Maar giantjan, wat is je snelheid op die 12%?
Ik rijd zelf vaak genoeg 34-32. Alleen het jaar dat ik echt heel fit was (en 10kg minder zwaar) heb ik die 32 amper aangeraakt.
Als vergelijkingsmateriaal heb ik dan alleen de alpe d huez, die ik in 1u10min ongeveer op rijdt. Maar in dat fitte jaar in 58 minuten...
Zelfde cadans, zelfde inspanning, maar minder kilo's en veel fitter. Dus zwaarder verzet en hogere snelheid.
Dat een froom 38-28 rijdt, op 12%,klinkt idd zwaar, voor ons als wielertoeristen. Maar hij rijdt wel aan 6 watt/kg, een stuk hogere snelheid die bult op dan wat wij doen.
versnellingen Froome
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Heel simpel mijn wattage is een 3.8 a 4 watt per kg. De profs trappen 6, dat kan je bergop redelijk doortrekken hij kan dus 30% zwaarder rijden. En ik rijd toch regelmatig 34/28 op een beetje klim
-
- Forum-lid
En ook je stijl is belangrijk. De één houd van meer draaien dan de ander.
Ik rijd 36-25 als lichtste maar ik vind dat harken fijner dan echt draaien omhoog. Ook ben ik te lui om mn cassette te wisselen voor naar het buitenland.
Maar de prof met 39x28 of lichter vliegt me voorbij.
Ik rijd 36-25 als lichtste maar ik vind dat harken fijner dan echt draaien omhoog. Ook ben ik te lui om mn cassette te wisselen voor naar het buitenland.
Maar de prof met 39x28 of lichter vliegt me voorbij.
Maak joe woar
Ik snap die discussie ook nooit,
Renners die als laatste boven komen en dan trots vertellen: "ik heb mijn lichtste verzetje niet gebruikt hoor!"
Als je met een triple sneller bent, dan moet je lekker met een triple naar boven fietsen.
Renners die als laatste boven komen en dan trots vertellen: "ik heb mijn lichtste verzetje niet gebruikt hoor!"
Als je met een triple sneller bent, dan moet je lekker met een triple naar boven fietsen.