Wielerjargon
Aanvulling, eigenlijk betekend het voorzichtig wegrijden zonder echte demarage. meer van ik probeer het eens even uit.Ik informeer door voorzichtig te versnellen of ze wel of niet reageren en als ze dan niet reageren zet ik door.
hup hup Joop.
hup hup Joop.
Ooit actief als Ophetkantje
Ik geloof dat Achterstevoren op de fiets zitten ook gecombineerd kan worden met "Ondersteboven". "Achterstevoren en Ondersteboven op je fiets zitten" klinkt leuker. Tijdens de tour van een paar jaar terug had Mart Smeets een item met de Kneet over wielertaal. Daar kwamen termen voorbij als:
"Met je hol open zitten" - spreekt voor zich denk ik
"Er vanonder muizen" - geniepig demarreren
Verder weet ik niet precies hoe ze het noemen, maar wielrenners hebben een gebaar dat ze hun duim tegen de kin zetten als ze kapot zitten. Ze zitten dan "aan de haak" of iets dergelijks. Mooi om te zien dat sommige profs dit wel eens doen in de camera als ze achteraan een kopgroep bungelen. Weet iemand hoe ze dit noemen?
"Met je hol open zitten" - spreekt voor zich denk ik
"Er vanonder muizen" - geniepig demarreren
Verder weet ik niet precies hoe ze het noemen, maar wielrenners hebben een gebaar dat ze hun duim tegen de kin zetten als ze kapot zitten. Ze zitten dan "aan de haak" of iets dergelijks. Mooi om te zien dat sommige profs dit wel eens doen in de camera als ze achteraan een kopgroep bungelen. Weet iemand hoe ze dit noemen?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
opvegen = in de klim zwakkeren oprapen opvegen
-
bottecchia
- Forum-lid
Even een opmerking over deze:
in de boter trappen = soepel trappen maar niet meer vooruit komen
Is het niet zo dat deze betekent dat de renner inderdaad soepel trapt maar juist wel vooruit komt. Volgens mij gebruiken ze deze uitdrukking in België voor een renner die op een licht verzetje ogenschijnlijk erg makkelijk meefietst.
in de boter trappen = soepel trappen maar niet meer vooruit komen
Is het niet zo dat deze betekent dat de renner inderdaad soepel trapt maar juist wel vooruit komt. Volgens mij gebruiken ze deze uitdrukking in België voor een renner die op een licht verzetje ogenschijnlijk erg makkelijk meefietst.
Dat kan ook wel, ik wist het eigenlijk niet precies...
onderlaatst hoorde ik: Met de poepert omhoog = Kont van het zadel als je een drempel overgaat.
onderlaatst hoorde ik: Met de poepert omhoog = Kont van het zadel als je een drempel overgaat.