Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Ramdom is een raar iets
Ik ken In mijn directe omgeving 3 mensen gezond levende mensen ( niet roken, geen overgewicht, weinig tot geen alcohol en veel bewegen) die een vorm van leukemie hebben (gehad) eentje is overleden, eentje weer gezond ( na 2x terugkeer ziekte ) en eentje heeft het nog ( kan er waarschijnlijk nog oud mee worden)
Ik ken redelijk veel mensen die te dik, te veel drinken en/of roken die ogenschijnlijk niets mankeren.... Je weet het gewoon niet, je moet gewoon een beetje geluk hebben In het leven en zeker geen pech.
Ik ken In mijn directe omgeving 3 mensen gezond levende mensen ( niet roken, geen overgewicht, weinig tot geen alcohol en veel bewegen) die een vorm van leukemie hebben (gehad) eentje is overleden, eentje weer gezond ( na 2x terugkeer ziekte ) en eentje heeft het nog ( kan er waarschijnlijk nog oud mee worden)
Ik ken redelijk veel mensen die te dik, te veel drinken en/of roken die ogenschijnlijk niets mankeren.... Je weet het gewoon niet, je moet gewoon een beetje geluk hebben In het leven en zeker geen pech.
+ 1 Ik leef een heel erg fijn leven - probeer 5x per jaar op vakantie te gaan, niet te veel werken - niet te veel drinken - en niet roken. Als ik dan 70+ ben en er overkomt me iets zoals #corona #kanker , well so be it. Ik weet dan wel dat ik samen met mijn lieve vrouw een prima leven heb gehad.
Beter dàt dan 70+ met kwijl uit m'n bek in een verzorging tehuis hopen dat dan de kinderen nog langst komen ( en JA , ik heb het meegemaakt bij mijn vader - dementie - kwijl uit zn mond in een verzorgingshuis tehuis ). Dat is misschien nu ook wel de reden dat ik er erg koel tegen aan kijk dat 80% van de #corona doden 70+ is ... so be it .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
En als die 40 in anderhalve maand tijd zo schokkend zijn dat de economie er voor stilgelegd mag worden, hadden ze al het niet essentiële vervoer over de weg al lang stil moeten leggen. Hoe de regering na deze periode de legale verkoop van sigaretten nog kan verantwoorden is mij helemaal een raadsel.
Campagnolo Ultra Dork
Over die sigaretten was ik je al voor. 50 pagina's terug geloof ik
Zelf ben ik inmiddels al een heel serieus bedrag kwijt.
Alleen mensen die jaren voor de zorg betaald hebben die hebben wat mij betreft daar ook recht op.
En open zetten van de economie? prima. Alleen wel monitoren en testen en ik wil een keer echte cijfers.
Daarnaast heb ik met veel ondernemers geen medelijden. Ik snap echt niet dat zoveel ondernemers zo weinig vet op de botten hebben.
Starters snap ik. Wie vorig jaar begonnen is dat is echt kut!
Maar ik zie te veel klagers en echte ondernemers zijn geen klagers.
Zelf ben ik inmiddels al een heel serieus bedrag kwijt.
Alleen mensen die jaren voor de zorg betaald hebben die hebben wat mij betreft daar ook recht op.
En open zetten van de economie? prima. Alleen wel monitoren en testen en ik wil een keer echte cijfers.
Daarnaast heb ik met veel ondernemers geen medelijden. Ik snap echt niet dat zoveel ondernemers zo weinig vet op de botten hebben.
Starters snap ik. Wie vorig jaar begonnen is dat is echt kut!
Maar ik zie te veel klagers en echte ondernemers zijn geen klagers.
+1 en +1Ernie C. schreef: ↑18 apr 2020 17:21 En als die 40 in anderhalve maand tijd zo schokkend zijn dat de economie er voor stilgelegd mag worden, hadden ze al het niet essentiële vervoer over de weg al lang stil moeten leggen.
