E-bike doet zijn intrede in cycloland
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat een droevenis. Het is nu al loten en veel betalen voor een plek.
Gelukkig is de Marmotte, DM, 3B, etc veel te lang voor een accu.
Gelukkig is de Marmotte, DM, 3B, etc veel te lang voor een accu.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Zelfs bij de profs worden er al e-bikes gebruikt, ze proberen het alleen zo min mogelijk te laten opvallen.
Met de huidige gewichten en actieradius van een e-bike denk ik niet dat iemand die veel motorondersteuning nodig heeft ver zal geraken in een zware cyclo.
De soep wordt uiteindelijk nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Met de huidige gewichten en actieradius van een e-bike denk ik niet dat iemand die veel motorondersteuning nodig heeft ver zal geraken in een zware cyclo.
De soep wordt uiteindelijk nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Deze regio moet het vooral van toerisme hebben. En dat stimuleren ze op allerlei manieren. Bij de kortste afstand komt er een extra categorie voor elektrische fietsen zonder poespas en zonder podium. Wat is het probleem precies?Herman_N schreef:Vandaag een nieuwsbericht op cyclokalender.nl: http://www.cyclokalender.nl/A/prog/inde ... =214#form2. Ben benieuwd naar de meningen.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Op het vlakke ben ik er niet zo bang voor, maar je zal maar berg op aan het ploeteren zijn en dan komt er fluitend een man van 2x jou leeftijd voorbij stormen die je ook nog even goedbedoeld aanmoedigt met een 'kom op, je kan het'.
Ik verbaas me er sowieso over hoe snel de e-bike zijn intrede gedaan heeft en de fietsindustrie de nodige boost gegeven heeft, maar dat is een andere discussie.
Ik verbaas me er sowieso over hoe snel de e-bike zijn intrede gedaan heeft en de fietsindustrie de nodige boost gegeven heeft, maar dat is een andere discussie.
Het verbaast mij niks eerlijk gezegd (de snell opkomst van de Ebike) maar wel dat er kennelijk mensen zijn die niet vinden dat het absoluut niets te maken heeft met sportief bezig zijn.
Veel van het fietsgebeuren buiten de reguliere wielersport is natuurlijk wielrennertje spelen maar het is toch sport te noemen en met een elekromotortje vervalt IMO alle sportiviteit en is het alleen nog maar spelen.
Veel van het fietsgebeuren buiten de reguliere wielersport is natuurlijk wielrennertje spelen maar het is toch sport te noemen en met een elekromotortje vervalt IMO alle sportiviteit en is het alleen nog maar spelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Ik wil niet meteen alle mensen over één kam scheren, bijvoorbeeld iemand die zijn hele leven wielrenner geweest is en door een ziekte/ongeluk de sport niet meer beoefenen kan zoals ie bedoelt is. Met een motortje kunnen ze dan nog wel het gevoel krijgen en aan een cyclo deelnemen. Zo zijn er nog talloze voorbeelden maar ik ben het met je eens als je zegt dat dit om < 5% van het totaal gaat.Keezx schreef:Het verbaast mij niks eerlijk gezegd (de snell opkomst van de Ebike) maar wel dat er kennelijk mensen zijn die niet vinden dat het absoluut niets te maken heeft met sportief bezig zijn.
Waar ik echter bang voor ben dat de realiteit wordt, is gewoon een fitte man van een jaar of 40 die met een halve training dezelfde inspanning kan leveren door te vertrouwen op zijn motortje en zo van cyclo naar cyclo trekt (en dan weekends aan de bar nog op loopt te scheppen ook hoe zwaar het was).
Ik verbaas me er nu al over hoeveel 12-13 jarige scholieren ik tegenkom op een e-bike. Ik kan me precies voorstellen hoe dat gekomen is, ze gaan met de bus/auto naar school of papa en mama geven ze een e-bike om van het gedonder af te zijn. Normaal fietsen is gewoon geen optie meer. Als je op je 12e al een e-bike rijdt ga je op je 40e echt niet meer trainen/afzien op de racefiets om de Marmotte te rijden.
