BRM 200 Boekelo, Tecklenburg, donderdag 28 december 2017
-
- Forum-lid
Temperaturen tussen de 1 en 5 graden, kledingkeuze wordt belangrijk. Wind tegen na Tecklenburg....
-
- Forum-lid
Ik bedoel maar.
Met weer net boven het vriespunt, wind en regen tot de mogelijkheden is het belangrijk dat je niet alleen kijkt naar wat je tijdens het fietsen aan hebt maar ook voor als je stil zit, pech hebt en evt lang moet wachten. Zelf heb ik zo'n zilver/gouden reddingsdeken mee. Paar euro bij de drogist, weegt niet zo veel. Nog nooit nodig gehad gelukkig.
Voorzorg is goed, maar laten we niet te pessimistisch worden. Als ik weerplaza.nl mag geloven, wordt het frisjes met af en toe een winters buitje. Dat is ongeveer hetzelfde weer als bij het vorige brevet in Boekelo en dat hebben we ook overleefd.
Wat Gert zegt: de drie vormen van slecht weer in combinatie met serieuze tegenslag waardoor je jezelf niet meer warm kunt houden hebben een onderkoelingsrisico in zich. Risico = kans maal impact. Risico is niet zo groot, maar de impact als het gebeurt wel.
Het gaat ook zeker door bij de huidige voorspelling. Een beetje kou, regen en wind houdt den eghte randonneur niet tegen.
Ik had het over de maatregel die ik zelf getroffen heb voor als echt alles mis gaat. De kans dat dat gebeurd is zoals Nee_Nee zegt heel klein. De investering is heel klein maar het kan je leven redden en qua efficiëntie kan er heel weinig kleding tegen zo'n deken op. Water & wind dicht en houdt warmte vast (wel goede kant buiten!).
Ik had het over de maatregel die ik zelf getroffen heb voor als echt alles mis gaat. De kans dat dat gebeurd is zoals Nee_Nee zegt heel klein. De investering is heel klein maar het kan je leven redden en qua efficiëntie kan er heel weinig kleding tegen zo'n deken op. Water & wind dicht en houdt warmte vast (wel goede kant buiten!).