Hoe de regering na deze periode de legale verkoop van sigaretten nog kan verantwoorden is mij helemaal een raadsel.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
De NOS heeft een mooie explainer over de verborgen corona doden in Nederland.., en de statistieken van het CBS. Vooral de sterftecijfers per week, de grafiek, laat goed zien wat "normaal" is, wat de piek was tijdens de griepepidemie in 2017/2018.., en ook die van de hittegolf in de zomer van 2019. Beide gevallen ook vooral veel hoogbejaarden.
Maar dus ook de enorme piek nu van de afgelopen weken. Waarbij de disclaimer is dat doodsoorzaak formeel nog niet bekend is, maar dat het wel een sterke correlatie heeft met de corona pandemie.
Artikel van het CBS, met de grafieken van de afgelopen jaren (zie je ook dat na een piek, een periode met minder sterfte dan gemiddeld volgt.., logisch in het geval dat de oversterfte vooral de hoogbejaarden treft). En in de statistieken zie je ook dat jonge mensen zeker niet zonder risico zijn, maar je kunt er niet om heen dat de oversterfte ook nu weer vooral bij de 80+ zit.
De explainer: Overigens in de discussie economie versus kosten..., er worden nu miljarden gespendeerd voor het redden van enkele levensjaren... normaal is de waarde van 1 levensjaar ca. 8 miljoen euro. Nu gaat het om een veelvoud daarvan. Al is het feitelijk niet te berekenen. Omdat niet alle financiele input vanuit Den Haag direct naar de zorg gaan. Omdat de impact van de maatregelen NIET nemen, ook niet te overzien zijn. En dus die waarde per levensjaar berekening helemaal niet van toepassing is in het geval van een epidemie. En zeker nu het een pandemie is, heeft het geen zin om als enig (klein) landje totaal niets te doen aan maatregelen, als alle landen om je heen wel stevig inzetten.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Maar dus ook de enorme piek nu van de afgelopen weken. Waarbij de disclaimer is dat doodsoorzaak formeel nog niet bekend is, maar dat het wel een sterke correlatie heeft met de corona pandemie.
Artikel van het CBS, met de grafieken van de afgelopen jaren (zie je ook dat na een piek, een periode met minder sterfte dan gemiddeld volgt.., logisch in het geval dat de oversterfte vooral de hoogbejaarden treft). En in de statistieken zie je ook dat jonge mensen zeker niet zonder risico zijn, maar je kunt er niet om heen dat de oversterfte ook nu weer vooral bij de 80+ zit.
De explainer: Overigens in de discussie economie versus kosten..., er worden nu miljarden gespendeerd voor het redden van enkele levensjaren... normaal is de waarde van 1 levensjaar ca. 8 miljoen euro. Nu gaat het om een veelvoud daarvan. Al is het feitelijk niet te berekenen. Omdat niet alle financiele input vanuit Den Haag direct naar de zorg gaan. Omdat de impact van de maatregelen NIET nemen, ook niet te overzien zijn. En dus die waarde per levensjaar berekening helemaal niet van toepassing is in het geval van een epidemie. En zeker nu het een pandemie is, heeft het geen zin om als enig (klein) landje totaal niets te doen aan maatregelen, als alle landen om je heen wel stevig inzetten.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- robbebopper
- Forum-lid HC
Het gaat niet over levensjaren alleen natuurlijk. Het is sowieso al belachelijk om daar een prijskaartje aan te hangen, maar wat dacht je van de pure ellende voordat mensen dood gaan of herstellen? Is dat ook wat waard?
Natuurlijk moeten we rekening blijven houden met het leed maar aan de andere kant: Hoeveel leed heeft de gemiddelde mens al toegebracht bij andere levensvormen. nu zitten wij een keer in de hoek waar de klappen vallen en die klappen zijn niet eens zo hard als je het biologisch bekijkt. kinderen en geslachtsrijpe exemplaren blijven zo goed als buiten schot.

Campagnolo Ultra Dork