Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
14 dec 2009 20:25
Aan het inbusboutje te zien kun je hem er gewoon afhalen. Weet alleen niet hoe je dan met je veer zit.
-
rene1
- Forum-lid
rene1
14 dec 2009 21:49
Ahum Tiest. Het ging over de snelspanners.

-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
14 dec 2009 21:54
HAHA ik dacht ook dat het om de remmen ging
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
14 dec 2009 22:03
Hahaha, wel mooie foto trouwens!
Die had ik laatst ook al op mijn gooogle scherm!
Staan vast mooi op mijn zwart witte canyon!!

-
perik
- Forum-lid
perik
14 dec 2009 22:04
Jakkel schreef:perik schreef:Ik heb een tijdje gereden met KCNC snelspanners. Ik vond het werkelijk helemaal niks: scherpe randen, een onmogelijk klein en on-ergonomisch hendeltje. Ik ben snel weer terug gegaan naar Shimano. Dan maar die 60gr extra meezeulen!
Scherpe randen? Dan heb jij er andere dan ik. Echt ergonomisch zijn ze niet, dat klopt. Dingen zijn dan ook gefabriceerd om in de eerste plaats licht te wegen hé.

Nee, ik ben er erg tevreden over.
Bij mij waren die randjes (hieronder aangezet met rood) toch wel aardig scherp. Zo scherp dat je je eraan zou kunnen openhalen als je even snel en slordig je wiel eruit wil halen.
Overigens valt het me bij discussie over dit soort merken wel op dat er een ineens een dissonantie optreedt dat het okee is dat de werking en ergonomie een stuk minder zijn. Het is licht dus je snelspanners hoeven niet ergonomisch te zijn en het is licht dus je mag niet van je remmen verwachten dat ze qua werking in de buurt van Campa en Shimano komen (zie eerder in dit topic). Hoezo mag je dat eigenlijk niet verwachten als ze tig keer zo duur zijn?
Nou ja, mijn ding is het in ieder geval niet dat weightweenie spul, hoewel ik de lol van een lichte fiets wel inzie
[img=
http://i45.tinypic.com/121bhb4.jpg]
-
speric
- Forum-lid HC
speric
14 dec 2009 22:08
Dat KCNC is nou net niet tig ( wat is tig ? ) keer zo duur. Dat is het leuke van KCNC.
En je moet met al dat licht spul wel met beleid omgaan, anders gaat het niet lang goed.
Dat scherpe randje heb ik bij 2 klanten gezien en zij vonden ook dat "hendeltje" te klein. Beide lag in het feit dat zij die snelspanners veel te strak dicht zetten.
Als je gewoon gebruikt waarvoor ze zijn en realiseert dat het geen shimano, of campa snelspanners zijn, maar licht gewichtjes, dan kunnen ze prima en goed mee hoor.
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
14 dec 2009 22:08
Tja, maar je zit niet constant met je handen aan die snelspanners tog?
voor mij is dat wel 1 van de laatste dingen die ergonomisch zouden moeten zijn, maargoed...
Bovendien is een aluminium rem van zo'n gewicht onmogelijk een stijf stevig remmonster, aangezien aluminium niet erg stijf is en redlijk meeveert, maarja...
Om te begrijpen dat je dan tog die remmen neemt die tig duurder zijn moet je wel een beetje weenie zijn!
IK vind ze geweldig!
-
speric
- Forum-lid HC
speric
15 dec 2009 09:10
precies..
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
15 dec 2009 10:10
jaapieo schreef:Bovendien is een aluminium rem van zo'n gewicht onmogelijk een stijf stevig remmonster, aangezien aluminium niet erg stijf is en redlijk meeveert, maarja...
Dat kun je zo niet stellen. Het gaat met name niet om het materiaal, maar meer om de constructievormen die je kiest.
Campa en Shimano maakt de remmen toch ook niet van staal? De meeste alu frames zijn toch stijver en lichter dan hun stalen voorgangers?
-
rene1
- Forum-lid
rene1
15 dec 2009 10:40
Er zit ook verschil in remvertraging tussen 105 en Dura ace....
-
speric
- Forum-lid HC
speric
15 dec 2009 12:14
litespeed schreef:jaapieo schreef:Bovendien is een aluminium rem van zo'n gewicht onmogelijk een stijf stevig remmonster, aangezien aluminium niet erg stijf is en redlijk meeveert, maarja...
Dat kun je zo niet stellen. Het gaat met name niet om het materiaal, maar meer om de constructievormen die je kiest.
Campa en Shimano maakt de remmen toch ook niet van staal? De meeste alu frames zijn toch stijver en lichter dan hun stalen voorgangers?
Kijk inderdaad maareens naar de remmen van M5 bijv. Maar dat zijn wel de uitzonderingen. En een ander prijskaartje..
-
jaapieo
- Forum-lid
jaapieo
16 dec 2009 21:54
Klopt klopt klopt!
Weet ook niet hoe ik er zo bij kwam, maar bij het teruglezen zo net bedacht ik me ook, dat klopt niet!
overigens heb ik vandaag een titanium zadelpen bij probikeshop.nl bestelt!
Hoop dat ik hem snel binnen heb!!
Zit nu... *Kuch* zonder zadelpen