Reynolds Strike SLG of FFWD F6R DT240?
-
- Forum-lid HC
De Reynolds velgen zitten niet onder de blanke lak zoals de FF velgen. Die glimmen nl als een gek.
Voor rond de E1500,- heb je een setje Reynolds Strike SLG, incl Blue Cryo remblokken en snelspanners.
Remmen zeer goed met deze blokken.
Met je 86 kg zul je geen problemen met deze wielen krijgen, die zijn stevig en stijf genoeg voor je gewicht.
Ik denk dat de Reynolds kwalitatief een stukje beter zijn dan de FF, gezien het gebruik van de velgen bij de verschillende wielbouwers.
Voor de naven hoef je geen schrik te hebben, die voldoen nl goed.
Bij FF wielen vaak garantiegevallen gezien, afwikkeling daarvan bij FF is daarentegen wel goed.
Succes.
Voor rond de E1500,- heb je een setje Reynolds Strike SLG, incl Blue Cryo remblokken en snelspanners.
Remmen zeer goed met deze blokken.
Met je 86 kg zul je geen problemen met deze wielen krijgen, die zijn stevig en stijf genoeg voor je gewicht.
Ik denk dat de Reynolds kwalitatief een stukje beter zijn dan de FF, gezien het gebruik van de velgen bij de verschillende wielbouwers.
Voor de naven hoef je geen schrik te hebben, die voldoen nl goed.
Bij FF wielen vaak garantiegevallen gezien, afwikkeling daarvan bij FF is daarentegen wel goed.
Succes.
Laatst gewijzigd door scottpch op 23 sep 2015 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alhoewel ik een enorme campa-fan ben (zeker ook van de wielen), durf ik de stelling wel aan dat je met een setje Reynolds Assault velgen een set kan laten spaken die lichter en aerodynamischer is dan de Bora Ultra's, net zo goed remt en tot 1000 euro goedkoper is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Of ze net zo goed remmen durf ik dan weer te betwijfelen, voor de rest: eens. Verschil zal evengoed niet heel groot zijn. Maar de Bora's remmen echt heel goed. Beter dan mijn oude Assaults, en zeker in de regen.
Qua looks kan er natuurlijk niks tegen de Bora's op
Ik zou ook voor de Reynolds staan, al dan niet handgespaakt. Als je iets speciaals wit, ga je voor handgespaakt. Anders kun je ook prima de standaard naven pakken. Enige wat ik erop tegen zou hebben is dat de decals niet mooi vind... en aangezien die niet te verwijderen zijn is dat nogal een breekpunt.
Qua looks kan er natuurlijk niks tegen de Bora's op

Ik zou ook voor de Reynolds staan, al dan niet handgespaakt. Als je iets speciaals wit, ga je voor handgespaakt. Anders kun je ook prima de standaard naven pakken. Enige wat ik erop tegen zou hebben is dat de decals niet mooi vind... en aangezien die niet te verwijderen zijn is dat nogal een breekpunt.
Je weet dat de Bora's ook bij mij op de shortlist stonden. Mijn breekpunt was dat ik teveel snob ben om voor de Bora One's te gaan, maar de Ultra's te duur vond. 
De Reynolds decals vind ik niet lelijk, maar idd ook niet bijzonder fraai. In de regen heb ik met de Reynolds nooit in de bergen gereden (wel op het vlakke), bij nat merk je wel dat het een fractie duurt voordat de remmen pakken (in vergelijking met alu). Is dat met de Bora's niet zo dan? Met droog weer remmen ze minstens net zo goed als alu, ook in technische afdalingen.
@TS: moeten het perse van die hele hoge velgen zijn? Bedenk dat je daarmee het inzetgebied toch wel drastisch beperkt.

De Reynolds decals vind ik niet lelijk, maar idd ook niet bijzonder fraai. In de regen heb ik met de Reynolds nooit in de bergen gereden (wel op het vlakke), bij nat merk je wel dat het een fractie duurt voordat de remmen pakken (in vergelijking met alu). Is dat met de Bora's niet zo dan? Met droog weer remmen ze minstens net zo goed als alu, ook in technische afdalingen.
@TS: moeten het perse van die hele hoge velgen zijn? Bedenk dat je daarmee het inzetgebied toch wel drastisch beperkt.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Voor het geld van een reynolds heb je ook een veel beter setje handgespaakt (was verre van onder de indruk van de bouwkwaliteiten van Reynolds.
Assymetrisch is zeker een optie en zie je meer en meer (voor bijv. 45 mm en achter 55), enve heeft het ook bij de Smart serie.
De laatste twee series assault hebben geprinte velgen, maar ze zijn bij een beetje wielbouwer ook unbranded te krijgen.
Setje velgen 20/24 met Sapim spaken en White industry naven en je moet binnen je budget kunnen blijven.
Assymetrisch is zeker een optie en zie je meer en meer (voor bijv. 45 mm en achter 55), enve heeft het ook bij de Smart serie.
De laatste twee series assault hebben geprinte velgen, maar ze zijn bij een beetje wielbouwer ook unbranded te krijgen.
Setje velgen 20/24 met Sapim spaken en White industry naven en je moet binnen je budget kunnen blijven.
Asymmetrisch (hogere achtervelg dan voorvelg) vind ik persoonlijk geen gezicht, maar da's persoonlijk uiteraard. In aerodynamisch opzicht is het volgens mij ook een vrij debiele oplossing, aangezien het effect van een hogere velg bij het voorwiel veel hoger is (lijkt me toch) dan bij het achterwiel.
Noem eens een voorbeeld van een "beter setje"? Enve is vast heel goed (beetje overhyped in m.n. de USA IMHO), maar wel een factor of 2 duurder. Wat scheelt er aan de bouwkwaliteiten van de Reynolds velg? Of heb je het over de manier waarop de wielen gespaakt zijn?
Noem eens een voorbeeld van een "beter setje"? Enve is vast heel goed (beetje overhyped in m.n. de USA IMHO), maar wel een factor of 2 duurder. Wat scheelt er aan de bouwkwaliteiten van de Reynolds velg? Of heb je het over de manier waarop de wielen gespaakt zijn?
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen.Dante schreef:Bedankt voor alle reacties!
Beide wielsets zitten aan de bovenkant van m'n budget en ik ben ervan uit gegaan dat een set laten bouwen nogal wat meer kost. Vandaar dat ik die optie niet had genoemd.
Bovendien heb je het voordeel dat je een superstrak setje krijgt, op jouw lichaamsgewicht gespecificeerd, en zonder decals zoals je wilt.
Daar doelde ik dus op. Als er geen Reynolds op staat, betaal je er ook minder voor.sharkman113 schreef: De laatste twee series assault hebben geprinte velgen, maar ze zijn bij een beetje wielbouwer ook unbranded te krijgen.
Voorbeeld:
Afgebeelde set: Zenith .50c, Industry Nine Torch Road, Sapim Cx Ray + Cx Sprint. Gewicht: 1506 gram. Een volledige Zenith wielset op maat is al mogelijk vanaf 1137,00.
https://www.facebook.com/WheelTec/photo ... =3&theater
Bedankt, ik zal er eens naar informeren. Tijjd dat ik me wat ga verdiepen in de naven en spaken.

53x11 schreef:Als ik google op prijzen voor de FFWD set die je noemt (met DTSwiss naven dus), kom ik prijzen tegen rond de 1600E. Lijkt me sterk dat je voor dat bedrag niet een setje Reynolds kunt laten spaken rond een mooie White Industries of Industry Nine naven bijvoorbeeld.
(ter vergelijking: voor een setje assaults rond Tune naven - die zijn een stuk duurder dan WI of I9! - was ik minder geld kwijt)
-
- Forum-lid HC
Reynolds velgen zijn even goed als enve maar wel heel veel goedkoper. Ik had het over de bouwkwaliteit van de complete wielen want die is regelmatig niet best en de naven kunnen ook beter.Noem eens een voorbeeld van een "beter setje"? Enve is vast heel goed (beetje overhyped in m.n. de USA IMHO), maar wel een factor of 2 duurder. Wat scheelt er aan de bouwkwaliteiten van de Reynolds velg? Of heb je het over de manier waarop de wielen gespaakt zijn?
Assymetrisch moet je smaak zijn maar een bredere en lagere voorvelg heeft in de praktijk echt voordelen (stabieler een veel minder windgevoelig en die centimeter zie je in de praktijk echt niet (zeker als je ze gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn: hard doorfietsen).
Maar de prijs is idd overdone.
Overigens had ik het over Reynolds velgen zonder het merklogo en niet over allerlei gerelabeled materiaal uit china want daar heb ik weer weinig mee.
Wat betreft naven: Rij je met Campa dan is elke alu body wel goed en kun je kiezen uit heel veel merken.
Wil je shimano dan zou ik even nadenken over wat je zoekt. Eigenlijk zou ik enkel Campa naven met een stalen body of White Industries met een Titanium body adviseren. De rest van de merken zijn (soms) lichter maar hebben allemaal last van vraat vastzittende cassettes.
Alternatief: Campa naaf nemen, werkt net zo goed met shimano 11v en nooit last van invreten.
De Zenith velgen komen uit de Reynolds stal, maar zijn NIET gelijk aan de velgen die Reynolds onder eigen label verkoopt. Ik heb beide overwogen, en had, ook op basis van de info die ik van Wheeltec kreeg, nou niet het idee dat de marges op de Reynolds nou heel veel groter waren dan die op de Zenith velgen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de Zenith wielen van slechte kwaliteit zijn. Maar bij Wheeltec kunnen ze je ongetwijfeld van een eerlijk antwoord over het verschil in kwaliteit voorzien.loos schreef:(...)
Daar doelde ik dus op. Als er geen Reynolds op staat, betaal je er ook minder voor.
Voorbeeld:
Afgebeelde set: Zenith .50c, Industry Nine Torch Road, Sapim Cx Ray + Cx Sprint. Gewicht: 1506 gram. Een volledige Zenith wielset op maat is al mogelijk vanaf 1137,00.
EDIT: de door jou genoemde prijs is denk ik voor een set met "huismerk" naven(?) Anders scheelt het wel erg veel met de prijsopgave die ik eind vorig jaar ontving. Het verschil tussen deze Zenith 50's en Reynolds Assaults is iets van 150 euro per set (in mijn geval uiteindelijk 75 euro door een kortingsactie). Ik zou voor het A-merk gaan..
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
De tekst met prijsinformatie die ik geplaatst heb komt direct van wheel-tec op Facebook. Dat zal inderdaad de eigen label naaf zijn (white industries). Reynolds heeft trouwens meerdere velgtypen, in verschillende prijsklassen. Ik zou in ieder geval een brede velg nemen, want comfortabeler en aerodynamischer.
Je kunt je inderdaad het beste gewoon laten adviseren over de verschillen.
Je kunt je inderdaad het beste gewoon laten adviseren over de verschillen.
De graphics op de nieuwere Reynolds velgen zijn minder schreeuwerig dan voorheen wat me wel aanstaat. Als het goedkoper is om ze zonder graphics te laten bouwen neem ik dat zeker in overweging al denk ik dat het niet zou misstaan onder de fiets. Zie afbeelding hieronder en de graphics op het frame.

Doordat de fiets is opgebouwd met Ultegra groepset had ik Campa wielen niet in overweging genomen.
Ik zal gaan informeren naar de kosten van het volgende;
Reynolds Strike SLG velgen voor en achter (met of zonder graphics)
Sapim Cx Ray spaken
White Industries naven. De naven zijn een voorlopige keuze aangezien ik me hierin nog wil verdiepen.
Het proces van inlezen en keuzes maken is zeker zo leuk als het ontvangen van het product.
Is een dergelijke set carbon wielen alleen in de zomer goed te gebruiken of kunnen ze ook tegen winterse omstandigheden?
Dat zou de komende tijd niet zo'n probleem moeten zijn, want door de aanschaf van de fiets is het fietshobbypotje aardig opgedroogd.

Waarom verschillende spaken voor de wielen? Ik zat te denken aan Sapim Cx Ray rondom.loos schreef:Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen.
Bovendien heb je het voordeel dat je een superstrak setje krijgt, op jouw lichaamsgewicht gespecificeerd, en zonder decals zoals je wilt.
Voorbeeld:sharkman113 schreef: De laatste twee series assault hebben geprinte velgen, maar ze zijn bij een beetje wielbouwer ook unbranded te krijgen.
Doordat de fiets is opgebouwd met Ultegra groepset had ik Campa wielen niet in overweging genomen.
Ik zal gaan informeren naar de kosten van het volgende;
Reynolds Strike SLG velgen voor en achter (met of zonder graphics)
Sapim Cx Ray spaken
White Industries naven. De naven zijn een voorlopige keuze aangezien ik me hierin nog wil verdiepen.
Het proces van inlezen en keuzes maken is zeker zo leuk als het ontvangen van het product.

Is een dergelijke set carbon wielen alleen in de zomer goed te gebruiken of kunnen ze ook tegen winterse omstandigheden?
Dat zou de komende tijd niet zo'n probleem moeten zijn, want door de aanschaf van de fiets is het fietshobbypotje aardig opgedroogd.