@ Paul Chris , goed verhaal! Het is dus kiezen tussen nieuw of ombouwen. Het nieuwe is duurder maar het ombouwen is weer wat technischer maar ook weer goedkoper.
Grtz.
Rubenio
Giant Speeder singlespeed conversion
Oh dan word het lastig
, ik ben zelf bijna 1.80 en hij is al te groot ( 60 CM ) .
ff zoeken op mp dan maar, er staat soms best wel wat leuks te koop
persoonlijk zou ik voor een gazelle gaan
nog een laatste tip :
als je cyclo-cross frame ziet (had ik ook bijna gekocht), heb ik me laten vertellen dat deze een stukje nerveuzer stuurt , dus wat minder geschikt voor fixed.
En verder is het ook zo dat die nokjes daarvan groter en dus minder fraai zijn.
Ik zal ook nog n's even rondkijken de komende tijd.
Grtz.
Rubenio
ff zoeken op mp dan maar, er staat soms best wel wat leuks te koop
persoonlijk zou ik voor een gazelle gaan
nog een laatste tip :
als je cyclo-cross frame ziet (had ik ook bijna gekocht), heb ik me laten vertellen dat deze een stukje nerveuzer stuurt , dus wat minder geschikt voor fixed.
En verder is het ook zo dat die nokjes daarvan groter en dus minder fraai zijn.
Ik zal ook nog n's even rondkijken de komende tijd.
Grtz.
Rubenio
Wat betreft die framematen: daar ben ik nog niet echt in thuis. Ik zit pas een maandje of 2 in de race-scene , tenminste ik probeer erin te komen 
Ik kan je wel vertellen dat het te maken heeft met je binnenbeenlengte en je lichaamslengte.
Je zou een bodycheck kunnen doen bij je lokale fietsenmaker. Dan komt er aan het eind een maat uitrollen ( en meestal ook een advies voor een paar dure bikes
) Maar ik gok dat je moet zoeken naar een frame/fiets in de maten : 54/55.
Grtz.
Rubenio
Ik kan je wel vertellen dat het te maken heeft met je binnenbeenlengte en je lichaamslengte.
Je zou een bodycheck kunnen doen bij je lokale fietsenmaker. Dan komt er aan het eind een maat uitrollen ( en meestal ook een advies voor een paar dure bikes
Grtz.
Rubenio
Omdat ik het niet kan laten een beetje te blijven verbeteren aan de fiets (jammer dat je er zo weinig aan hoeft te doen...., het sleutelen vond ik ook wel leuk )
heb ik een ander voorwiel op de kop getikt. Het is een Rigida DPX Constrictor. Ik kende het model niet, voornamelijk gekocht vanwege het mooie afwijkende spaakpatroon. Zodra die zit post ik een fotootje.
Ik weet het zeker denk ik
Leuke aanpassing Paul
Mooie bandjes ook.
Het is altijd leuk om toch wat te veranderen, zo heb ik voor mn fixer vanmorgen een campa chorus zadelpen voor een prikkie op de kop getikt. (Die zet ik misschien nog in mn "te grote" fixer maar hij komt sowieso in het frame wat nog bij de coater ligt)
Grtz.
Rubenio
Het is altijd leuk om toch wat te veranderen, zo heb ik voor mn fixer vanmorgen een campa chorus zadelpen voor een prikkie op de kop getikt. (Die zet ik misschien nog in mn "te grote" fixer maar hij komt sowieso in het frame wat nog bij de coater ligt)
Grtz.
Rubenio
Ik ben blij dat er iemand me al voor gegaan is door een Giant Speeder om te bouwen. Ik ben net gestart en dacht dat mijn padden te kort zouden zijn maar het lukt dus duidelijk wel.
De parts maar gaan bestellen en terwijl die onderweg zijn mijn frame strippen.
De parts maar gaan bestellen en terwijl die onderweg zijn mijn frame strippen.