Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2008

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2008 12:12

Wederom organiseert SKITS dit jaar een uniek evenement in de Flevopolder. Een evenement waarin het uiterste van de deelnemers wordt verwacht wanneer zij in een individuele tijdrit over 123 km tegen zichzelf, tegen anderen en tegen de wind strijden.

Net als vorig jaar ga ik dat zondag 28 september zelf ondervinden. Vorig jaar was het zwaar afzien. Wellicht doen er wederom nog meer forumleden mee?

Links
Monstertijdrit 2007
Informatie van SKITS

p.s. ik ben nog steeds geen lid van SKITS, wat niet wegneemt dat ik hoop dat velen mij voorbeeld gaan volgen.
Laatst gewijzigd door corniel op 04 jan 2012 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 aug 2008 12:39

Zo, dat is geen half werk zeg. Het lijkt me wel gaaf om daar een keer aan mee te doen. Ik heb 0,0 tijdrit ervaring en heb dus werkelijk geen idee over wat ik van mezelf zou kunnen verwachten. Nu is er natuurlijk een heel eenvoudige manier om daar achter te komen en dat is gewoon meedoen.

Enig idee tot wanneer je eventueel zou kunnen inschrijven? Op het moment zit ik namelijk in een kleine vormcrisis en zou het denk ik niet zo verstandig zijn. Maar wellicht dat de forumrit op 7 september me nog wat verse kracht kan opleveren. :)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2008 13:13

Je kan je natuurlijk aanmelden onder voorbehoud. Vorig jaar waren er 41 deelnemers aan de start. Ik denk niet dat dat een kritische massa is, dus ze zullen blij zijn met elke aanmelding (lijkt me zo).

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 aug 2008 13:34

Gezien het aantal deelnemers zal het allemaal niet zo lastig liggen. Ik zal ze eens een mailtje sturen.


foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 29 aug 2008 13:39

De 1e keer tijdrit meteen 123km, respect!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 aug 2008 13:52

Ach ja, soms moet je gewoon iets uitproberen. ;)

Normaal gesproken is mijn duurvermogen goed en ik heb wat ervaring op de baan waarbij je toch dieper zit dan normaal op de weg. Daar zou ik toch wat profijt van moeten kunnen hebben. En dan maar zien waar het schip strand... :)

Een tijdrit fiets heb ik uiteraard ook niet. Misschien dat ik dan nog even ergens zo'n stuur regel. Aan de andere kant heeft dat misschien niet zoveel zin als je er verder nog nooit mee hebt gereden. Nou ja, ik zie het wel. Eerst maar eens kijken of ik tegen die tijd weer wat in vorm ben. De afgelopen week lag mijn hartslag tijdens gewone trainingsritjes ineens een stuk hoger. Ben dus denk ik niet helemaal fit of het lange seizoen begint zijn tol te eisen. Dat moet tegen die tijd wel beter zijn want anders is het denk ik een zinloze onderneming.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2008 16:39

Zo'n stuur is altijd handig. Je moet hem voor zo'n lange rit alleen niet zo monteren dat je de diepe zit niet tot het einde volhoudt. Maar het fietst veel relaxter (voor zover mogelijk), met een lagere luchtweerstand, en dat is dus pure winst.

Ik heb er eventueel wel eentje te leen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 aug 2008 17:41

Dat zou dus een kwestie van een beetje uitproberen zijn. Gelukkig heb ik nog een maand dus tijd zat....;)

Ik zal eens kijken wat ik wil doen. Het belang van materiaal moet natuurlijk ook niet worden overdreven. Zeker als je er nauwelijks ervaring mee hebt. Maar aan de andere kant kunnen alle beetjes helpen en als je de houding zat bent kun je altijd nog gewoon in de beugels gaan rijden. Of is het dan een compleet ander stuur? Ik ging uit van een opzetstuk op je gewone stuur.

In ieder geval alvast bedankt voor je aanbod. Als ik er gebruik van wil maken weet ik je te vinden!

Nu eerst maar op pad voor een lekker D1 ritje. Kan geen kwaad om nog wat aan het duurvermogen te werken....

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 aug 2008 17:50

Mijn aanbod betreft een eenvoudig opzetstuurtje. Veel D1 plezier ;)

zazu
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:04

zazu 08 sep 2008 14:33

Mogen de Zuiderburen ook meedoen? Een collega heeft een week geleden een mailtje verstuurd naar skits maar nog geen bevestiging ontvangen. Ik ga me zo dadelijk ook zelf inschrijven.

Hoe kan je weten of je inschrijving goed ontvangen is?


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 sep 2008 00:56

Lijkt me geen probleem om mee te doen. Volgens mij is de inschrijving open voor iedereen.

Ik denk dat de organisatie even druk is met andere zaken want ik zit ook nog te wachten op een mailtje. Alleen betreft het bij mij nog geen inschrijving maar wat informatie. Ze zullen er ergens deze week wel op terugkomen.

EDIT

@Zazu: Hou je mailbox in de gaten want ik heb inmiddels antwoord van de organisatie. Waarschijnlijk zul je dus je bevestiging inmiddels ook wel hebben.

Voor de liefhebber: Inschrijven kan tot één week voor de tijdrit.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 sep 2008 18:17

De MTR is echt de leukste 'wedstrijd' van het jaar. Kruising tussen een tijdrit en een echte individuele cyclo door de heerlijk saaie Flevopolder. Een echte eerlijke wedstrijd tegen jezelf, waarbij je gegarandeerd kapot over de streep komt. En excuses zijn niet mogelijk....

Dit jaar geen miniMTR, dus komen 28sept alleen de echte bikkels zichzelf tegen.... Hopelijk staat er weer lekker veel wind ;))

Plaats reactie