Niet iedereen zit elk uur op het forum. Zie de statistieken nu nog maar eens!Lcsmet schreef:Ik denk dat het ReneV allemaal niet zo heel erg boeit hoor.
STATISTIEKEN GEBRUIKER
Laatst bezocht:24 maart 2017 16:00
Welke groep moet ik kiezen
o'7o
34x36 is grofweg hetzelfde.
rien schreef:Je zegt zelf dat je 30-32 echt nodig hebt. De keuze bij de standaard race groepen is dan beperkt tot Shimano Tiagra.
Hoe kom je hierbij dan ?
Zo vaak 32 op z`n beetje elke 11speed groep gedaan zelfs met een SS derailleur
Dura-ace 9100 zegt Shimano zelf dat 30t past en gisteren nog een 32t gestoken
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Alle triples uit de 105-serie hebben de mogelijkheid om het binnenblad (30t) te vervangen door een 24t, 26t of 28t blad (TA Spécialités Zélito). Dit is boutcirkel diameter 74mm. Dan hoef je helemaal geen 34t of 36t achteraan. 28t resp 30t past dan bij je duurklimvermogen. Wel het verschil met het buitenblad beperken tot 24tanden. Een buitenblad van 48t is te schakelen met je huidige derailleur. Iets laten zakken. Zet je triple onderdelen over op een nieuw frame.
Zie onderstaande link voor meer adviezen.
Zie onderstaande link voor meer adviezen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
30 tanden voor, 32 tanden achter....peter1981 schreef:rien schreef:Je zegt zelf dat je 30-32 echt nodig hebt. De keuze bij de standaard race groepen is dan beperkt tot Shimano Tiagra.
Hoe kom je hierbij dan ?
TS rijdt nu met 3 bladen voor.
Die 30 tanden voor is beperkt in de groepen tegenwoordig. Bijna alles is met een steek 110mm dus min. 34 tanden (evt 33 tandjes van TA,maar dat is alweer niet standaard).
Dus ofwel Tiagra, dan houd je 3 bladen.
Ofwel, standaard compact groep (110mm steek, merk en type maakt niet zoveel uit), en accepteer dat je 34-32 rijdt. ipv 30-32. Of monteer nog grotere schijven achter (mits derailleur dat aan kan).
Ofwel, wissel je crank voor een supercompact met <110mm steek. Dan kan je ook kleine bladen schakelen. Advies van klimmer is dan zo gek nog niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
TS is tevreden met zijn huidige triple en het past bij zijn rijstijl. Het meest logische advies is om dan bij een triple te blijven. Dus om voor Tiagra te kiezen, waarbij de huidige Tiagra groep vergelijkbaar of beter is dan de 105 groep die hij nu heeft (afhankelijk van de leeftijd van zijn huidige groep).
Een andere mogelijkheid is om voor Campagnolo te kiezen, dan kan je voor een 11 speed triple kiezen. Als je dan voor de Potenza groep kiest, dan kan je achter tot 32 schakelen en het mooie is, dat werkt gewoon in combinatie met een Athena Triple voorderailleur en crankstel.
Een andere mogelijkheid is om voor Campagnolo te kiezen, dan kan je voor een 11 speed triple kiezen. Als je dan voor de Potenza groep kiest, dan kan je achter tot 32 schakelen en het mooie is, dat werkt gewoon in combinatie met een Athena Triple voorderailleur en crankstel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
MarkVeenstra schreef:30 tanden voor, 32 tanden achter....peter1981 schreef:rien schreef:Je zegt zelf dat je 30-32 echt nodig hebt. De keuze bij de standaard race groepen is dan beperkt tot Shimano Tiagra.
Hoe kom je hierbij dan ?
TS rijdt nu met 3 bladen voor.
Die 30 tanden voor is beperkt in de groepen tegenwoordig. Bijna alles is met een steek 110mm dus min. 34 tanden (evt 33 tandjes van TA,maar dat is alweer niet standaard).
Dus ofwel Tiagra, dan houd je 3 bladen.
Ofwel, standaard compact groep (110mm steek, merk en type maakt niet zoveel uit), en accepteer dat je 34-32 rijdt. ipv 30-32. Of monteer nog grotere schijven achter (mits derailleur dat aan kan).
Ofwel, wissel je crank voor een supercompact met <110mm steek. Dan kan je ook kleine bladen schakelen. Advies van klimmer is dan zo gek nog niet.
Zo had ik nog niet gelezen
MTB crankje steken anders of meer trainen want 30 voor en 32 achter dan gaat lopen volgens mij sneller
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Zeer flauw en nog onkundig ook!peter1981 schreef:MTB crankje steken anders of meer trainen want 30 voor en 32 achter dan gaat lopen volgens mij sneller![]()
Och daar hebben we hem ook weer.
Z`n persoon waarvoor ik lange tijd niet op het forum ben geweest.
Mens mag ook wel een ouwehoeren of niet daarom staat er dit achter
Maarja jij bent immers de altijd serieuze fietsenmaker he
Z`n persoon waarvoor ik lange tijd niet op het forum ben geweest.
Mens mag ook wel een ouwehoeren of niet daarom staat er dit achter
Maarja jij bent immers de altijd serieuze fietsenmaker he
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
Voordeel van de nieuwe DA achterderrie is de iets langere kooi. Je zult dus qua kettinglengte ook meer marge hebben.peter1981 schreef:rien schreef:Je zegt zelf dat je 30-32 echt nodig hebt. De keuze bij de standaard race groepen is dan beperkt tot Shimano Tiagra.
Hoe kom je hierbij dan ?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Hier rond Nijmegen heb ik aan 34x23 meestal wel genoeg, maar als ik ooit iets als de Ventoux ga beklimmen ga ik eerst toch eens kijken of ik iets groters achter kan monteren, en wat kleiners voor. 5 minuten beendrukken op een cadans van 50 gaat nog, maar als je anderhalf tot 2 uur bezig bent is dat toch een ander verhaal.