NuitKor schreef: ↑10 apr 2018 15:53
...
Grootste obstakel wordt nog het goed indelen van de cyclo.
Zoals bij elke zware tocht - doseren. Dus vooral in het 1e deel van de tocht jezelf sparen. Let op je hartslag/vermogen. Vermijd je zone richting je omslagpunt, ook op de klimmen. Eet en drink heel goed, en pak zo min mogelijk kopwerk.
Na 2/3 van de tocht kan de gashendel wel open (in de "oude" route van 3 jaar terug zou ik tot en met de Grand Ballon, gedoseerd rijden. Huidige route moet je zelf even bepalen maar je eindigt met een behoorlijk zware kloten klim nu).
vb.., omslagpunt rond hf172. Was voor mij, toen ik echt goed in conditie was (IronMan voorbereiding), aan hf 135 a 145 op de aanloop en in de tussenstukken. hf 150 a 160 in de klimmen (alleen de chevreres laatste deel richting 165-168, was "onvermijdelijk"). Afdalingen herstellen, in het spoor mee is wel fijn, maar als je zelf hard gaat werken (hf blijft >155 in mijn voorbeeld), dan herstel je minder dan zou kunnen, de geboekte tijdwinst is verwaarloosbaar. In de laatste 2 a 3u. van de tocht kan je op de beklimmingen en tussenstukken natuurlijk meer gas geven. al naar gelang je je dan voelt.. en dat zal ook afhangen van het weer die dag (warmte), en hoe goed je je aan je opdracht gehouden hebt in deel 1.