Alleszins geen lage wielen...robbiey schreef:Iemand nog advies wat goed smoelt onder m'n zwarte aeroad?
Advies nodig! klimwielen voor m'n aeroad
Ik vrees dat we zodadelijk weer in een ander topic terecht komenscepticus schreef:Klimwielen
Lage wielen zien er gewoon niet zo goed uit op een aero fiets. Wil je toch lage wielen, dan moet je het gedeelte 'goed smoelen' van je eisenlijstje schrappen. Of je komt terecht bij een compromis, nl de lagere alu wielen met zwarte (keramische) remrand. Al33, DT Swiss Oxic, Ryde Pulse Comp CSS,... die zien er al iets minder klasssiek uit.

Goed smoelen is subjectief natuurlijk maar ik denk wel dat een setje lage wielen onder een Aeroad niet mooi gevonden wordt door bijna de gehele wielerwereld
Het past gewoon niet. De Aeroad is een vrij plompe fiets qua vlakken in het zijaanzicht en iele wieltjes vallen daarbij volledig in het niet.
Ik heb een keer mijn Shimano C24's in de Aeroad gezet, zag er niet uit (mijn bescheiden mening).
Ik heb een keer mijn Shimano C24's in de Aeroad gezet, zag er niet uit (mijn bescheiden mening).
Je kunt ook je huidige wielen verkopen en de mavic cosmic pro slc daarvoor in de plek nemen. De remranden schijnen net zo goed te remmen als alu bij slecht weer, 40mm u velg, 17mm intern, gewicht 1450 gram. Of ietsje meer.
Als mijn huidige set versleten is neem ik deze ook of de opvolger ervan.
Als mijn huidige set versleten is neem ik deze ook of de opvolger ervan.
Of zelfs iets minder, die van mij wegen 1420g 
Minder last van wind als de sle wielen.
Maar wel full carbon dus of ze voor iedereen aan te raden zijn als afdaalwielen ?
Remmen trouwens prima, maar wel iets minder als de exalith coating.
Minder last van wind als de sle wielen.
Maar wel full carbon dus of ze voor iedereen aan te raden zijn als afdaalwielen ?
Remmen trouwens prima, maar wel iets minder als de exalith coating.
Ik zou eerder de Cosmic Pro Carbon SL C of Ksyrium Pro Carbon SL C nemen dan de Exalith wielen. Deze komen enorm goed uit de tests qua remmen in gebergte en je hoeft je geen zorgen te maken over slijtage van de zwarte exalith laag.