Anders had er wel een andere koers in dat weekend gezeten, waar het asfalt even hard is.daniel1975 schreef: ↑01 jul 2025 22:09 Kijk even naar de valpartij van Vos en Vollering: je zult je tour verkloten omdat je verkeerd terecht komt…. Als je winkans nihil is bleef ik ook weg.
Tour de France 2025
Campagnolo Ultra Dork
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
De eerste rit in Rijsel, of eigenlijk Lille, zal ongetwijfeld een zeer nerveuze massasprint worden. Ik hoop dat er geen valpartijen komen want er zitten wat gevaarlijke stukken in richting eindstreep. De sprint zelf is meen ik zo'n 1200 meter rechtuit dus dat zal een Merlier'tje worden verwacht ik 
Maar waar ik pas echt naar uitzie is de 2e etappe naar Boulogne sur mer. Afgezien van het feit dat dit een echte punchersetappe is, zitten er ook nog wat elementen in die een super enerverende etappe beloven. Het wordt een Zig-zag koers richting kust (côte d'Opale) waar volgens de weersverwachting dan een wind uit het zuidwesten waait met een kracht van 30 tot 40km/u. Een recept voor waaiers dus.
Ze starten in de omgeving van Arras en koersen dan westwaarts richting Hucqueliers met de wind hoofdzakelijk in de zij.
Dan zakken ze af naar Montreuil sur mer in zuidwestelijke richting. Hoewel de naam anders doet vermoeden ligt dit trouwens prachtige plaatsje niet direct aan de kust. Desondanks zal de wind daar inmiddels zo rond de 30km/u waaien en die staat dan vol op kop.
Van daaruit steken ze door naar boven met veel zig-zag wegen richting Boulogne. In dat stuk staat de wind die volgens de huidige verwachting inmiddels aan 40km/u blaast, soms op kop, dan weer vol in de flank en voor het overgrote deel zijwaarts mee.
De venijnige colletjes liggen ook op dit traject met als grootste rotzak, de cote de Saint Etienne: 1km aan 10%, op 10km van de meet. Daarna volgt nog de Cote d'Outreau; 800m aan 9%, ook een viezerik, op zo'n 4km van de streep. En de laatste honderden meters naar de streep gaan ook weer venijnig omhoog.
Kortom: een heerlijke etappe waar de 42 plattelanders (29 belgen en slechts 13 Nederlanders) wel raad mee weten. Maar waar Mathieu van der Poel wat mij betreft wel de topfavoriet is.
Ik vermoed dat veel mensen van dit forum deze streek wel kennen, ik in elk geval wel dus dat wordt dubbel genieten.
Maar waar ik pas echt naar uitzie is de 2e etappe naar Boulogne sur mer. Afgezien van het feit dat dit een echte punchersetappe is, zitten er ook nog wat elementen in die een super enerverende etappe beloven. Het wordt een Zig-zag koers richting kust (côte d'Opale) waar volgens de weersverwachting dan een wind uit het zuidwesten waait met een kracht van 30 tot 40km/u. Een recept voor waaiers dus.
Ze starten in de omgeving van Arras en koersen dan westwaarts richting Hucqueliers met de wind hoofdzakelijk in de zij.
Dan zakken ze af naar Montreuil sur mer in zuidwestelijke richting. Hoewel de naam anders doet vermoeden ligt dit trouwens prachtige plaatsje niet direct aan de kust. Desondanks zal de wind daar inmiddels zo rond de 30km/u waaien en die staat dan vol op kop.
Van daaruit steken ze door naar boven met veel zig-zag wegen richting Boulogne. In dat stuk staat de wind die volgens de huidige verwachting inmiddels aan 40km/u blaast, soms op kop, dan weer vol in de flank en voor het overgrote deel zijwaarts mee.
De venijnige colletjes liggen ook op dit traject met als grootste rotzak, de cote de Saint Etienne: 1km aan 10%, op 10km van de meet. Daarna volgt nog de Cote d'Outreau; 800m aan 9%, ook een viezerik, op zo'n 4km van de streep. En de laatste honderden meters naar de streep gaan ook weer venijnig omhoog.
Kortom: een heerlijke etappe waar de 42 plattelanders (29 belgen en slechts 13 Nederlanders) wel raad mee weten. Maar waar Mathieu van der Poel wat mij betreft wel de topfavoriet is.
Ik vermoed dat veel mensen van dit forum deze streek wel kennen, ik in elk geval wel dus dat wordt dubbel genieten.
Adversity is the Catalyst of Change
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Opvallend ja. Maar er is ook geen Sloveense ploeg.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
Noorwegen zet een goede nationale selectie neer.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ja maar die vaart onder de vlag van een vrij extremistische Canadees van Israëlische oorsprong.
Eigenlijk belachelijk dat die ploeg mee mag doen, gezien zijn ideeën en sympathieën.
Maar ja de renners zelf hebben daar niets mee van doen dus laten we het niet gaan politiekiseren (voor zover dat een woord is)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik stel idd voor dat we dat niet doen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Morgen ander weer in Lille! Beter dan 38 graden van de afgelopen dagen. 23 graden en mogelijk wat regen maar ook een stevige wind uit het westen.
Benieuwd of dat in die relatief kleine omloop nog invloed gaat hebben.
Benieuwd of dat in die relatief kleine omloop nog invloed gaat hebben.
Dat lijkt me verstandig, want m’n haren gaan gelijk overeind staan met bovenstaande insinuaties…..