Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

ideale polderverzet voor 11 speed?

nampus
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:09

nampus 02 apr 2018 18:30

walters schreef: 02 apr 2018 17:25 De 34 voor een 39 vervangen en achter een 12-25 is een perfect verzet voor de polder. Het wisselen van 39 naar 34 is zo gedaan, dus als je naar Limburg gaat ben je snel klaar. Officieel zegt Shimano en Campagnolo dat dit niet goed werkt 39/50, maar het schakelen gaat prima. Rij nu voor het 9de jaar met deze combi.
Ook met 11 speed?

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 apr 2018 20:29

Ik zou ook het advies 12/25 (11 speed) eerst proberen.

Die heb je inde groepen:
Ultegra R8000 en Ultegra 6800 en in
105. Die heb ik er ook op. Is wat goedkoper.Maakt verder niet veel.(behalve de kosten in je voordeel).

12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25

de 11/25 zou ook een optie kunnen zijn voor je.
Maar dan mis je de 18 maar begin je met 11
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25

(De 11/25 is er niet in 105).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 15008
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 apr 2018 20:58

Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 02 apr 2018 21:30

wasbeer2006 schreef: 02 apr 2018 20:58 Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Met achter derailleur met korte kooi ?

brutus
Forum-lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 02 apr 2018 22:43

Hier nog een +1 voor Walters.
Ik rijdt met een 39 omdat ik dan voor bijna niet hoef te schakelen.
Met de 34 blijf ik aan de gang.
Je zou zowat zeggen dat ik beter met een 1x kan rijden in nl.

Het hangt uiteraard van je cadans af, of je vaak in een groep rijdt, en je wensen voor buitenland, en of je zelf kunt wisselen natuurlijk (fluitje van een cent)

krokie
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 02 apr 2018 23:14

Die 46 zou in NL standaard gemonteerd moeten worden.
Ik rijd al een jaar of 2 met een 46 vooraan op een 6800 groep.
Ik rijdt ook gemiddeld 30/31 in de polder en kan je vertellen dat dit ideaal is gecombineerd met een 12-25. In de bergen gaat die 46 prima samen met een 34 voor en 11-32 achter (kleine kooi, nog een voordeel van de 46).
Qua rijden en mijn snelheid de perfecte combinatie.
Nadelen?
-Voorblad is prijzig, wel snel te vervangen.
-Je voorderailleur moet naar beneden bijgesteld worden (bij mij kan die niet laag genoeg, maar schakelt prima, di2 zal wel helpen)
-Het zicht van een kleiner voorblad is wennen
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 02 apr 2018 23:24

Ik denk dat je met deze crankset een eind komt ...
https://janheine.wordpress.com/2018/04/ ... le-cranks/

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 15008
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 apr 2018 09:25

Berrie50 schreef: 02 apr 2018 21:30
wasbeer2006 schreef: 02 apr 2018 20:58 Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Met achter derailleur met korte kooi ?
nee medium cage. De red korte kooi lipe al niet lekker op een 28 vond ik, was echt wel de max

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 apr 2018 09:25

Polder is polder en geen Limburg. Dus wat Walter zegt. 52 en 39 voor en 12-25 achter.
39 mag ook groter zijn. In mijn jonge jaren reed ik 52/48 bij 12/23. Dat zie je nu niet meer, maar 52/42 is heel normaal

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28526
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 apr 2018 09:30

Helemaal niemand op dit forum heeft een 52 of een 53 nodig. Het staat natuurlijk wel heel stoer :lol:

Ik heb zelf jaren 50/39 gereden met 12-23. Ideaal verzet in de polder. Vooraan schakelen nauwelijks nodig. Dat was nog 10-speed, bij 11-speed kan je gerust 12-25 rijden.

Vorig jaar heb ik geëxperimenteerd met 50/34 met 13-30. Een verzet voor het hele jaar. Beviel me toch niet. Enerzijds omdat de Miche cassette gewoon niet goed schakelde, anderzijds omdat 50x13 echt te klein bleek bij enkele ritten (bijv. in cyclo's).

Momenteel rijd ik dan weer 50/34 met 12-25 (11-speed). Ideaal is dat niet op het vlakke. Je schakelt veel vooraan. Met mijn Di2 fiets vind ik dat niet zo'n probleem. Vooraan schakelen is kinderspel en dankzij semi-synchroshift hoef je achter nauwelijks bij te schakelen.

Ik heb ook een fiets met een mechanische groep en daar vind ik het wel vervelend rijden. Dus ik overweeg op die fiets weer met een 39 te gaan rijden. Het grote nadeel is natuurlijk het wisselen als je naar de heuvels gaat. Ik rijd met een Quarq en daar moet de hele crank eraf als je bladen wil wisselen. Op zich niet heel veel werk maar soit.

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 03 apr 2018 10:07

Ik rijd met 50/42 12-23 op mijn 10 speed fiets,en 50/39 12-25 op mijn 11 speed fiets.
Allemaal geen probleem op het vlakke.
Met de 10 speed rijd ik zelden op de 50,alleen als het harder gaat met de club.
Met de 11 speed op de 39 kom ik de winter mooi door. ;)

nucleus
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2010 18:47

nucleus 03 apr 2018 13:20

Na jaren 52-39-30 en 12-25 gereden te hebben, hier ook vanwege de polder direct de 11-32 gewisseld voor 12-25 op de nieuwe fiets. Twijfel nog om de 34 op te offeren voor een 36 of 39, maar ga het eerst maar eens proberen.

Plaats reactie