Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
scottpch
07 jul 2023 10:57
53x11 schreef: ↑07 jul 2023 09:25
Ah, wel door de vork, niet door de vorkbuis dus. Dat scheelt weer
Ik schiet je niet lek maar er stond nergens dat de leiding door het balhoofd ging...
Moest wel een paar keer teruglezen dat het om een schijfremfiets ging want op een gegeven moment had TS het over een remklauw...
-
53x11
- Forum-lid HC
- Berichten: 9343
- Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38
53x11
07 jul 2023 11:15
Da's waar ("assumption is the mother of all fuck-ups").
Als TS pech heeft is de kabel te kort om de vorkbuis uit de balhoofdbuis te krijgen en moet er alsnog een remhandle of kabel los. Maar mss heeft 'ie mazzel.
En hoe zou jij "caliper" vertalen dan?

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
scottpch
07 jul 2023 12:18
Remklauw.
Maar ik heb ook nergens caliper gelezen...

-
scottwilko
- Forum-lid HC
- Berichten: 4944
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
scottwilko
07 jul 2023 12:47
Maar bij welke velgrem kan de kabel door de voorvork.
-
Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Lcsmet
07 jul 2023 13:45
Frenksel schreef: ↑06 jul 2023 21:05
Normaal wel, maar nu loopt de remkabel door de vork naar de remklauw
Die blijft dus “vast” aan de cockpit
Zie ook de opmerkingen hier voor.
Als het enkel door de voorvork is dan kan dit gewoon.
Er zijn dus nu zelfs al foto's gepost hoe je het moet doen.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend