Nordeifeltour 29 mei 2016
Ik kan me niet voorstellen dat de tocht vol zit. Ik zou zeggen, als je wil rijden, gewoon erheen en vragen of je je alsnog mag inschrijven! De vereniging zegt toch zeker geen nee tegen extra inkomsten?
Bij de Grenslandklassieker was dit een paar jaar geleden ook zo. Alleen maar deelnemen via voorinschrijving maar op de dag zelf kon je je nog gewoon inschrijven.
Bij de Grenslandklassieker was dit een paar jaar geleden ook zo. Alleen maar deelnemen via voorinschrijving maar op de dag zelf kon je je nog gewoon inschrijven.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Inderdaad! Overigens rijden wij op zaterdag de Tour de Namur.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
@ Magoo: Klopt inderdaad, toen niet van te voren ingeschreven en 's morgens in kunnen schrijven en rijden maar.
Ik denk het (misschien) te maken heeft met vergunning en daarom alleen voorinschrijving.
Je zou inderdaad op zondag zonder inschrijven daar naar toe kunnen gaan en proberen in te schrijven. Als dat niet mag, dan kan je nog steeds daar rijden want het is en blijft openbare weg. Alleen geen gebruik van de posten.
Misschien niet netjes, maar kan me voorstellen dat diversen dat wel doen. zelf wel ingeschreven voor de goede orde
@Sha Kokken: Hoeveelheid regen maakt me niet uit, maar dan wel pas na pakweg 15:00u
Ik denk het (misschien) te maken heeft met vergunning en daarom alleen voorinschrijving.
Je zou inderdaad op zondag zonder inschrijven daar naar toe kunnen gaan en proberen in te schrijven. Als dat niet mag, dan kan je nog steeds daar rijden want het is en blijft openbare weg. Alleen geen gebruik van de posten.
Misschien niet netjes, maar kan me voorstellen dat diversen dat wel doen. zelf wel ingeschreven voor de goede orde
@Sha Kokken: Hoeveelheid regen maakt me niet uit, maar dan wel pas na pakweg 15:00u
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Het maximaal aantal deelnemers is beperkt tot 1500. Als er nog daginschrijving mogelijk is, zou je uiteraard de kans lopen — bij vol is vol — dat je tevergeefs bent afgereisd. Maar waarom is de voorinschrijving eigenlijk al op 20 mei afgesloten? Waarom niet — voor degenen die de laatste weersvoorspellingen willen afwachten — een meerprijs vragen bij een voorinschrijving in de laatste week t/m a.s. zaterdag? Denk dat daar nog wel veel animo voor zou kunnen zijn!
Overigens zijn er wel behoorlijk wat drukke verkeerswegen (max 100km/u, grotendeels zonder vrijliggende fietspaden) in de route opgenomen. Niet zo fijn om daar in je uppie te fietsen, pal naast het gemotoriseerde verkeer. Maar wellicht dat dat in een pelotonnetje wel meevalt.
Overigens zijn er wel behoorlijk wat drukke verkeerswegen (max 100km/u, grotendeels zonder vrijliggende fietspaden) in de route opgenomen. Niet zo fijn om daar in je uppie te fietsen, pal naast het gemotoriseerde verkeer. Maar wellicht dat dat in een pelotonnetje wel meevalt.
- Sha Kokken
- Forum-lid
FWIW: ik heb donderdagavond de 19e ingeschreven en heb startnummer 1085. Suggestie nog een plek of 400 beschikbaar.
@Fredmtb prima waar kan ik tekenen?
@Fredmtb prima waar kan ik tekenen?
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Als ik de weersvooruitzichten echt mag geloven, ben ik a.s. sponsor ipv deelnemer.
Hopelijk veranderd het nog in gunstige zin, maar als ik de term kletsnat en bakken met regen hoor weet ik voldoende.
Hopelijk veranderd het nog in gunstige zin, maar als ik de term kletsnat en bakken met regen hoor weet ik voldoende.
Gewoon lekker gaanVolgens de meteorologen van Weerplaza valt het weekend niet helemaal in het water. ,,De buien komen verspreid over het land voor, het is dus niet overal nat. Sterker nog, in veel steden en dorpen verwacht ik dat het grotendeels droog zal zijn. Over de hele dag bezien krijgen de meeste plaatsen hooguit twee of drie buien te verwerken en de rest van de dag wisselen wolken en zon elkaar af."
- Sha Kokken
- Forum-lid
+1
Volgens yr.no valt de regen pas in de loop van de middag.
Op tijd starten dus en lekker doortuffen. Ik ben alleen dus hoop dat ik tijdig een groepje vind met een goed tempo voor mij, zal wel schelen.
Maar goed ik heb er zin in, laat mijn pret niet bederven door een paar druppels.
Volgens yr.no valt de regen pas in de loop van de middag.
Op tijd starten dus en lekker doortuffen. Ik ben alleen dus hoop dat ik tijdig een groepje vind met een goed tempo voor mij, zal wel schelen.
Maar goed ik heb er zin in, laat mijn pret niet bederven door een paar druppels.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Voor mezelf vanmorgen besloten om niet te gaan. Zaterdagavond extra kabouter kan ik dan hebben en kan ik zondag uitslapen.
Dus vanmorgen dikke 150 km gepakt na gisterenmorgen 100 km. Misschien morgenochtend als het normaal weer is en de kabouters niet te hard zijn aangekomen.
Weet 1 ding zeker: Schrijf niet meer in voor toertochten, want itt marathons uit mijn wedstrijdperiode laat het het sneller schieten. (was dit jaar ook al bij de winter 11 steden tocht).
Zijn zat tochten waar je wel op de dag kan inschrijven en anders maar eigen rondje.
Wie wel gaat; Veel plezier en hopelijk zat ik er naast.
Dus vanmorgen dikke 150 km gepakt na gisterenmorgen 100 km. Misschien morgenochtend als het normaal weer is en de kabouters niet te hard zijn aangekomen.
Weet 1 ding zeker: Schrijf niet meer in voor toertochten, want itt marathons uit mijn wedstrijdperiode laat het het sneller schieten. (was dit jaar ook al bij de winter 11 steden tocht).
Zijn zat tochten waar je wel op de dag kan inschrijven en anders maar eigen rondje.
Wie wel gaat; Veel plezier en hopelijk zat ik er naast.
Je bent wel érg bang om een beetje nat te worden Fred. Nochtans is een mens niet van suiker. Als ik nu overigens de Buienradar bekijk, ziet het er schoon uit. Denk dat het, net als gisteren, prima weer kan worden. Veel plezier iedereen die meedoet.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Heb je op zich goed. Buitje regen overleef ik heus wel, maar ik zoek "het" (reële kans op zware buien) niet meer op. Om dan 2 x 250 km in de auto te zitten heb ik er niet voor over.havana schreef:Je bent wel érg bang om een beetje nat te worden Fred. Nochtans is een mens niet van suiker. Als ik nu overigens de Buienradar bekijk, ziet het er schoon uit. Denk dat het, net als gisteren, prima weer kan worden. Veel plezier iedereen die meedoet.
Als het een marathon geweest zou zijn, dan 0,0 twijfel. Nu gewoonweg anders.
Ben idd echte mooi weer rijder geworden wat (in)direct met mijn ongeval van 3 jaar terug te maken heeft. Als toerder meer dan voorheen: Fietsen als ik zin heb en omstandigheden lekker zijn.
Ik hoop voor de deelnemers dat ik er rokend naast zat en mooie verhalen/verslagen te lezen krijg.