Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Probleem achterwiel Canyon Endurace CF SL 8.0

marsman
Forum-lid

marsman 11 dec 2020 12:31

Kun je checken of er wellicht iets in het draadeinde zit, dus achter het afdekplaatje? Als je het wiel er even uithaalt kun je dat vast zien. Misschien zit er een stukje plastick oid in vanuit de opbouw. Kan ook verklaren waarom de steekas zo stroef draait en dat je wat speling hebt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

ikbenrik
Forum-lid

ikbenrik 11 dec 2020 15:57

Thx allemaal voor de adviezen! @Marsman dat had ik idd al gecheckt voor de zekerheid, maar was (helaas) niet het geval.

Vanmorgen met Canyon gebeld en het probleem uitgelegd (inclusief het vermoeden dat het schroefdraad op de as / schroefdraad in het frame te maken had).

De fiets staat inmiddels bij een Canyon Friendly FM (die zijn er blijkbaar en daar heeft Canyon zelf contact mee) en die gaat kijken of hij de oorzaak kan vinden/verhelpen. Als dat niet lukt gaat de fiets alsnog voor inspectie / reparatie terug naar Eindhoven. Daar is voor de zekerheid al een moment voor ingepland volgende week zodat ik niet onnodig lang hoef te wachten.

Balen natuurlijk, want had graag al willen fietsen, maar op zich tevreden met de klantenservice en mate waarin wordt meegedacht. Canyon had zelf de FM al ingelicht over mijn komst dus zij wisten er al van.

Nu even afwachten dus wat de FM zegt. Ik hoop natuurlijk dat die niet weer terug naar Eindhoven moet, maar ben blij dat het geen kastje-muur verhaal is oid :).

To be continued...

ikbenrik
Forum-lid

ikbenrik 16 dec 2020 19:36

:ugeek: In al m'n enthousiasme vergeten te reageren, maar het is gelukt! Was inderdaad een tap die niet helemaal lekker was gezet. Gelukkig kon de door canyon aangewezen FM dit zelf simpel oplossen (zonder dat het gevolgen heeft voor mijn garantie uiteraard). Fiets hoefde dus niet terug naar Eindhoven & kon m vrijdag alweer ophalen :like:

Hij fietst heerlijk! Thx all

Jac
Forum-lid

Jac 16 dec 2020 20:09

Mooi dat het is opgelost .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie