Tour de France 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Of LeCourt pakt net de overwinning. Vos en PFP gaan heel ver terug samen, geloof niet dat daar vrouwengezeik tussen zit. Terechte keuze van Vos.
Mooie sprint!
Edit: ik heb hem net nog teruggekeken. Volgens mij wilde ze de rit wel gunnen aan Pauline, maar zag ze dat die het net niet ging redden.
Verrassend dat Vollering eruit wordt gesprint door Niewiadoma. Dat is normaal gesproken ook geen springveer.
Mooie sprint!
Edit: ik heb hem net nog teruggekeken. Volgens mij wilde ze de rit wel gunnen aan Pauline, maar zag ze dat die het net niet ging redden.
Verrassend dat Vollering eruit wordt gesprint door Niewiadoma. Dat is normaal gesproken ook geen springveer.
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 26 jul 2025 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat enorm balen van Lippert en Reusser trouwens 
Op dat moment ging het niet meer, maar als ze gewoon 50 meter langer in het wiel van Lecourt blijft komt die er echt niet meer aan.daniel1975 schreef: ↑26 jul 2025 19:52 ........
........
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik weet het niet. Je beslist in een split-second en als je daardoor 2e en 3e wordt ben je het sukkeltje van de dag.
Ben sowiso heel benieuwd hoe goed PFP is. Een kampioen in pieken op het juiste moment, maar heb echt geen idee hoe die zich op een alpencol gaat verhouden tot Niewiadoma en Vollering. Strijd om het geel zou wel een stuk boeiender kunnen zijn dan bij de mannen.
Sowiso een stuk betere start dan bij de Visma mannen
Ben sowiso heel benieuwd hoe goed PFP is. Een kampioen in pieken op het juiste moment, maar heb echt geen idee hoe die zich op een alpencol gaat verhouden tot Niewiadoma en Vollering. Strijd om het geel zou wel een stuk boeiender kunnen zijn dan bij de mannen.
Sowiso een stuk betere start dan bij de Visma mannen
-
ottorongo2
- Forum-lid
lugosi schreef: ↑26 jul 2025 16:05Ik snap dat je het moeilijk noemt om renners van verschillende tijdperken te vergelijken.Ernie C. schreef: ↑26 jul 2025 11:30 ..............Het is alleen lastig om zijn prestaties dan puur aan talent toe te schrijven. Vergelijken met nu is al helemaal geen doen, al was het maar omdat 4 jaar schorsen nu de norm is en Eddy netjes in 69, 73 en 77is betrapt. Dan houdt je een Giro en 3 monumenten over voor Merckx![]()
Dat je daar de conclusie uittrekt dat zijn prestaties niet puur aan talent toe te schrijven is wereldvreemd, zeker als je de fysionomische en fysiologische eigenschappen van hem bekijkt. (zie de docu van VanGramberen).
Als je inderdaad met de dopingregels van nu zou schorsen dan zou Merckx inderdaad vaak niet mogen rijden hebben, alleen vergeet je erbij te vertellen dat zijn opponenten dan ook niet zouden mogen rijden. De vraag dringt zich op wie wel nog zou mogen rijden hebben als er telkens vier jaar gegeven werd.... eigenlijk niemand, ook knechten waren massaal in de ban van de amfetamines. (met als triestige hoogtepunten renners als Simpson en Fuente, die het het leven kostte)
Als je je die periode nog herinnert dan weet je dat oa ook Thevenet, Pingeon, Poulidor (ja ook Poupou heeft het toegegeven), Gimondi, Simpson, Ocana, Agosthino, Zoetemelk, Jan Janssen, Pollentier, Moser, Altig, Fuente, Bataglin, Motta, enz enz enz doping gebruikten.
Ooit heeft een jounalist een art. geschreven , over de eindranschikking van een bepaalde tour (jaar?) De eerste 9 in het klassement werden later betrapt op dopingebruik en werden dan fictief uit de uitslag verwijderd en zo kwam Kurt Van de Wauwer uiteindelijk als winnaar uit de bus. Hij was niet betrapt op doping maar was er ook niet op gecontrleerd![]()
-
ottorongo2
- Forum-lid
Dat is niet zopmaar 1op1 zeker.Pauline houdt haar benen stil, op ongeveer 40 à 30meter voor de meet omdat ze Vos over haar heen ziet komen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En zo is Moreno gisteren over de meet gekomen.
Dan zijn voetballers echt gewoon watjes.
https://fb.watch/B5CiH81jfV/
Dan zijn voetballers echt gewoon watjes.
https://fb.watch/B5CiH81jfV/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In deze tijden lijkt het mij juist sterk dat we één, zowel dames als heren, Tour 2025 topic hebben.
Of gaan we dan in dit topic de titel wijzigen naar "Heren Tour de France 2025"
Mij lijkt het jaar dat er bij de enen niets bij staat en bij de andere "vrouwen" of "dames".
Voor mij zou het zelfs één "Tour de France" topic mogen worden, zonder jaartal.
Dan kun je gewoon doorgaan.
Of gaan we dan in dit topic de titel wijzigen naar "Heren Tour de France 2025"
Mij lijkt het jaar dat er bij de enen niets bij staat en bij de andere "vrouwen" of "dames".
Voor mij zou het zelfs één "Tour de France" topic mogen worden, zonder jaartal.
Dan kun je gewoon doorgaan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Een prijs in de marge maar hij moet nog wel uitgereikt worden vandaag, de super strijdlust.
Wie verdient ‘m? Meestal een Fransman vanwege de totale onpartijdigheid van de Jury
Ik denk dat die rare Amerikaan een kans maakt
Leny Martinez ook hoewel dan toch met een smetje
Tim wellens?
Ben Healy?
…
Wie verdient ‘m? Meestal een Fransman vanwege de totale onpartijdigheid van de Jury
Ik denk dat die rare Amerikaan een kans maakt
Leny Martinez ook hoewel dan toch met een smetje
Tim wellens?
Ben Healy?
…
Adversity is the Catalyst of Change