Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 13 jan 2016 10:17

wielracer schreef:Als je start in de game een stukje doorrijden. De boog zie je vanzelf en als er een groepsrit is staan er meer poppetjes te wachten.
Ja dat zag ik gisteren al. Dus als je wat te vroeg bent dan sta je daar een paar minuten te wachten en dan zit je dus thuis stil in een koud hok op je fiets?

wielracer
Forum-lid

wielracer 13 jan 2016 10:37

Ja, even nog een kop koffie erin of een plasje doen.

Als je weet wat je rondetijden zijn op Watopia kan je van te voren een rondje maken om warm te worden. De ervaring is toch dat het soms aardig hard kan gaan vanuit de start.

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 jan 2016 10:46

NuitKor schreef:
wielracer schreef:Als je start in de game een stukje doorrijden. De boog zie je vanzelf en als er een groepsrit is staan er meer poppetjes te wachten.
Ja dat zag ik gisteren al. Dus als je wat te vroeg bent dan sta je daar een paar minuten te wachten en dan zit je dus thuis stil in een koud hok op je fiets?
Op Watopia kan je een U-turn maken dus je kan gerust blijven fietsen. Gisteren begon de rit om 20u en ik was online om 19u50, dan ga ik daar niet staan wachten maar fiets ik gewoon 4 minuten, maak ik een U-turn en tegen 19u58 was ik terug aan de meet.
Zo doet iedereen het want tien minuten voor acht staat daar werkelijk nog niemand, het is pas de laatste 5 minuten dat de mensen massaal toestromen.

Op Richmond kan je jammer genoeg geen U-turn maken.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 13 jan 2016 11:08

NoChain schreef:
NuitKor schreef:
Op Watopia kan je een U-turn maken dus je kan gerust blijven fietsen. Gisteren begon de rit om 20u en ik was online om 19u50, dan ga ik daar niet staan wachten maar fiets ik gewoon 4 minuten, maak ik een U-turn en tegen 19u58 was ik terug aan de meet.
Zo doet iedereen het want tien minuten voor acht staat daar werkelijk nog niemand, het is pas de laatste 5 minuten dat de mensen massaal toestromen.

Op Richmond kan je jammer genoeg geen U-turn maken.
Je drukt dan op de pijl naar beneden?

Ik zoek trouwens een groep tussen de 1,5-2,5 w/kg

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 jan 2016 11:43

NuitKor schreef:Je drukt dan op de pijl naar beneden?

Pijl naar beneden ja (dacht ik toch, ik gebruik zelf de app).

Dit is veruit de grootste groep voor ritjes rond de 2w/kg
https://www.facebook.com/groups/1639533496300969/

Voor de rest moet je gewoon op de kalender wat rondkijken.
http://teamup.com/ks4861763bd63ce3d8/
Zo heb ik al verschillende keren op maandagnamiddag meegereden met ZSG (mannen uit Singapore). We waren telkens met een man of 15 en het bleef echt super goed samen. Beter als die sub2 ritten waar tegenwoordig meer dan 100 man aan de start komt, dan breekt het sowieso.

Als je aan bepaalde ritten meedoet begint er ook volk jou te volgen (en jij hen op hun beurt). Als je online gaat en er is geen groepsrit zoek je gewoon iemand van die mannen op. Dat is ook het leuke aan gans de community er rond, gelijkgestemden vinden elkaar wel :like:.

Ik ga deze namiddag nog een ritje maken, er is niet bepaald een groepsrit dus ik zie wel waar ik beland. Mijn standaardtempo is ook 2w/kg. Naargelang waar ik zin in heb volg ik dan wel eens een snellere groep of duw ik eens ff goed door op een klimmetje.

wielracer
Forum-lid

wielracer 13 jan 2016 11:46

Vanavond met de WWR groep mee.

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 13 jan 2016 12:40

NoChain schreef:
NuitKor schreef:Je drukt dan op de pijl naar beneden?

Pijl naar beneden ja (dacht ik toch, ik gebruik zelf de app).

Dit is veruit de grootste groep voor ritjes rond de 2w/kg
https://www.facebook.com/groups/1639533496300969/

Voor de rest moet je gewoon op de kalender wat rondkijken.
http://teamup.com/ks4861763bd63ce3d8/
Zo heb ik al verschillende keren op maandagnamiddag meegereden met ZSG (mannen uit Singapore). We waren telkens met een man of 15 en het bleef echt super goed samen. Beter als die sub2 ritten waar tegenwoordig meer dan 100 man aan de start komt, dan breekt het sowieso.

Als je aan bepaalde ritten meedoet begint er ook volk jou te volgen (en jij hen op hun beurt). Als je online gaat en er is geen groepsrit zoek je gewoon iemand van die mannen op. Dat is ook het leuke aan gans de community er rond, gelijkgestemden vinden elkaar wel :like:.

Ik ga deze namiddag nog een ritje maken, er is niet bepaald een groepsrit dus ik zie wel waar ik beland. Mijn standaardtempo is ook 2w/kg. Naargelang waar ik zin in heb volg ik dan wel eens een snellere groep of duw ik eens ff goed door op een klimmetje.
Oke thanks voor de uitleg.

Hoe kan je die mannen volgen? En hoe kan je ze dan opzoeken? Stel er starten meerdere groepen hoe herken je dan een groep?

Hoelaat start die WWR groep?

Sorry voor de vele noob vragen.

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 jan 2016 12:55

Via de app. Als je aan het rijden bent klik je gewoon op de renner zijn naam en druk je op follow. Hoe je dat via de laptop doet weet ik eigenlijk niet, ik zie niet bepaald een mogelijkheid om dat te doen.

Als je begint te rijden krijg je een lijst van iedereen die aan het fietsen is, daar waar je ook kan kiezen tussen Flats, Hills, etc. Mensen die je volgt komen bovenaan in de lijst in het oranje (net zoals profs trouwens).

Op de kalender die gepost heb staat die WWR-rit, om 20u (zet die kalender maar tussen je favorieten, je gaat hem nog nodig hebben!) Daar vind je ook de uitleg van hoe hard ze gaan rijden, welk parcours ze kiezen, of iedereen hetzelfde truitje aandoet. Als je in groep rijdt wordt er ook altijd gevraagd om een suffix achter je naam te zetten, zo weet iedereen dat je er bij hoort. Voor de WWR is dat uiteraard WWR. 'Jan Janssen WRR' wordt dat dan. Je moet wel opnieuw uitloggen en weer inloggen om een naamsverandering zichtbaar te maken voor de rest, hopelijk veranderen ze dat snel want dat is een beetje onnozel.

Niet alle ritten staan op die kalender, soms zie ik wel eens een grote groep aan de start staan met een suffix die ik niet herken. Als je stopt en je vraagt hoe hard ze gaan rijden weet je het ook hé.
Een smartphone op je stuur is echt wel superhandig om mensen te volgen, ride-ons te geven, eens van camerastandpunt te wisselen, om wat te chatten, om gewoon om je bel te rinkelen :).

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 13 jan 2016 14:44

Bedankt voor je hulp NoChain. Ik heb de app nu geinstalleerd op mijn mobiel en ingelogd. Als ik vanavond ga fietsen, herkent de app dat dan gelijk?

Ik zal vanaovnd eens proberen om mee te rijden met de WWR-rit.

NoChain
Forum-lid

NoChain 13 jan 2016 16:25

Geen probleem, iedereen is noob geweest :).

App en laptop worden automatisch aan elkaar gelinkt, je hoeft niks speciaals te doen. Vanaf je begint te fietsen krijg je er ook een tabblad bij met je snelheid, wattages, etc.

JoostG
Forum-lid

JoostG 13 jan 2016 16:30

Ik kan de app niet installeren op mijn 'oude' beestje (i Phone 4), en dat maakt zwift wel wat beperkter. Maar ik zal dit draadje in de gaten houden en binnenkort ook meerijden in de Fiets groep ride.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 13 jan 2016 17:43

NoChain schreef:Je moet wel opnieuw uitloggen en weer inloggen om een naamsverandering zichtbaar te maken voor de rest, hopelijk veranderen ze dat snel want dat is een beetje onnozel.
Klopt niet. Jijzelf ziet die verandering zelf idd pas na uit- en inloggen, maar anderen zien dat onmiddellijk nadat je de wijziging hebt doorgevoerd.
Afbeelding

Plaats reactie