Alles over vakanties op én met de fiets

Hooggebergte in september

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 apr 2017 08:13

Wat ik zou doen is gewoon pas een week vooraf boeken. September is geen hoogseizoen, plek is er dan overal wel. Misschien heb je dan niet de meest favoriete acco, maar mooi weer is mij persoonlijk veel meer waard.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 28 apr 2017 13:19

Zekerheden over het weer worden in het hooggebergte niet verkocht. Het weer kan in éen klap omslaan. Als het weer daadwerkelijk omslaat, overleg dan met je hotelier en verkas naar een ander gebied.

bigfloor
Forum-lid

Gebruikersavatar bigfloor 28 apr 2017 13:29

Ik ga al jaren in September op zomervakantie, er is dan plek genoeg, je kunt alleen wel eens een dag slecht weer hebben.
Gaat het specifiek om Cols fietsen, dan zou ik last-minute boeken, gaat prima via oa Booking.com. Dan kun je het weer laten bepalen welke Cols je rijd (zonder regen).
Rond de middellandse zee zit je qua temperatuur het beste (Alpes Maritimes)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 28 apr 2017 22:01

Ik zou in die periode helemaal niets boeken maar gewoon die richting uitgaan en ter plekke bij een accomodatie proberen te regelen. Is mij in die periode altijd gelukt. (Ik neem aan dat je in het Frans kunt redden want anders zou ik daar al helemaal niet naar toegaan) Tip: loop bij het plaatselijk "syndicat d'initiative" binnen en vraag daar wat er nog vrij is. Betekent wel dat je er in de middag al moet zijn. Als ze iets hebben spreek dan af voor een paar dagen met de mogelijkheid dat als je het bevalt er nog een paar dagen aanplakt. Kan je als het weer mocht omslaan altijd weer verkassen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 28 apr 2017 22:05

Doen wij zelfs midden in de zomer en werkt dan ook altijd prima.
Maak joe woar

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mei 2017 08:26

Quarantanove schreef:Ik zou in die periode helemaal niets boeken maar gewoon die richting uitgaan en ter plekke bij een accomodatie proberen te regelen. Is mij in die periode altijd gelukt. (Ik neem aan dat je in het Frans kunt redden want anders zou ik daar al helemaal niet naar toegaan) Tip: loop bij het plaatselijk "syndicat d'initiative" binnen en vraag daar wat er nog vrij is. Betekent wel dat je er in de middag al moet zijn. Als ze iets hebben spreek dan af voor een paar dagen met de mogelijkheid dat als je het bevalt er nog een paar dagen aanplakt. Kan je als het weer mocht omslaan altijd weer verkassen.
www.booking.com
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2017 09:10

Quarantanove schreef:(Ik neem aan dat je in het Frans kunt redden want anders zou ik daar al helemaal niet naar toegaan) .
Pfffff....... ik spreek geen Italiaans, Thai, Nepali, Japans, Spaans (Costa Rica), Zuid Afrikaans (en nee, dat is niet te volgens voor een NL in spreektaal), etc en toch heb ik mij er altijd prima kunnen redden.
Dit is echt moeilijk doen om het moeilijk doen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 mei 2017 10:06

De moderne generatie Fransozen spreekt gewoon Engels, en zeker in het toerisme.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 01 mei 2017 16:04

daniel1975 schreef:
Quarantanove schreef:(Ik neem aan dat je in het Frans kunt redden want anders zou ik daar al helemaal niet naar toegaan) .
Pfffff....... ik spreek geen Italiaans, Thai, Nepali, Japans, Spaans (Costa Rica), Zuid Afrikaans (en nee, dat is niet te volgens voor een NL in spreektaal), etc en toch heb ik mij er altijd prima kunnen redden.
Dit is echt moeilijk doen om het moeilijk doen.
Je kan je inderdaad overal wel redden maar ik ga nooit ergens op (fiets)vakantie waar ik me in mijn gebrekkig Engels net kan redden. Mijn insteek is dat ik ook met de "plaatselijken" een beetje moet kunnen converseren en in ieder geval nagenoeg alle teksten (ook in de regionale pers) moet kunnen lezen. Voor mij betekent dat ik alleen daar naar toe ga waar de voertaal Nederlands , Duits , Italiaans of Frans is. Enkele uitzonderingen hierop waren dat ik wel eens in GB , Baskenland en in DK naar het WK veldrijden ben geweest , in Kuopio de alternatieve elfstedentocht heb geschaatst en in de jaren 70 enkele keren in Praag internationale veldritten heb gereden. Buiten Europa ben ik nog nooit geweest en zal daar ook niet heen gaan.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 01 mei 2017 16:47

Ik spreek gelukkig goed oost bengaals, zuid mandarijns, linksdraaiend ingotjeens, dus ik red me wel.
Afbeelding

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 01 mei 2017 17:13

havana schreef:De moderne generatie Fransozen spreekt gewoon Engels, en zeker in het toerisme.
Maar de gendarme (in Buis) dan weer niet ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2017 18:16

Das nog niveau Louis de Funes zeker incl 2CV?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie