Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 06 jan 2016 08:34

ik gebruik momenteel zwift met Trainerroad...
erg ok om de winter zo door te komen, in de foto FTP testje..

Afbeelding
#passioneceleste #ridebianchi

hoedinie
Forum-lid

Gebruikersavatar hoedinie 06 jan 2016 09:44

Zijn de workouts en tests van Zwift niet voldoende dan? (nieuwsgierig)

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 06 jan 2016 11:04

vind ze persoonlijk van trainerroad beter en je hebt beschikking over meer programma's...

hoedinie
Forum-lid

Gebruikersavatar hoedinie 06 jan 2016 11:26

Ze hebben nu ook al een eigen stream bij Zwift:
https://www.youtube.com/watch?v=XG4KPfILxY0

rielplayer
Forum-lid

Gebruikersavatar rielplayer 06 jan 2016 14:00

vanavond ook voor de eerste keer trainnerroad ic.m. Zwift. Nu ik nog twee maanden strava toegang heb kan ik ze mooi combineren. Daarna zie we wel weer verder. De workout mode van Zwift is toch vrij beperkt vooralsnog.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 06 jan 2016 18:30

rielplayer schreef:vanavond ook voor de eerste keer trainnerroad ic.m. Zwift. Nu ik nog twee maanden strava toegang heb kan ik ze mooi combineren. Daarna zie we wel weer verder. De workout mode van Zwift is toch vrij beperkt vooralsnog.
Wat mis je dan?
Ik heb beide nog lopen, maar ga binnenkort er één stopzetten. Op dit moment zet ik mijn geld op Zwift in. Was vorige maand nog anders maar toen hadden ze nog geen work-out creator. Schijnt dat ze hard aan het bouwen zijn, is ook sprake van een Velodrome. De Richmond course ben ik niet zo gecharmeerd van. Watopia daarentegen biedt i.c.m. de nieuwe mogelijkheden veel meer fun.

Wat een + punt is van Trainerroad is dat er een mode is voor het horizontaal weergeven van je training en daarboven een serie/film/tv kunt afspelen. Dit is mij in Zwift nog niet gelukt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

NoChain
Forum-lid

NoChain 06 jan 2016 19:29

Italia_david schreef:ik gebruik momenteel zwift met Trainerroad...
Dat is gewoon beide programma's die je onder elkaar open zet?

Ik heb iets raar aan de hand. Ik rijd 3 weken terug mijn FTP-test, 219w en dus een ftp van 208.
Ik doe een work-out is Zwift, blokjes sweet spot training. Om 6 minuten een blokje van 196 te trappen zat ik 5 slagen boven mijn overslag :?. Die 6 minuten was echt het langste dat ik die blok kon volhouden ... hoe kan dat nu?

Mijn work-out doe ik in erg mode terwijl je tijdens die FTP-test geen weerstand ondervind en zelf voor de power zorgt. Er moet toch ergens een verschil zitten waarom ik tijdens de ftp 30w meer kan duwen als tijdens een work-out? Het verschil is gigantisch.

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 06 jan 2016 20:24

NoChain schreef:

Ik heb iets raar aan de hand. Ik rijd 3 weken terug mijn FTP-test, 219w en dus een ftp van 208.
Ik doe een work-out is Zwift, blokjes sweet spot training. Om 6 minuten een blokje van 196 te trappen zat ik 5 slagen boven mijn overslag :?. Die 6 minuten was echt het langste dat ik die blok kon volhouden ... hoe kan dat nu?

Mijn work-out doe ik in erg mode terwijl je tijdens die FTP-test geen weerstand ondervind en zelf voor de power zorgt. Er moet toch ergens een verschil zitten waarom ik tijdens de ftp 30w meer kan duwen als tijdens een work-out? Het verschil is gigantisch.

Dat is omdat Zwift tijdens 'Free ride' de weerstand van je trainer helemaal naar beneden zet. Je moet dan meer snelheid maken op de trainer om dezelfde weerstand te krijgen. En aangezien je trainer dus blijkbaar de rolweerstand overschat krijg je veel te hoge waardes uit je FTP-test. Ik heb hetzelfde probleem (Elite Qubo Digital b+) en dit is een van de redenen waarom ik ben overgestapt naar TR.

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 06 jan 2016 21:39

vitamineb schreef:
NoChain schreef:

Dat is omdat Zwift tijdens 'Free ride' de weerstand van je trainer helemaal naar beneden zet. Je moet dan meer snelheid maken op de trainer om dezelfde weerstand te krijgen. En aangezien je trainer dus blijkbaar de rolweerstand overschat krijg je veel te hoge waardes uit je FTP-test. Ik heb hetzelfde probleem (Elite Qubo Digital b+) en dit is een van de redenen waarom ik ben overgestapt naar TR.
Daarom ik ook... bij mijn kwam een FTP test in Zwift uit op dik 260... vond ik op dit moment niet heel erg geloofwaardig... de 230 gister met TR komt meer in de buurt..

karluk
Forum-lid

karluk 06 jan 2016 21:58

maar is dit enkel aan Zwift of TR toe te schrijven...? Uiteindelijk heeft dit toch te maken met jouw setup (lees: soort trainer)? Zelf heb ik een Kickr en heb dit probleem dus niet bij Zwift.

vitamineb
Forum-lid

vitamineb 06 jan 2016 22:04

karluk schreef:maar is dit enkel aan Zwift of TR toe te schrijven...? Uiteindelijk heeft dit toch te maken met jouw setup (lees: soort trainer)? Zelf heb ik een Kickr en heb dit probleem dus niet bij Zwift.
Het probleem (overschatten van de rolweerstand) wordt veroorzaakt door de trainer. Echter werkt Zwift dusdanig dat dit ook echt een probleem is. Bij TR staat de weerstand tijdens een FTP-test een stuk hoger waardoor het probleem bij TR niet echt een issue is.

Bij een Kickr hoeft er geen schatting te worden gemaakt van rolweerstand e.d. dus is dit inderdaad geen issue.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 07 jan 2016 11:15

Mocht iemand nog een maand free TrainerRoad willen proberen, stuur even een PB met je mailadres en naam.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie