Ook met 11 speed?walters schreef: ↑02 apr 2018 17:25 De 34 voor een 39 vervangen en achter een 12-25 is een perfect verzet voor de polder. Het wisselen van 39 naar 34 is zo gedaan, dus als je naar Limburg gaat ben je snel klaar. Officieel zegt Shimano en Campagnolo dat dit niet goed werkt 39/50, maar het schakelen gaat prima. Rij nu voor het 9de jaar met deze combi.
ideale polderverzet voor 11 speed?
Ik zou ook het advies 12/25 (11 speed) eerst proberen.
Die heb je inde groepen:
Ultegra R8000 en Ultegra 6800 en in
105. Die heb ik er ook op. Is wat goedkoper.Maakt verder niet veel.(behalve de kosten in je voordeel).
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
de 11/25 zou ook een optie kunnen zijn voor je.
Maar dan mis je de 18 maar begin je met 11
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
(De 11/25 is er niet in 105).
Die heb je inde groepen:
Ultegra R8000 en Ultegra 6800 en in
105. Die heb ik er ook op. Is wat goedkoper.Maakt verder niet veel.(behalve de kosten in je voordeel).
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25
de 11/25 zou ook een optie kunnen zijn voor je.
Maar dan mis je de 18 maar begin je met 11
11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
(De 11/25 is er niet in 105).
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Met achter derailleur met korte kooi ?wasbeer2006 schreef: ↑02 apr 2018 20:58 Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Hier nog een +1 voor Walters.
Ik rijdt met een 39 omdat ik dan voor bijna niet hoef te schakelen.
Met de 34 blijf ik aan de gang.
Je zou zowat zeggen dat ik beter met een 1x kan rijden in nl.
Het hangt uiteraard van je cadans af, of je vaak in een groep rijdt, en je wensen voor buitenland, en of je zelf kunt wisselen natuurlijk (fluitje van een cent)
Ik rijdt met een 39 omdat ik dan voor bijna niet hoef te schakelen.
Met de 34 blijf ik aan de gang.
Je zou zowat zeggen dat ik beter met een 1x kan rijden in nl.
Het hangt uiteraard van je cadans af, of je vaak in een groep rijdt, en je wensen voor buitenland, en of je zelf kunt wisselen natuurlijk (fluitje van een cent)
Die 46 zou in NL standaard gemonteerd moeten worden.
Ik rijd al een jaar of 2 met een 46 vooraan op een 6800 groep.
Ik rijdt ook gemiddeld 30/31 in de polder en kan je vertellen dat dit ideaal is gecombineerd met een 12-25. In de bergen gaat die 46 prima samen met een 34 voor en 11-32 achter (kleine kooi, nog een voordeel van de 46).
Qua rijden en mijn snelheid de perfecte combinatie.
Nadelen?
-Voorblad is prijzig, wel snel te vervangen.
-Je voorderailleur moet naar beneden bijgesteld worden (bij mij kan die niet laag genoeg, maar schakelt prima, di2 zal wel helpen)
-Het zicht van een kleiner voorblad is wennen
Ik rijd al een jaar of 2 met een 46 vooraan op een 6800 groep.
Ik rijdt ook gemiddeld 30/31 in de polder en kan je vertellen dat dit ideaal is gecombineerd met een 12-25. In de bergen gaat die 46 prima samen met een 34 voor en 11-32 achter (kleine kooi, nog een voordeel van de 46).
Qua rijden en mijn snelheid de perfecte combinatie.
Nadelen?
-Voorblad is prijzig, wel snel te vervangen.
