2 binnenbanden in gereedschapsbidon?
Ik zou een stuurtas monteren. Zonder tel je tegenwoordig niet meer mee....
In de winter rij ik ook met een gereedschapsbidon. In de zomer gaat alles (1 binnenbandje, 2 bandenlichters, 2 co patronen en 1 co 'opzetstukje') in die bidon. Dat past net.
het is trouwen sgeen bidon maar een 'etui' uit een soort nepleer. Daardoor rammelt het ook niet binnenin.

In de late lente switch ik naar zadeltasje. Want dan wil ik echt wel twee bidons vol heerlijk water/sportdrank/...
Ik vermoed dat een tweede binnenbandje wel een spelbreker kan zijn, maar ik rij tubeless en heb eigenlijk in 2 jaar nog geen binnenbandje moeten steken onderweg.
het is trouwen sgeen bidon maar een 'etui' uit een soort nepleer. Daardoor rammelt het ook niet binnenin.

In de late lente switch ik naar zadeltasje. Want dan wil ik echt wel twee bidons vol heerlijk water/sportdrank/...
Ik vermoed dat een tweede binnenbandje wel een spelbreker kan zijn, maar ik rij tubeless en heb eigenlijk in 2 jaar nog geen binnenbandje moeten steken onderweg.
zoals hiervoor al beschreven: dat krijg je er wel ingepropt. Ik vond het echter lastig in de winter om langs de weg er iets uit te halen, alles zit redelijk klem en je krijgt snel koude handen. Heb vorig jaar een van BBB gekocht die je kunt open ritsen als een etui. Werkt makkelijk (en gelukkig alleen voor een medefietser nodig gehad). Past ook in de bidonhouder. In de zomer gaat alles naar een zadeltasje zodat 2 bidons met water meekunnen.
https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-181-softcase
update: dezelfde dus als hiervoor door Hayes gepost, zelfde Aziatisch? product, ander merk
rits is bij de BBB variant anders (meer waterdicht?) en het binnenwerk ietsjes anders. Ik kan er 2 biba's, 2 b-lichters, 2 CO2 patroon + pomp in kwijt).
https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-181-softcase
update: dezelfde dus als hiervoor door Hayes gepost, zelfde Aziatisch? product, ander merk

Om het rammelen tegen te gaan en de binnenbanden goed te houden, doe ik de binnenbanden eerst met talkpoeder “insmeren”, vervolgens in afgeknipte sokken. Hierdoor ontstaat er ruimte waar je de patronen en opzetstuk tussen kunt stoppen (opzetstuk doe ook ook in een stukje sok). Nooit rammelen.
Was geintje. Ik drink enorm veel, ook op de fiets;) dus moet niet eraan denken maar 1 bidon te hebben…dan maar krasjes van zadeltasje

Sarcastisch bedoel neem ik aan.
Persoonlijk vind ik een gereedschapsbidon een mooie oplossing. Beter dan een zadeltas. Andere reden dat ik voor de bidon wil gaan: het Garmin achterlicht kan zo mooi shinen op de zadelpen.
Om eerlijk te zijn vind ik het ook helemaal niks om twee biba's me te nemen. Maar de afgelopen maanden in het natte winterweer, heb ik heel veel lek gehad. Zelfs twee keer in 1 en dezelfde rit. Je kan je voorstellen dat ik erg blij was dat ik er dus 2 bij me had. Bij droog weer rij ik vrijwel nooit lek, dan rij ik ook met een andere "setup".Woefdram schreef: ↑04 apr 2023 19:45 Persoonlijk vind ik 2 biba’s en 3xCO2 behoorlijk overkill, ik heb zelf 1 Turbolito en 2 patronen mee in een 500ml bidon (in de 3e bidonhouder). Als het rammelt dan kun je er nog een paar wegwerp handschoentjes in proppen, die zijn sowieso wel handig bij malleur onderweg.
Ik betrap me erop dat ik met koud weer eigenlijk heel weinig drink. Met moeite krijg ik 1 bidon op. De ritten zijn in de winter dan ook een stuk korter. In de zomer moeten er ook bij mij twee bidons op hoor.Trek737 schreef: ↑04 apr 2023 21:27Was geintje. Ik drink enorm veel, ook op de fiets;) dus moet niet eraan denken maar 1 bidon te hebben…dan maar krasjes van zadeltasje![]()
De reden voor de switch van zadeltas naar gereedschapsbidon is niet zozeer de krasjes op de zadelpen, maar dat ik dan beter mijn Garmin achterlicht kan monteren. Heb deze nu op het zadeltasje zitten, maar ben daar toch niet zo tevreden over. Bovendien heb ik geen zin om de zadeltas steeds eraf te halen bij het schoonmaken.
Ja snap ik, ik moet er ook bij vermelden dat ik tubeless rij, ook race, en ik rij wel ook de hele winter door tenzij het glad is of al bij vertrek beestachtig is. Op de gravelaar neem ik dan wel iets meer mee, vooral bij langere dagtochten en/of door afgelegen gebied, maar dan heb ik sowieso meer opslagcapaciteit door de Arschrakete.jackflash schreef: ↑05 apr 2023 14:56Om eerlijk te zijn vind ik het ook helemaal niks om twee biba's me te nemen. Maar de afgelopen maanden in het natte winterweer, heb ik heel veel lek gehad. Zelfs twee keer in 1 en dezelfde rit. Je kan je voorstellen dat ik erg blij was dat ik er dus 2 bij me had. Bij droog weer rij ik vrijwel nooit lek, dan rij ik ook met een andere "setup".Woefdram schreef: ↑04 apr 2023 19:45 Persoonlijk vind ik 2 biba’s en 3xCO2 behoorlijk overkill, ik heb zelf 1 Turbolito en 2 patronen mee in een 500ml bidon (in de 3e bidonhouder). Als het rammelt dan kun je er nog een paar wegwerp handschoentjes in proppen, die zijn sowieso wel handig bij malleur onderweg.
Ik gebruik al jaren een 500 ml gereedschapsbidon en dat bevalt me uitermate. Er zou met enige vouwkunst een tweede bandje bij in kunnen, dus met 750 ml moet dat zeker lukken. Overigens, hoe vaak rijd je lek en dan ook nog twee bandjes?
Voor de langere afstanden gebruik ik twee bidons met drinken, dus dan gaat de gereedsschapsbidon eruit en komt er een compact zadeltasje van BBB voor in de plaatse. Patroontjes + CO2 pompje zijn dusdanig klein dat die in de zakjes van m'n shirt of jack gaan.
Voor de langere afstanden gebruik ik twee bidons met drinken, dus dan gaat de gereedsschapsbidon eruit en komt er een compact zadeltasje van BBB voor in de plaatse. Patroontjes + CO2 pompje zijn dusdanig klein dat die in de zakjes van m'n shirt of jack gaan.