Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2008

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 sep 2008 21:55

[quote="Bottecchia"]Vanavond languit op de bank neem ik aan?[/quote]

Haha, ja ik lig al, god man, zere kont nog steeds. En hoe is het met jou? Morgen een hersteltraininkje?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 28 sep 2008 22:11

Vanmiddag na het WK even lekker een uurtje in bad gelegen. Morgen is mijn thuiswerkdag. Kan ik mooi in de middagpauze even een uurtje rustig fietsen. Wel even dat tijdrit stuur er af halen want anders zit ik zo weer in m'n ritme...;)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 28 sep 2008 22:29

Chapeau mannen, voor deze knappe prestaties!

Wow Auke wat een profiel zet je daar neer, man! Ongehoord. Ik heb nog nooit een echte tijdrit gereden, maar het lijkt me ongehoord lastig om op het vlakke zo ontzettend lang tegen je max. te rijden. Wat is je strategie voor zo'n rit? Gewoon volle bak of stel je tussendoelen?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 28 sep 2008 22:42

[quote="paulusR3"]Chapeau mannen, voor deze knappe prestaties!

Wow Auke wat een profiel zet je daar neer, man! Ongehoord. Ik heb nog nooit een echte tijdrit gereden, maar het lijkt me ongehoord lastig om op het vlakke zo ontzettend lang tegen je max. te rijden. Wat is je strategie voor zo'n rit? Gewoon volle bak of stel je tussendoelen?[/quote]

180 is gewoon mijn omslagpunt, heb een klein hartje (in rust 60), dus dat klopt wel allemaal, heb een max van 194, en pas op het laatst kwam ik daarbij in de buurt....
Je rijdt natuurlijk niet je maximale snelheid, maar gewoon zo snel mogelijk verdeeld over die 3 uur.... in het begin is het ietsje inhouden, tweede ronde plus de helft van de derde ronde tegen submaximaal (omslagpunt), laatste halve ronde begint het echte afzien en voel je echt het opgebouwde zuur in je benen. Verstand op nul en volhouden, niet te ver vooruitkijken, maar concentreren op iets anders (in mijn geval ritme muziek, nieuwste van metallica, tool). Een iets zwaarder dan gewenst verzet trappen helpt ook (ben geen souplesserijder), gewoon druk houden op die benen en doortrappen.... Pas op het allerlaatst (laatste 7km) maak je er een sprint van en geef je nog iets extra's..... En dan die finish, dat is nog het zwaarst als je opeens het zuur voelt inkicken!

lyot
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 28 mar 2005 15:10

lyot 28 sep 2008 22:50

het lijkt me sterk dat je drie uur vol op je omslagpunt kan rijden. Zou het niet kunnen dat je omslagpunt nog ietsje hoger is ? Knappe prestatie in elk geval !

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 28 sep 2008 23:10

Als je ziet waar Auke zicht bevindt in de kilometerstand 2008, dan begrijp je al snel dat ie over een uitstekend duurvermogen moet beschikken. ;)
Dat is één voorwaarde.

Als je er dan nog vanuit gaat dat ie specifiek traint op dit soort werk(zie zijn fietsencollectie ;)), heb je voorwaarde twee te pakken.

Voorwaarde drie: goed uitgerust aan de start staan!

Ik zou ook nog een beetje valsspelen en vlak voor de start een flinke dosis cafeine naar binnen jagen ;)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 28 sep 2008 23:32

[quote="paulusR3"]Ik zou ook nog een beetje valsspelen en vlak voor de start een flinke dosis cafeine naar binnen jagen ;)[/quote]

Helaas stond er geen Italiaanse espresso machine klaar in de polder....;)

Ik heb het per ronde aangepakt. Uiteraard wel met in je achterhoofd de gedachte aan het aantal kilometers wat daarna nog komt maar als je bij kilometer 1 gaat denken aan de 122km die nog volgen gaat het denk ik niet werken.

De eerste ronde gaat eigenlijk vrij snel. Ik was bezig om het juiste ritme te vinden en je kent het parcours nog niet dus daar let je ook wat meer op. M'n MP3 speler had ik al wel aangesloten maar nog niet aan. Dat 'mocht' pas bij het 2e rondje.

De rondes deelde ik dan weer een beetje in per 15 minuten. Op m'n klok werkte ik dus bijvoorbeeld van 1:15 naar 1:30 enzovoort. Dat is gelijk handig omdat je dan bijvoorbeeld ook kunt drinken. Zo heb je steeds iets om je op te richten én je krijgt voldoende vocht binnen.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 29 sep 2008 01:04

Bijzondere prestatie van beide!

Auke inderdaad indrukwekkend, heel weinig verval, super gemiddelde!

Bottechia, eerste keer, moeilijk in te schatten maar heel goed gereden.

Respect voor beide!
"Try not. Do or do not......there is no try"

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 sep 2008 12:15

Ik heb ook een verslagje geschreven. Dat is hier te lezen.

Wat Auke deed is idd indrukwekkend, en direct voor mij het bewijs dat ik wat aan m'n duurtraining moet doen. Ik zat tussen de 10 en 18 slagen onder m'n omslag. Toch ben ik met m'n 3:31:10 niet on te vreden: vorig jaar was het nog 3:53:49.

En volgend jaar laat ik me niet meer inhalen door Bottecchia. Dat was slecht voor de moraal...

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 sep 2008 12:52

Leuk verslag Corniel. Je weet de gevoelens en gedachten die er tijdens zo'n rit door je heen gaan aardig te beschrijven. En daarnaast heb je ook gewoon een hele puike prestatie neergezet. Een bak tijd van je vorige deelname afgereden en ook je snelheid vastgehouden tot de finish.

Als je er volgend jaar weer zoveel tijd af weet te halen dan haal ik je misschien niet meer in...;)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 sep 2008 14:06

[quote="Auke"][quote="Robbebopper"]Knappe prestatie Auke!
Ik heb zelf vorige week in clubverband een tijdrit van 34 kilometer afgelegd met een gemiddelde van 38 km/h. Daar was ik al erg blij mee. Maar zo'n lange afstand met dat gemiddelde! Knap hoor.[/quote]

Hoi Robbebopper,

Kwa kilometerstand kon ik je niet meer bijhouden, dus ik dacht dan moet ik maar wat meer accent aan intensiteit geven, haha. Vele kilometers maken traag...., bloktrainingen en zo nu en dan wat interval om de longen op te rekken.

Maar goed, nu is het seizoen afgelopen, kan ik nog tot eind december proberen 1200km op je goed te maken ;)

[/quote]

Ja, maar dat is het hem nu juist. Ik varieer ook in trainingsvormen! Ook regelmatig bloktrainingen en interval. Laten we het maar op verschil in talent houden;(

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 sep 2008 14:38

[quote="Bottecchia"]Vanmiddag na het WK even lekker een uurtje in bad gelegen. Morgen is mijn thuiswerkdag. Kan ik mooi in de middagpauze even een uurtje rustig fietsen. Wel even dat tijdrit stuur er af halen want anders zit ik zo weer in m'n ritme...;)[/quote]

Hoe beviel de houding ?

erg goed en knap hoor, zeker ineens zo lang in die houding.


ter info, bottechia heeft pas vorige week z'n stuurtje gehaald en samen hebben we gekeken naar de houding en gezocht. Dus misschien een paar keer kunnen trainen in die houding

Plaats reactie