Als ie maar aero is…
Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Nou, de gemiddelde fietsforens doet 3000-4000km per jaar. Voor de meeste forenzen gaat een pinion dan 8-10 jaar mee. Valt dus helemaal niet op als de pinion na die tijd stuk gaat.
Dogma F
Smartwatch (appeltje) met zelfstandige telefoonfunctie gekocht. Zodoende kan de telefoon van het formaat koelkast thuisblijven
tijdens het fietsen (en enkele andere activiteiten).
Was wel even opletten met het abbo, alleen KPN ondersteunt het bellen in het buitenland, Vodafone en Oidido doen dat niet (daar schijnen bepaalde roaming afspraken niet gemaakt te zijn). Ik fiets veel in de grensstreek van Duitsland en België. Dus wel fijn dat bellen dan ook mogelijk is.
Vandaag tijdens een rit naar Val-Dieu in België in de praktijk bevestigd dat een en ander goed werkt. Bellen vanuit België, meldingen ontvangen (Whatsapp, Ring) en contactloos betalen. Antwoorden op het Whatsapp bericht kon ook (via spraakherkenning tekst invoeren).
Voor korte gesprekjes is het volume van het speakertje voldoende in een omgeving met niet te veel omgevingslawaai. Voor langere gesprekken zal een BT headsetje beter zijn. Maar voor mijn use-case hoeft dat niet. Nog uitproberen: koppelen aan de carkit.
Accuutje: (na wat tweaken van settings) om 9:30 met 100% thuis vertrokken, om 16:45 terug thuis (2 berichten gelezen en beantwoord, 2 korte telefoontjes, 2xbetalen) met nog 67% op de accu.
Was wel even opletten met het abbo, alleen KPN ondersteunt het bellen in het buitenland, Vodafone en Oidido doen dat niet (daar schijnen bepaalde roaming afspraken niet gemaakt te zijn). Ik fiets veel in de grensstreek van Duitsland en België. Dus wel fijn dat bellen dan ook mogelijk is.
Vandaag tijdens een rit naar Val-Dieu in België in de praktijk bevestigd dat een en ander goed werkt. Bellen vanuit België, meldingen ontvangen (Whatsapp, Ring) en contactloos betalen. Antwoorden op het Whatsapp bericht kon ook (via spraakherkenning tekst invoeren).
Voor korte gesprekjes is het volume van het speakertje voldoende in een omgeving met niet te veel omgevingslawaai. Voor langere gesprekken zal een BT headsetje beter zijn. Maar voor mijn use-case hoeft dat niet. Nog uitproberen: koppelen aan de carkit.
Accuutje: (na wat tweaken van settings) om 9:30 met 100% thuis vertrokken, om 16:45 terug thuis (2 berichten gelezen en beantwoord, 2 korte telefoontjes, 2xbetalen) met nog 67% op de accu.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43495
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind dit echt zo 2015. Dat is gewoon puur klantje pesten.0475 schreef: ↑05 jul 2025 19:33 Smartwatch (appeltje) met zelfstandige telefoonfunctie gekocht. Zodoende kan de telefoon van het formaat koelkast thuisblijventijdens het fietsen (en enkele andere activiteiten).
Was wel even opletten met het abbo, alleen KPN ondersteunt het bellen in het buitenland, Vodafone en Oidido doen dat niet (daar schijnen bepaalde roaming afspraken niet gemaakt te zijn).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Weer even wat geshopt:
- Anoutway At1 Pro Mini elektrisch fietspompje
- Close The Gap HMB raceday4 evo fi --> de insert van mijn huidige HMB was afgebroken afgelopen weekend en wilde een nieuwe bestellen. Wilde meteen een GoPro mount voor onder de HMB en toen was het uiteindelijk interessanter om gewoon ene nieuwe fi te bestellen waar alles al bij zat, geen verzendkosten én een betere bel
- Rogue Europe sport shirt voor de krachttraining sessies die ik aan het opbouwen ben t.b.v. het fietsen
- Anoutway At1 Pro Mini elektrisch fietspompje
- Close The Gap HMB raceday4 evo fi --> de insert van mijn huidige HMB was afgebroken afgelopen weekend en wilde een nieuwe bestellen. Wilde meteen een GoPro mount voor onder de HMB en toen was het uiteindelijk interessanter om gewoon ene nieuwe fi te bestellen waar alles al bij zat, geen verzendkosten én een betere bel
- Rogue Europe sport shirt voor de krachttraining sessies die ik aan het opbouwen ben t.b.v. het fietsen
Spaim D-light spaken.
Onlangs vond ik een paar carbon velgen, die tijdens de verhuizing 2 jaar geleden ergens neergelegd zijn en vergeten. De velgen ooit gekocht, maar met verkeerd aantal spaakgaten (28 ipv 24). Daarna wel de correcte velgen gekocht.
Maar nu dus 2 28-spaaksvelgen waar iets mee gedaan moet worden. Gelukkig had ik ook nog een passend setje naven liggen. Dus nu met passende D-Light spaken kan ik een prima setje voor de gravelbike in elkaar draaien
Onlangs vond ik een paar carbon velgen, die tijdens de verhuizing 2 jaar geleden ergens neergelegd zijn en vergeten. De velgen ooit gekocht, maar met verkeerd aantal spaakgaten (28 ipv 24). Daarna wel de correcte velgen gekocht.
Maar nu dus 2 28-spaaksvelgen waar iets mee gedaan moet worden. Gelukkig had ik ook nog een passend setje naven liggen. Dus nu met passende D-Light spaken kan ik een prima setje voor de gravelbike in elkaar draaien

