Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 mar 2023 16:49

Enzzo schreef: 04 mar 2023 14:51
daniel1975 schreef: 04 mar 2023 09:31 Vanmiddag Qualify van het nieuwe F1 seizoen, vervolg WK schaatsen; vergeet dat ook niet ;-)
Leuk sportweekend!

Waar is dat WK afstanden? Dubai ofzo? Als je een stukje enkel laat zien wordt je namelijk meteen gediskwalificeerd 🤨
Op het eerste gezicht lijkt dat inderdaad onzin,
Maar omdat het een ploegen rit is is het verplicht om alles te (af)beschermen tegen eventuele snijwonden bij valpartijen, dat zijn de regels.

patrickvb
Forum-lid

patrickvb 04 mar 2023 17:03

Pidcock: verdiende winnaar Strade, knappe prestatie.
De achtervolgers tot op 100 m, maar toch gaatje niet volledig gedicht.
En bij de gele mannen: rare jongens die Hongaren. Barstje in het zo geroemde teamwork? Of slecht gestuurd vanuit de volgwagen? Wie zal het zeggen.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 04 mar 2023 18:15

Valter ging gewoon achter Simmons aan en reed hem op een gegeven moment in dat klimmetje voorbij, toen zaten ze al vlak achter Benoot.
Benoot moet gewoon doorrijden en niet steeds achterin een groepje kruipen en anderen de kastanjes uit het vuur laten halen...
Dan waren die achtervolgers nooit teruggekomen maar voorin stokte het omdat er een paar zaten te linkeballen.
Tom Pidcock verdiende winnaar!! :like:
Zelf initiatief genomen, prachtige solo.

hayes

hayes 04 mar 2023 18:18

scottpch schreef: 04 mar 2023 15:01 Tjongejonge wat een tenenkrommend commentaar op Sporza, Vollering was al dood en begraven, Kopecky hoefde alleen nog maar even te finishen en de zege op te halen...
Hoogmoed komt voor de val...
Niet dus!! Terwijl Vollering een hoop werk opknapte voor Kopecky en dan ook nog de zege wegkapen voor de nr1.
Ook nog een losgeslagen paard moeten ontwijken waardoor haar voorsprong snel slonk, chapeau dus voor Demi Vollering!! :winkthumb:
Dubbel gevoel. Vollering vroeg Kopecky om haar mee te pakken. Anders was ze nooit meer in de kop van de wedstrijd geraakt. Ze was al aan het terugwaaien naar de tweede groep toen Kopecky ging.
Tijdens de kopbeurten van Kopecky zakte de achterstand snel. Bij de kopbeurten van Vollering stagneerde de achterstand.
Dit zal Lotte geen twee keer overkomen denk ik. Ze was ook duidelijk verrast door de move van Vollering.

Soit, altijd een koers waarover veel nagepraat wordt :winkthumb:

En straf nummer van Pidcock. De 'crossertjes' hebben 3 van de laatste 4 edities gewonnen.

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 04 mar 2023 19:15

hayes schreef: 04 mar 2023 18:18
scottpch schreef: 04 mar 2023 15:01 Tjongejonge wat een tenenkrommend commentaar op Sporza, Vollering was al dood en begraven, Kopecky hoefde alleen nog maar even te finishen en de zege op te halen...
Hoogmoed komt voor de val...
Niet dus!! Terwijl Vollering een hoop werk opknapte voor Kopecky en dan ook nog de zege wegkapen voor de nr1.
Ook nog een losgeslagen paard moeten ontwijken waardoor haar voorsprong snel slonk, chapeau dus voor Demi Vollering!! :winkthumb:
Dubbel gevoel. Vollering vroeg Kopecky om haar mee te pakken. Anders was ze nooit meer in de kop van de wedstrijd geraakt. Ze was al aan het terugwaaien naar de tweede groep toen Kopecky ging.
Tijdens de kopbeurten van Kopecky zakte de achterstand snel. Bij de kopbeurten van Vollering stagneerde de achterstand.
Dit zal Lotte geen twee keer overkomen denk ik. Ze was ook duidelijk verrast door de move van Vollering.

Soit, altijd een koers waarover veel nagepraat wordt :winkthumb:

En straf nummer van Pidcock. De 'crossertjes' hebben 3 van de laatste 4 edities gewonnen.
Hebben we het over de Kopecky die telkens plakte aan het achterwiel van van Vleuten? Boontje komt om zijn loontje noemen we dat in Nederland. Heb zelf de koers gevolgd op Eurosport maar kreeg tijdens de koers al berichtjes van mijn fietsmaten dat het commentaar op de Belg nogal chauvinistische was met die twee.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

hayes

hayes 04 mar 2023 19:48

Ja, want quasi iedereen neemt over als ze bij Van Vleuten in het wiel zitten... :roll: Beetje serieus blijven.

En het 'kutwijf' zegt me genoeg over Vollering, die al niet meteen de allerbeste reputatie heeft.

"Dat kan ik mij niet herinneren. Ik geloof niet dat ik zoiets heb gezegd, maar in het heetst van de strijd weet je dat nooit", :lol:
Lees als: ja; ik heb kutwijf geroepen.
Je hebt ambitieus, hyper ambitieus en dan heb je Vollering.
Op termijn wreekt zich dat vrees ik.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2023 20:40

Welnee. Ik heb het absoluut niet voor Vollering, maar op de top van de adrenaline is het snel geroepen.
En als je zo vaak moet knechten snap ik dat je ook zelf eens wil winnen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 mar 2023 21:05

Kutwijf?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

pino
Forum-lid HC

pino 04 mar 2023 22:00

JPAR schreef: 04 mar 2023 21:05Kutwijf?
Wie beschuldigt wie?
Niet zijken maar reiden !

Enzzo