Legale doping: rode bietensap
Ik zie nergens bietensap staan in de tabellen. Wellicht dat bietensap door de vloeibare vorm een hogere concentratie nitraat bevat dan kropsla. Van 8kg kropsla word ik ook niet heel blij.
Overigens wordt de bietensap naarmate je het vaker drinkt wel minder vies. Wel goed schudden, want anders eindig je met een moddersmaak.
Overigens wordt de bietensap naarmate je het vaker drinkt wel minder vies. Wel goed schudden, want anders eindig je met een moddersmaak.
[quote="goosman"]
Alvorens de gehele wielergemeenschap fanatiek aan de rode bieten gaat lijkt het me zinnig dat er eerst eens onderzoek wordt gedaan naar eventuele nadelige effecten van langdurig gebruik.
[/quote]
De korte termijn gevolgen zijn al erg genoeg: je gaat ervan over je nek want het is niet te hachelen.
Alvorens de gehele wielergemeenschap fanatiek aan de rode bieten gaat lijkt het me zinnig dat er eerst eens onderzoek wordt gedaan naar eventuele nadelige effecten van langdurig gebruik.
[/quote]
De korte termijn gevolgen zijn al erg genoeg: je gaat ervan over je nek want het is niet te hachelen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
Ik vraag me gewoon af; kent er iemand een alternatief? Een goedkoper en "gemakkelijker" alternatief voor rode bietensap?
http://img202.imageshack.us/img202/636/profielfoto2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pfffft, volgens mij wordt het echt tijd om deze naar het Cafe te verplaatsen...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
jij bent de modder eter
Bietjusssssssssssssssssssss

Bietjusssssssssssssssssssss
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="SmartFella"]Ik vraag me gewoon af; kent er iemand een alternatief? Een goedkoper en "gemakkelijker" alternatief voor rode bietensap?[/quote]
ehm,. . rode bieten salade?
Vandaag opgeschept uit de salade bar.
ehm,. . rode bieten salade?
Vandaag opgeschept uit de salade bar.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Bieten zijn erg lekker met opperdoeser rondjes en een goede bal
wel zelf koken en raspen .
niet uit een potje aub