Als ik mijn eigen vrouw als voorbeeld neem dan zie ik het volgende. Bij ons in de polder fietst ze gewoon op een normale fiets. Maar we gaan vaak op vakantie in bergachtige streken en dan vindt ze het geweldig om te fietsen. Ritjes met de auto gaan te snel en je bent afgesloten van de omgeving. Wandelen is ook mooi, maar dan is het bereik beperkt. Fietsen in de bergen is een mooie middenweg en tot voor kort kon dat niet. Tegenwoordig huurt ze een e-bike. Wij vinden het geweldig om zo samen het fietsen en de omgeving te beleven. Met haar ongetraindheid is het trouwens nog een behoorlijke inspanning, maar ze ziet het echt niet als een sportieve prestatie. Daar is ze ook helemaal niet mee bezig en ik op dat moment ook niet. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat een e-bike echt wel zijn doel kan hebben, ook zonder dat iemand sportiviteit nastreeft. Het oordelen over e-bikes door ons fietsers komt vaak voort uit het idee dat fietsen vooral sportief moet zijn en je er moe van moet worden. Hele volksstammen hebben geen last van dat gevoel. Wellicht moeten 'wij' ons ook eens wat meer in anderen verplaatsen voordat we oordelen. Ik zie haar overigens nog niet aan de start van een cyclo staan.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Je laatste zin is wel het punt van discussie hier. Inschrijven, rugnummertje ophalen, bidons met sportvoeding vullen, gelletjes/repen/bananen inslaan, de fysieke en mentale weerstand opbouwen, jezelf pacen om de finish te halen, het voldane gevoel van een sportieve prestatie, motortje starten. Welke hoort niet in het rijtje thuis zou je zeggen?
Op vakantie gewoon een rondje door de bergen rijden met een e-bike zullen weinig mensen iets op tegen hebben.
Op vakantie gewoon een rondje door de bergen rijden met een e-bike zullen weinig mensen iets op tegen hebben.
Cyclo's zijn er voor de gezelligheid. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus.
Daarnaast is het toch gewoon ontwikkeling? Je hoort autorace-publiek echt niet klagen dat het allemaal niks meer voorstelt sinds er op aardoliedestillaat wordt gereden.
Daarnaast is het toch gewoon ontwikkeling? Je hoort autorace-publiek echt niet klagen dat het allemaal niks meer voorstelt sinds er op aardoliedestillaat wordt gereden.
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Vraag autoliefhebbers maar eens wat ze van de Formula E vinden.sloeren schreef:Cyclo's zijn er voor de gezelligheid. Hoe meer zielen hoe meer vreugd dus.
- ophetkantje
- Forum-lid
Zie het probleem juist hier niet. Is gewoon een extra klasse. Vrijwel iedereen vind een klassement per leeftijd, of voor vrouwen normaal, daar accepteren we toch ook dat er verschillen in aanleg en capaciteiten zijn. Dit is dan gewoon weer een andere klasse. Overigens is het zo, heb ik zelf dan toch maar eens getest, dat ook op een E-bike degene die zelf de grootste inspanning doet het hardst gaat. De verschillen tussen de types zijn wat groter als bijv de gewichtsverschillen tussen verschillende fietsen, maar het verschil tussen iemand van 28 en iemand van 60+ is ook best groot, daar vinden we het prima dat er verschillende uitslagen worden opgemaakt. Mijn idee is zolang het een apart klassement is prima, degenen die met die middelen het hardst fietst wind, niet ander als vrouwen versus mannen en 30tigers, 40 tigers enz in een apart klassement,
Ypuh, de formule E heeft ondertussen een behoorlijke schare fans, maar dit zijn veelal niet dezelfde mensen als de Formule 1 fans. Ben in Duitsland al een wezen kijken naar een DTM voor elektrische auto's was zelf verrast over mijn enthousiasme, maar vooral over het aantal toeschouwers en volgens mijn waren dit toch wel degelijk autoliefhebbers.
Ypuh, de formule E heeft ondertussen een behoorlijke schare fans, maar dit zijn veelal niet dezelfde mensen als de Formule 1 fans. Ben in Duitsland al een wezen kijken naar een DTM voor elektrische auto's was zelf verrast over mijn enthousiasme, maar vooral over het aantal toeschouwers en volgens mijn waren dit toch wel degelijk autoliefhebbers.
Ach, ik zeg ook maar wat
hmmm,..... de gemiddelde f1 liefhebber is helemaal niet blij met de huidige hybride f1 wagens. Die rijden dus op brandstof en op een batterij die door remkracht weer wordt opgeladen.
Hun klacht is dat de huidige generatie f1 auto geen herrie meer maken,.......
Hun klacht is dat de huidige generatie f1 auto geen herrie meer maken,.......
Live fast; die young. mijn blog