viaducten-krachttraining
- superrose
- Forum-lid
- Contact
[quote="Arepol"][quote="Livio Livius"][quote="superrose"]ik neem aan dat je met wat je zegt het vol op de pedalen gaan staan je niet echt staan bedoeld heh...
[/quote]
Maakt niet zoveel uit als het maar maximaal is. Wat ik zelf doe is eerst de eerste sessies zoveel mogelijk zittend en laatste sessies all out, dus staand.[/quote]
Ik denk dat je juist bij zittend meer moet kunnen focussen op het aanspreken van de juiste spieren voor deze oefening.
Staand word het al gauw minder gecontroleerd, al heb je wel het voordeel de rest van je lichaam erbij te betrekken.
Zelf heb ik het probleem in de buurt geen heuvels/viaducten tegen te komen om met zo'n lage cadans omhoog te kunnen rijden.[/quote]
Sportarst vertelde me dat het zittend moet, bij staand gebruik je je gewicht en is het eigenlijk nutteloos, als ik het zittend niet kan moet ik m een tandje lichter zetten. Rustige gecontroleerde bewegingen.
[/quote]
Maakt niet zoveel uit als het maar maximaal is. Wat ik zelf doe is eerst de eerste sessies zoveel mogelijk zittend en laatste sessies all out, dus staand.[/quote]
Ik denk dat je juist bij zittend meer moet kunnen focussen op het aanspreken van de juiste spieren voor deze oefening.
Staand word het al gauw minder gecontroleerd, al heb je wel het voordeel de rest van je lichaam erbij te betrekken.
Zelf heb ik het probleem in de buurt geen heuvels/viaducten tegen te komen om met zo'n lage cadans omhoog te kunnen rijden.[/quote]
Sportarst vertelde me dat het zittend moet, bij staand gebruik je je gewicht en is het eigenlijk nutteloos, als ik het zittend niet kan moet ik m een tandje lichter zetten. Rustige gecontroleerde bewegingen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Klopt, wij doen krachtsprints ook regelmatig zittend, dan gebruik je puur je beenspieren en moet alles uit je bennen komen inplaats van ook grotendeels ui je lichaam!
Door te staan ontlast je je bovenbenen, die wil je juist heel zwaar belasten!
Door te staan ontlast je je bovenbenen, die wil je juist heel zwaar belasten!
mijn Flickr
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik doe dit soort trainingen ook al jaren op een brug bij mij in de buurt. Grote "nadeel";mensen gaan je kennen als "die malloot die hier altijd op en neer over de brug rijdt".
[quote="Bleek"][quote="Arepol"]Zelf heb ik het probleem in de buurt geen heuvels/viaducten tegen te komen om met zo'n lage cadans omhoog te kunnen rijden.[/quote]
Dan lekker tegen de wind je KT doen, kan ook prima.
[/quote]
Dan mag het serieus hard waaien.
Met mijn 52x12 op 60 omwentelingen rij ik 32,7 km/h. Geen heuvel is hier steil genoeg om over 20-30 seconden minder dan 40 te rijden
Dan lekker tegen de wind je KT doen, kan ook prima.
[/quote]
Dan mag het serieus hard waaien.
Met mijn 52x12 op 60 omwentelingen rij ik 32,7 km/h. Geen heuvel is hier steil genoeg om over 20-30 seconden minder dan 40 te rijden
Alles is relatief 
[quote="Robbebopper"]Ik doe dit soort trainingen ook al jaren op een brug bij mij in de buurt. Grote "nadeel";mensen gaan je kennen als "die malloot die hier altijd op en neer over de brug rijdt".[/quote]
ach gelukkig gaan er meer idioten in R'dam de brienenoordbrug op om te trainen.
ach gelukkig gaan er meer idioten in R'dam de brienenoordbrug op om te trainen.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Nou, het is niet de Brienenoordbrug. En ik heb er nog nooit iemand anders op en neer zien fietsen.
ik woon overigens in rotterdam, had een viaduct vlak bij de van Brienenoordbrug uitgekozen.
Voor bekenden: het viaduct over de Abraham van Rijckevoorselweg vanaf de Esch richting Kralingse Zoom. Is een niet al te steile klim van circa 450 meter.
Brienenoord leek me voor mijn eerste krachttraining wat te veel van het goede.
Ik werd overigens na 10 rondjes ook al aangemoedigd door de jongens van de van Gent kazerne waar ik elke 5 minuten langs kwam.
Voor bekenden: het viaduct over de Abraham van Rijckevoorselweg vanaf de Esch richting Kralingse Zoom. Is een niet al te steile klim van circa 450 meter.
Brienenoord leek me voor mijn eerste krachttraining wat te veel van het goede.
Ik werd overigens na 10 rondjes ook al aangemoedigd door de jongens van de van Gent kazerne waar ik elke 5 minuten langs kwam.
Koga Team Edition
Volgens mij kan je beter de training beginnen vanaf station Kralingse Zoom richting de Esch waarbij je ter hoogte van de EUR wel iets voelt. Vanaf de van Gent kazerne is het m.i. een laf stukje...... (ik durf het nog niet eens vals plat te noemen)
Ik heb bij de laatste keer dat ik op schema's trainde (Via Chris Brands) juist ook krachttraining gedaan waarbij het wel de bedoeling was dat ik ze staand uitvoerde. (ongeveer 4 a 5 setjes van rond de 10 min, staand met een cadans van rond de 70. Hartslag D2) Ik heb eigenlijk nooit gevraagd waarom het staand moest (stom) want iid, meestal voer je ze zittend uit. Maar ik kan me denk ik wel in de afwisseling vinden. Want tijdens langere beklimmingen kan het soms heel prettig zijn om zittend en staand klimmen af te wisselen.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ja maar als ik sta tijdens de klim is dat een hele andere beweging en niet eens zo op kracht maar meer op ritme en het verlengen van de beweging met mijn voet, dan dans je naar boven 
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
De Heinenoord zelf is qua verkeersveiligheid sterk verbeterd.
Stijgingspercentage is iets verhoogd en aan weerzijden aan het einde een klein bochtje van een meter of 30 wat nog iets stijler is.
De klim is (iets) leuker geworden.
Nadeel is dat het nu slechts 1 tunnelbuis is, waardoor een rondje minder makkelijk is als vroegah.
Dat kleine bochtje zit in dat opzicht dus ook aan het begin.
Stijgingspercentage is iets verhoogd en aan weerzijden aan het einde een klein bochtje van een meter of 30 wat nog iets stijler is.
De klim is (iets) leuker geworden.
Nadeel is dat het nu slechts 1 tunnelbuis is, waardoor een rondje minder makkelijk is als vroegah.
Dat kleine bochtje zit in dat opzicht dus ook aan het begin.