Pagina 2 van 2
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 02 jun 2020 05:09
door Den Deze
Ik denk dat ik er om en bij de 600 a 700 km mee gereden heb.
Het doortrappen had ik enkel voor op het kleine tandwiel vooraan; FM heeft versnellingen afgesteld en probleem was verholpen.
Op mijn 50T heb ik nooit doorgetrapt, terwijl ik deze 99% van de ritten gebruik. Beetje bizar

Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 02 jun 2020 06:59
door Philippos
Rob71 schreef: ↑01 jun 2020 23:24
Hoe vaak heb je er nog op gefietst? Een nieuw gespaakt wiel tikt namelijk altijd. De spaken moeten zich nog een beetje zetten.
Een goed gespaakte wiel hoeft zich niet eerst te "zetten", dat heeft de wielbouwer al voor je gedaan, dat hoort onderdeel van het bouwproces te zijn.
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 02 jun 2020 09:40
door Rob71
Het geluid zit waarschijnlijk in de spaken. Want je geeft aan dat ze de spaken hebben gesmerd en het toen over was.
Een lapmiddel is om het te smeren, maar wat ik zeg dat is een lapmiddel. De olie verdwijnt op den duur en dan begint het weer.
Spaken spannen kan schelen, of er kan oxidatie bij de nippels zijn of tussen de spaken. Dat is meer werk , want dat zou je schoon moeten maken. Maar bij een nieuw wiel lijkt dat tweede raar. Dan zou spannen dus overblijven.
Mvg Rob
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 05 jun 2020 13:07
door Den Deze
Wielen zijn retour gestuurd naar Futurum, wielen zullen hoogstwaarschijnlijk volledig herspaakt moeten worden.
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 23 jun 2020 18:28
door Den Deze
Update: wielen zijn op 03/06 opgehaald in mijn afhaalpunt, wielen zijn nog steeds in Brussel...
Maw, we zijn 3 weken verder en mijn wielen zijn nog maar tot daar geraakt, volgens Futurum is er een 'probleem' (no shit...) en blijven de pakketten steken.
Maw, deze zomer zal ik niet veel meer moeten fietsen met mijn wielen
Next time, buy local, voor mij alleszins geen Futurum meer voor onderdelen.
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 23 jun 2020 19:26
door TL@
Ik zou Futurum toch het voordeel van de twijfel geven, normaal gezien zijn ze namelijk vrij vlot met garantie gevallen.
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 24 jun 2020 07:42
door Den Deze
TL@ schreef: ↑23 jun 2020 19:26
Ik zou Futurum toch het voordeel van de twijfel geven, normaal gezien zijn ze namelijk vrij vlot met garantie gevallen.
Normaal heb ik weinig/geen problemen met garantie bij Futurum, maar momenteel zit ik zonder wielen.
Een reparatie kan altijd, maar we zijn nu 3 weken verder en de enige info die ik heb gekregen is 'er blijven retourpakketten vastzitten in Brussel'.
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 24 jun 2020 11:17
door pieterm
CMP schreef: ↑24 jun 2020 10:46
Vervelend inderdaad. Ik zou ze bij Fututrum wel even wijzen op het Europees consumentenrecht. Futurum als winkel moet jou een deugdelijk product leveren als vervanging. Zij moeten zelf met de fabrikant/hun leverancier de garantie afhandelen. Winkels verschuilen zich continu achter garantieafhandeling en dan zit je als consument zonder spullen.
@MCP, probleem ligt niet rechtstreeks bij Futurum te lijkt me, maar bij het transportbedrijf waardoor de wielen nog altijd niet terug bij Futurum geraakt zijn en ze dus geen verdere afhandeling kunnen doen.
Den Deze schreef: ↑24 jun 2020 07:42
'er blijven retourpakketten vastzitten in Brussel'.
Uit eigen ervaring met Futurum worden garantiegevallen vlot verwerkt.
edit: typo's weggewerkt
Re: Gekraak/geratel + doortrappen
Geplaatst: 28 jun 2020 07:28
door Den Deze
Het is inderdaad niet de schuld van Futurum, probleem ligt bij UPS.
Ik ken het probleem niet 100%, maar wanneer er pakketten voor ettelijke weken blijven vastzitten dan is dit ook een groot probleem met Futurum.
Ik moet zeggen dat Futurum in het verleden steeds goed heeft gehandeld en deze keer was dit niet anders.
Ze willen een nieuwe wielset opsturen, maar deze is volledig uitverkocht.
Hierbij mocht ik kiezen voor een alternatief; maar op dit moment is er niet zo bijzonder veel keuze in de wielen die aan mijn vereisten voldoen (of ik moet mijn budget zwaar optrekken, maar dat ben ik niet van plan

).
Van Mavic blijf ik weg

Uiteindelijk krijg ik mijn geld terug van Futurum, mooie service alleszins

Als het goed is mag het ook gezegd worden
