Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Veilige fietsbril

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5909
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 sep 2023 19:17

thestudent schreef: 13 sep 2023 08:38 De eerste drie kan je op de fiets ook nog wel op als je wil. Al denk ik niet dat je er echt veel baat bij gaat hebben als je plat op je gezicht gaat.

Of een full-face gaan dragen.
Ik heb zelf ook geen idee of er bij het testen van deze veiligheidsbrillen men deze methode van vallen heeft meegenomen. Neemt niet weg dat een veiligheidsbril bestand is tegen een impact - van een in de veiligheidsnorm vastgestelde kracht - van buitenaf op frame en/of glazen en dus daartegen zal beschermen. Volgens mij altijd nog beter dan fietsbrillen (niet zijnde veiligheidsbrillen) van welke commercie dan ook. ;)

Met een full-face is het ook maar de vraag hoe dat 'plastic' zich bij zo'n val zal gedragen. De meeste zijn bevestigd middels magneten dus die zullen bij een val wel losraken, maar dan . . . . . . :roll:

Ik zelf heb een aantal veiligheidsbrillen (verschillende glazen) van het merk 3M, die lijken heel veel op die van Uvex, zitten goed en staan niet verkeerd, echter gebruik deze niet meer omdat ik nu een full-face van Ekoï opzet.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie