Helpen bij pech altijd, maar als ik zie dat er al hulp is geloof ik het ook wel en rij ik door.
Ik vind dat ik eigenlijk EHBO op beter niveau zou moeten hebben en moet herhalen, maar laat het dan toch weer versloffen.
Fiets Magazine nr. 01-2026 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik heb wel eens het idee dat deze mensen hun hele identiteit ontlenen aan hun EHBO diploma. Niet bepaalt gezond voor iemand die ook hulpverlener is en dta lintk aan zijn identiteit.Corny121 schreef: ↑09 jun 2017 11:47 Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik mij bekend maak terwijl er al goedbedoelende EHBO'ers bij zijn, de reactie bij een redelijk aantal is: 'ja het zal wel, maar ik heb EHBO en ben nu heel belangrijk!' Dan bekijk ik even hoe het gaat en als de zorg redelijk is ga ik wel weer door.
Ik heb ook niks met doktertje spelen en al die series op TV waar ze mensen open maken ben ik zwaar allergisch voor. Alleen ik heb wel de overtuiging dat ik iemand maximaal moet kunnen helpen als hij niet meer bekwaam is zelf z'n/haar probleem op te lossen.
Daarom is het goed om te oefenen. Meer oefenen reduceert het stress niveau als er echt wat is. Bij een goede oefening/training mag je ook best een beetje onder druk gezet worden. Liever zelfs!
Wedstrijd EHBO'ers krijg ik dan weer pukkeltjes van (trauma uit m'n jeugd). Zelf vind ik EHBO ook te veel omvattend. Reanimeren/beademen, AED, slagaderlijke bloeding en 112 bellen vind ik echter dat een ieder wel moet beheersen. Mooie sexy verbandjes maken doen ze maar in het ziekenhuis.