Antwoord: "Kies een andere route, ander asfalt en een gunstige wind"
Hoeveel sneller fietsen door extra afvallen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6380
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Vraag: "Hoeveel sneller fietsen door extra afvallen?"
Antwoord: "Kies een andere route, ander asfalt en een gunstige wind"
Antwoord: "Kies een andere route, ander asfalt en een gunstige wind"
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Helaas bestaat er zoiets als ware wind en schijnbare wind. Ware zijwind zal door je eigen snelheid altijd een schijnbare tegenwind worden, die schuin van voren komt en je snelheid negatief beïnvloedt. Als je op deze manier echt "sneller" wilt worden, dan moet je alleen nog lijnritten fietsen met de wind in je rug en je daarna met auto op laten halenMarcopfiets schreef: ↑12 sep 2017 13:10 Voor hogere gemiddeldes kies routes waarbij de wind voornamelijk van opzij komt. Wind tegen kost je meer energie dan wind mee oplevert. Nog leuker op een dag met draaiende wind je route zo kiezen dat de wind met je mee draait. Je kunt ook wat kortere trainingen gaan doen waarbij je met groot verzet zo hard mogelijk probeert te rijden. Je bent eerder moe maar je belast je spieren zwaarder. Krijg je sterke benen van en dat betaalt zich later op de langere ritten uit. Je wordt er niet persé lichter van dus voor in de bergen zal het wel niet zo'n goede training zijn in vergelijking met een meer op souplesse gerichte training met een hogere cadans.
Sneller worden doe je door gericht te trainen en als je door dat trainen meer calorieën verbrandt dan je inneemt, dan val je als bonus ook nog af. Ingewikkelder is het niet.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Maar bij 2 uur D3 verbrand je meer calorieen dan 2 uur D1 dus verlies je wel meer gewicht bij hard fietsen. Dat je lichaam een ander verbrandingssysteem gebruikt wil niet zeggen dat je niet kan afvallen bij hoge inspanning. Het draait uiteindelijk allemaal om calorieën
o'7o
-
aloisvonesterhazy
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49
Langzaam fietsen houd je wel veel langer vol, en dan verbrand je uiteindelijk toch meer calorieën.
Maar dan moet je wel bijna onuitputtelijke tijd hebben om te fietsenaloisvonesterhazy schreef: ↑12 sep 2017 20:38 Langzaam fietsen houd je wel veel langer vol, en dan verbrand je uiteindelijk toch meer calorieën.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Je wordt er ook niet sneller door maar je gaat er wel sneller van.Karl66 schreef: ↑12 sep 2017 16:30
Helaas bestaat er zoiets als ware wind en schijnbare wind. Ware zijwind zal door je eigen snelheid altijd een schijnbare tegenwind worden, die schuin van voren komt en je snelheid negatief beïnvloedt. Als je op deze manier echt "sneller" wilt worden, dan moet je alleen nog lijnritten fietsen met de wind in je rug en je daarna met auto op laten halen
Sneller worden doe je door gericht te trainen en als je door dat trainen meer calorieën verbrandt dan je inneemt, dan val je als bonus ook nog af. Ingewikkelder is het niet.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6380
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood .... ?aloisvonesterhazy schreef: ↑12 sep 2017 20:38 Langzaam fietsen houd je wel veel langer vol, en dan verbrand je uiteindelijk toch meer calorieën.
Als je 2u fietsen in D1 vergelijkt met 2u fietsen in D3 ..., Dan maakt het toch niet uit dat je D1 langer vol kunt houden? 2u. is 2u.
Je punt is dat 2u D3 kan prima, maar je hersteltijd is lang, dus je kunt het maar beperkt aantal keer per week doen.
2u in D1 kan je prima 2 of zelfs 3x op 1 dag doen (of nog beter, aaneengesloten). Dus je kunt veel meer omvang (uren) maken in de D1.
Kleine remark is wel dat ook in D1, je lichaam niet direct start met vetverbranding. Maar eerst met de snellere energie voorhanden. Dus je moet al >1,5u fietsen voordat je lichaam echt aan je vetreserves begint (waar jij zo op doelt).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013