veel meer dan mannen?[/quote]
Dan begin ik te twijfelen aan Daniël
[/quote]
Die overtreft mij niet, dus hij is mannelijker dan ik en aangezien ik wel eens voor 'vent' word uitgemaakt op de fiets....
Dan begin ik te twijfelen aan Daniël

Die overtreft mij niet, dus hij is mannelijker dan ik en aangezien ik wel eens voor 'vent' word uitgemaakt op de fiets....
~live fast, die young ~