niet uit een potje aub
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi,
[quote="fransb"]bietensap als NO booster, daar gaat het hier om, in de bodybuildingwereld zijn NO boosters gemeengoed, vlak voor de workout idd ingenomen zou het de aderen 'ontspannen' waardoor grotere hoeveelheden bloed door het lichaam en vooral door de spieren kunnen stromen.
Ik heb daar eens op gegoogled, 'NO booster side effects' en dat soort zoektermen, geloof niet dat ik daar vrolijk van werd..
Ik ben gewezen op het product Orange Oximega van Controlled-labs, dat schijnt dan in ieder geval uit natuurlijke bestanddelen te bestaan, maar als ik dan bij de ingredienten zie staan per dosering 1 gr lecitine, hm dan moet ik wel een beetje lachen, daarbij 1,2 gram bieten/spinazie/broccoli-poeder, daar ga ik dan weer een beetje van twijfelen, het goedje kost ca 45 euro per 60 servings, dat schijnt dantussen de 1 a 2 maanden te zijn, zal die 1,2 gram effectieve NO booster mij dan een streep harder laten rijden?
Iemand ervaring?[/quote]
Behoudens de terughoudendheid en het ongloof ben je er bijna.
Het basisprobleem is dat onze moderne voeding zodanig wordt berwerkt en herbewerkt dat er niet veel aan "nuttige" stoffen overblijft.
Bewerkingsprocessen zoals in de industrie worden toegepast vermoorden vitamines, mineralen, enz., enz..
Het eenvoudig pasteuriseren van melk doodt al een tal van voedingselementen.
NO boosters werken beslist maar er zitten een aantal voorwaarden aan verbonden: een gezonde lever en ook het verbruik van die nitrieten spelen een rol. Maw. dit is spul dat je wil gaan verbruiken, niet stapelen in de lever.
Het effect? Betere zuurstof opname, ergo betere uithouding enz...
Doping? Laat me niet lachen.
Armstrong was geheid meer doordrongen van doping dan dit spul. Om net niet te zeggen dat de man een en al doping was alleen veel gesophisticeerder.
Gelijkaardig effect, ook al jaren gekend is de opmname van L-arginine.
Voedingssupplementen zitten duidelijk in de markt, niet zozeer met reden maar wel met oorzaak.
Ciao,
[quote="fransb"]bietensap als NO booster, daar gaat het hier om, in de bodybuildingwereld zijn NO boosters gemeengoed, vlak voor de workout idd ingenomen zou het de aderen 'ontspannen' waardoor grotere hoeveelheden bloed door het lichaam en vooral door de spieren kunnen stromen.
Ik heb daar eens op gegoogled, 'NO booster side effects' en dat soort zoektermen, geloof niet dat ik daar vrolijk van werd..
Ik ben gewezen op het product Orange Oximega van Controlled-labs, dat schijnt dan in ieder geval uit natuurlijke bestanddelen te bestaan, maar als ik dan bij de ingredienten zie staan per dosering 1 gr lecitine, hm dan moet ik wel een beetje lachen, daarbij 1,2 gram bieten/spinazie/broccoli-poeder, daar ga ik dan weer een beetje van twijfelen, het goedje kost ca 45 euro per 60 servings, dat schijnt dantussen de 1 a 2 maanden te zijn, zal die 1,2 gram effectieve NO booster mij dan een streep harder laten rijden?
Iemand ervaring?[/quote]
Behoudens de terughoudendheid en het ongloof ben je er bijna.
Het basisprobleem is dat onze moderne voeding zodanig wordt berwerkt en herbewerkt dat er niet veel aan "nuttige" stoffen overblijft.
Bewerkingsprocessen zoals in de industrie worden toegepast vermoorden vitamines, mineralen, enz., enz..
Het eenvoudig pasteuriseren van melk doodt al een tal van voedingselementen.
NO boosters werken beslist maar er zitten een aantal voorwaarden aan verbonden: een gezonde lever en ook het verbruik van die nitrieten spelen een rol. Maw. dit is spul dat je wil gaan verbruiken, niet stapelen in de lever.
Het effect? Betere zuurstof opname, ergo betere uithouding enz...
Doping? Laat me niet lachen.
Armstrong was geheid meer doordrongen van doping dan dit spul. Om net niet te zeggen dat de man een en al doping was alleen veel gesophisticeerder.
Gelijkaardig effect, ook al jaren gekend is de opmname van L-arginine.
Voedingssupplementen zitten duidelijk in de markt, niet zozeer met reden maar wel met oorzaak.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
Zelf rode bieten kwekensmartfella schreef:Ik vraag me gewoon af; kent er iemand een alternatief? Een goedkoper en "gemakkelijker" alternatief voor rode bietensap?

Afgelopen zomer zelf gedaan, Had een paar bakken vol. Ik dronk dan elke dag een versgeperste bietensapje, voor de smaak perste ik er nog wat andere groenten of fruit bij.
-
- Forum-lid HC
Oud topic, maar toch even reageren.
Ik heb een flesje Beet It gekocht om te proberen en vanochtend gedronken voordat ik ging fietsen.
Conclusie:
Ik had een goede dag, of het werkt echt, of het heeft een enorm placebo effect.
Het viel me op dat met name mijn hartslag erg snel daalde naar lagere waardes nadat ik in volle inspanning geklommen had.
Ik zal het nog een paar keer proberen om zeker te stellen dat ik niet alleen een goede dag had.
ps: lekker is anders maar het spul is nog te drinken, liever dit dan bv een gelletje.
Ik heb een flesje Beet It gekocht om te proberen en vanochtend gedronken voordat ik ging fietsen.
Conclusie:
Ik had een goede dag, of het werkt echt, of het heeft een enorm placebo effect.
Het viel me op dat met name mijn hartslag erg snel daalde naar lagere waardes nadat ik in volle inspanning geklommen had.
Ik zal het nog een paar keer proberen om zeker te stellen dat ik niet alleen een goede dag had.
ps: lekker is anders maar het spul is nog te drinken, liever dit dan bv een gelletje.