Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets vervoeren

perik
Forum-lid

perik 14 mei 2008 14:36

chapeau havana, maar als jij in die tijd al op de snelweg zit moet je toch wel iets harder rijden dan 160. Gelukkig heb ik alleen alu frames en rijdt over het algemeen niet zoveel harder dan is toegestaan. Voor mij is het dus een goede oplossing.

lior63
Forum-lid

lior63 14 mei 2008 15:09

FSC_87 schreef:Ik vervoer mijn fiets ook in de auto. Een deken er om beschadigingen tegen te gaan, maar nu lijkt me zo'n tas ook handig. Heeft iemand daar ervaring mee?

kwam op bike-components.de de volgende tegen: fietstas

Ik heb zo'n soort tas. Die hier getoond is een hardschalen koffer. Ik heb een zachte tas van Sci-on. Beschermt behoorlijk, zorgt ook dat andere spullen niet smerig worden en is ook nog een keer goed op te bergen.
Gebruik ik als ik met anderen mee ga.
Als ik zelf rij gewoon achterop de drager. Maar ja, ik heb dan ook geen carbon frame, maar een Titanium.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 mei 2008 16:11

@ Perik,

Naar de Dolomieten Marathon rijd ik door Duitsland, en daar heb je op 75% van de route geen snelheidslimiet ;)

seger
Forum-lid

seger 14 mei 2008 16:28

Zeker als je een iets kleinere auto hebt, is het ideaal om je fietsen buiten de auto te vervoeren. Ik ben vooral fan van de dakdragers van thule waarop je de fiets met de voorvork vastzet, maar achterop de trekhaak gaat ook prima. Dan kan je tenminste ook nog een goede lading andere bagage meenemen. En 120 rijden is hard zat, zeker als je uren aan een stuk moet rijden (ivm concentratieverlies etc.), en dat gaat prima met fietsen buiten de auto vervoeren.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

w0uter
Forum-lid

w0uter 14 mei 2008 16:36

maar wel een draaikolk in je tank. :)

Ik hoop dat ik dit jaar weer de auto van mijn ouders meekrijg, daar haalde ik vorig jaar net de zwitserse grens niet mee vanuit Groningen. Gemiddeld 1 op 17/18 met 130 km per uur. Lang leve de bestel-auto met zuinig dieseltje. Al zal ik zelf nooit zo'n lelijk ding kopen:

Afbeelding

Fietsen met een elastisch net tegen de zijwand plakken, alle spullen in kratten in de auto schuiven, en wielen er boven op. En dan hou je nog plek over om een groep chinezen te vervoeren.

Nog een nadeel: bij Frankfurt/heidelberg in de buurt zitten wat grote heuvels. Dan wordt 100 al een hele klus om te halen.

dario
Forum-lid

dario 14 mei 2008 17:08

Laat je die Chinezen niet wat bijtrappen dan?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

w0uter
Forum-lid

w0uter 14 mei 2008 19:53

nee, die maken ondertussen een nieuwe fiets voor me. ;)

paulchris
Forum-lid

paulchris 14 mei 2008 23:48

Vorig jaar zomer naar Denemarken geweest met twee fietsen op het dak met van die dragers die de fiets klemmen op de schuine buis. (Maar ik rijd dan ook op een stalen fiets.) Vond het erg meevallen, zowel het lawaai (en ik rijd met ramen open want warm en geen airco), als het verbruik: normaal ongeveer 1 op 14, toen ongeveer 1 op 12. Gewoon 120-140 km per uur gereden.
Ik weet het zeker denk ik

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 15 mei 2008 01:37

Ik vervoer de fiets binnen in de auto op de bagage, heb wel een break-model. Geen lawaai, geen steenslag, geen hoger verbruik.

binkie4
Forum-lid

binkie4 15 mei 2008 12:24

Voor mij blijft de vraag nog staan of een crankbevestiging je crank/bracket/frame kan beschadigen. Het zwiept toch altijd wel wat heen en weer. Je fiets zit helemaal vast aan de crank. Die bandjes om de wielen houden de fiets alleen op zijn plaats. Echt veel kracht staat er niet op die bandjes. Ik heb overigens een Twinny Load.

vip32
Forum-lid

vip32 15 mei 2008 13:21

Binkie4 schreef:Voor mij blijft de vraag nog staan of een crankbevestiging je crank/bracket/frame kan beschadigen. Het zwiept toch altijd wel wat heen en weer. Je fiets zit helemaal vast aan de crank. Die bandjes om de wielen houden de fiets alleen op zijn plaats. Echt veel kracht staat er niet op die bandjes. Ik heb overigens een Twinny Load.

tuurlijk is dat niet goed, een fietsframe is daar niet op gebouwd.

trouwens, zelfs in een mini cooper (niet de classic) kun je met 2 fietsen goed op reis. al vele malen gedaan (fiets binnenin). dus een kleine auto hoeft geen probleem te zijn, das voor mij wel bewezen. in het begin is het passen en meten maar je wordt er steeds handiger in.

nu heb ik dan wat groters en dan passen er ook nog wat kratjes bier in, das wel zo fijn :o

binkie4
Forum-lid

binkie4 15 mei 2008 15:20

vip32 schreef:
Binkie4 schreef:Voor mij blijft de vraag nog staan of een crankbevestiging je crank/bracket/frame kan beschadigen. Het zwiept toch altijd wel wat heen en weer. Je fiets zit helemaal vast aan de crank. Die bandjes om de wielen houden de fiets alleen op zijn plaats. Echt veel kracht staat er niet op die bandjes. Ik heb overigens een Twinny Load.

tuurlijk is dat niet goed, een fietsframe is daar niet op gebouwd.

trouwens, zelfs in een mini cooper (niet de classic) kun je met 2 fietsen goed op reis. al vele malen gedaan (fiets binnenin). dus een kleine auto hoeft geen probleem te zijn, das voor mij wel bewezen. in het begin is het passen en meten maar je wordt er steeds handiger in.

nu heb ik dan wat groters en dan passen er ook nog wat kratjes bier in, das wel zo fijn :o

Ik begrijp dat zo ongeveer iedereen die gereageerd heeft kinderloos is. Geloof mij ..... kinderzitjes, speelgoed, campingbedje .... enz enz en je auto zit vol. De bank plat is geen optie. Zelf geen ruimte meer voor een krat bier (of een doosje wijn terug mee naar huis. Maar goed, dit jaar gaat de tent niet mee. Ik stop alle tassen in de lijkkist op het dak en dan kan mijn fiets riant achterin liggen.

Plaats reactie