-Je voorderailleur moet naar beneden bijgesteld worden (bij mij kan die niet laag genoeg, maar schakelt prima, di2 zal wel helpen)
-Het zicht van een kleiner voorblad is wennen
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik denk dat je met deze crankset een eind komt ...
https://janheine.wordpress.com/2018/04/ ... le-cranks/
https://janheine.wordpress.com/2018/04/ ... le-cranks/
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15010
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
nee medium cage. De red korte kooi lipe al niet lekker op een 28 vond ik, was echt wel de maxBerrie50 schreef: ↑02 apr 2018 21:30Met achter derailleur met korte kooi ?wasbeer2006 schreef: ↑02 apr 2018 20:58 Ook 12/25 en 50/34. Als ik langer dan een paar weken niet in zuid Limburg of verder kom monteer ik 50/38.
Vanaf dit jaar ga ik eens met een 11/32 rijden vanaf zuid Limburg, kijken of ik dat fijner vind dan 11/28
Helemaal niemand op dit forum heeft een 52 of een 53 nodig. Het staat natuurlijk wel heel stoer
Ik heb zelf jaren 50/39 gereden met 12-23. Ideaal verzet in de polder. Vooraan schakelen nauwelijks nodig. Dat was nog 10-speed, bij 11-speed kan je gerust 12-25 rijden.
Vorig jaar heb ik geëxperimenteerd met 50/34 met 13-30. Een verzet voor het hele jaar. Beviel me toch niet. Enerzijds omdat de Miche cassette gewoon niet goed schakelde, anderzijds omdat 50x13 echt te klein bleek bij enkele ritten (bijv. in cyclo's).
Momenteel rijd ik dan weer 50/34 met 12-25 (11-speed). Ideaal is dat niet op het vlakke. Je schakelt veel vooraan. Met mijn Di2 fiets vind ik dat niet zo'n probleem. Vooraan schakelen is kinderspel en dankzij semi-synchroshift hoef je achter nauwelijks bij te schakelen.
Ik heb ook een fiets met een mechanische groep en daar vind ik het wel vervelend rijden. Dus ik overweeg op die fiets weer met een 39 te gaan rijden. Het grote nadeel is natuurlijk het wisselen als je naar de heuvels gaat. Ik rijd met een Quarq en daar moet de hele crank eraf als je bladen wil wisselen. Op zich niet heel veel werk maar soit.
Ik heb zelf jaren 50/39 gereden met 12-23. Ideaal verzet in de polder. Vooraan schakelen nauwelijks nodig. Dat was nog 10-speed, bij 11-speed kan je gerust 12-25 rijden.
Vorig jaar heb ik geëxperimenteerd met 50/34 met 13-30. Een verzet voor het hele jaar. Beviel me toch niet. Enerzijds omdat de Miche cassette gewoon niet goed schakelde, anderzijds omdat 50x13 echt te klein bleek bij enkele ritten (bijv. in cyclo's).
Momenteel rijd ik dan weer 50/34 met 12-25 (11-speed). Ideaal is dat niet op het vlakke. Je schakelt veel vooraan. Met mijn Di2 fiets vind ik dat niet zo'n probleem. Vooraan schakelen is kinderspel en dankzij semi-synchroshift hoef je achter nauwelijks bij te schakelen.
Ik heb ook een fiets met een mechanische groep en daar vind ik het wel vervelend rijden. Dus ik overweeg op die fiets weer met een 39 te gaan rijden. Het grote nadeel is natuurlijk het wisselen als je naar de heuvels gaat. Ik rijd met een Quarq en daar moet de hele crank eraf als je bladen wil wisselen. Op zich niet heel veel werk maar soit.
Ik rijd met 50/42 12-23 op mijn 10 speed fiets,en 50/39 12-25 op mijn 11 speed fiets.
Allemaal geen probleem op het vlakke.
Met de 10 speed rijd ik zelden op de 50,alleen als het harder gaat met de club.
Met de 11 speed op de 39 kom ik de winter mooi door.
Allemaal geen probleem op het vlakke.
Met de 10 speed rijd ik zelden op de 50,alleen als het harder gaat met de club.
Met de 11 speed op de 39 kom ik de winter mooi door.