Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

eelcoz

eelcoz 30 aug 2012 19:12

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 06 sep 2012 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 30 aug 2012 19:26

Pffff... Wel fan, geen fan...
Goed gereden, want knap vierde... Niet goed genoeg, want maar vierde...

Het herhaalt zich eindeloos en leidt nergens toe. Jammer dat zo'n mooie Vuelta tot zoveel zinloos gehakketak leidt.

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 30 aug 2012 20:07

Was het niet iets met stuurlui ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 30 aug 2012 20:22

Wat een aankomst weer! Schitterend aangevallen van Contador en Rodriguez was de enige die kon volgen en uiteraard Contador erop legt voor de overwinning met die 55 kilo van hem ;)
Sterk dat Gesink goed meekwam en eigenlijk niet veel tijd hoefde prijs tegeven zeker gezien dat dit soort klimmen absoluut niet "des Gesinks" is. Mollema en ten Dam ook weer uitstekend attent.

Grappig dat ze bij de Belg vol lof over gesink praten terwijl hij hier op het forum door een aantal mensen wordt afgefikt :)

Ik geniet nu al van het komende Vuelta weekend want wat een schitterende koers!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 aug 2012 20:58

Voor degenen is Gesink "maar" vierde of vijfde, voor de anderen "mooi" vierde of vijfde. Of het verschil tussen de negativo's en de positivo's.
Ik vind het "mooi" en zelfs goed gereden van Gesink. 't is achter de wereldtop ( Contador= beste renner van deze generatie, Froome= beste klimmer van de tour en zelfs winnen zat er misschien in, Valverde = al jaren wereldtop, zelfs in grote ronden maar tot nu toe altijd wel die ene slechte dag, en Rodriguez = verleden jaar beste renner ter wereld) tenslotte dat hij staat in de rangschikking.
En ik ben Belg dus het "Hollandgevoel" is er bij mij niet echt bij.
Als je echt alleen fan kunt zijn van iemand die wint , tja, dan waren er bvb in de "Merckx-periode" niet veel renners waarvan je fan kon zijn.
Met binnenkort de wat langere cols in zicht kan RG misschien nog wat meer tonen en voor een uitschieter zorgen! :roll:

Over Contador tenslotte: waarom blijft die zo klein rijden de laatste hectometers: 1 of 2 tandjes bijschakelen en misschien kan hij Rodriguez er wel "opleggen". :mrgreen:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 30 aug 2012 21:14

Volgens mij kan AC gewoon niet beter: de bekken die hij nu trekt heb je nog niet vaak gezien in het vorige deel van zijn carriere.
Heel benieuwd naar het trio zat, zon, maandag: froome zou kunnen kraken? Krijgt Valverde zijn standaard off-day of deze keer niet? Krijgt RG nog een topdag? Ik denk dat ik de nodige uurtjes voor de LED zal zitten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 30 aug 2012 21:23

Ik had laatst dezelfde gedacht. Toen verloor hij in de laatste bocht de etappe. Hij reed toen ook al zo klein.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 30 aug 2012 22:37

fiedoo schreef:Voor degenen is Gesink "maar" vierde of vijfde, voor de anderen "mooi" vierde of vijfde. Of het verschil tussen de negativo's en de positivo's.
Ik vind het "mooi" en zelfs goed gereden van Gesink. 't is achter de wereldtop ( Contador= beste renner van deze generatie, Froome= beste klimmer van de tour en zelfs winnen zat er misschien in, Valverde = al jaren wereldtop, zelfs in grote ronden maar tot nu toe altijd wel die ene slechte dag, en Rodriguez = verleden jaar beste renner ter wereld) tenslotte dat hij staat in de rangschikking.
En ik ben Belg dus het "Hollandgevoel" is er bij mij niet echt bij.
Als je echt alleen fan kunt zijn van iemand die wint , tja, dan waren er bvb in de "Merckx-periode" niet veel renners waarvan je fan kon zijn.
Met binnenkort de wat langere cols in zicht kan RG misschien nog wat meer tonen en voor een uitschieter zorgen! :roll:

Over Contador tenslotte: waarom blijft die zo klein rijden de laatste hectometers: 1 of 2 tandjes bijschakelen en misschien kan hij Rodriguez er wel "opleggen". :mrgreen:
Gilbert wordt blijkbaar snel vergeten als hij geen 15 koersen meer wint ;)

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 31 aug 2012 08:46

Overigens vind ik dat Gesink aan een prima Vuelta bezig is. Net als Mollema (zijn rijden van vorig jaar in de Vuelta beschouw ik toch een beetje als een uitschieter) en Ten Dam.
Helemaal mee eens. De Rabobank rijdt een goede Vuelta. Anders zouden ze ook geen eerste staan in het ploegen klassement.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

Ziegler
Forum-lid

Ziegler 01 sep 2012 17:27

Wanneer maakt Rabo eens Ten Dam kopman? Die rijdt al het hele jaar het beste.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 01 sep 2012 17:45

Wat een renner die Rodriguez! Amai...zit nog geen sleet op zijn explosiviteit.

Gesink stelt zwaar teleur.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 sep 2012 17:50

Blijft spannend zo! Heb wel het idee dat we de beste AC nog niet gezien hebben.

Plaats reactie