zo kost het je dus je WK
Volgens mij week Lubbering indertijd flink van zijn lijn af.
Op 13 seconden zit hij bijna op het midden van de weg en vier seconden later op 17 seconden rijdt hij Laurent in de hekken.
http://nos.nl/video/516983-1983-lubberd ... ekken.html
Op 13 seconden zit hij bijna op het midden van de weg en vier seconden later op 17 seconden rijdt hij Laurent in de hekken.
Door die elleboog ziet het er niet erg katholiek uit maar ik vraag me af of Dylan al niet tegen Jens zijn been zat en hierdoor uit evenwicht geraakte, en pas een fractie nadien die elleboog kwam. Je zou het in héééél vertraagde film moeten kunnen herbekijken.
Vooral een erg spijtige zaak voor Dylan.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik ga het hier opnemen voor Jens.
Het gat is te klein, De marges zijn te klein voor het gat waar hij wil induiken, al zeker met de natte weg. Dylan zat op 100 meter van de meet aan de verkeerde kant om in te halen, er was op dat moment maar een gat van hooguit een meter. Die meter is gekrompen tot een halve meter dichtbij de finish, maar je kan niet verwachten dat Jens een meter blijft houden terwijl de weg naar rechts een bocht neemt. Die elleboog was een correctie van Jens ten aanzien van het contact met Dylan, om recht te blijven.
Het gat is te klein, De marges zijn te klein voor het gat waar hij wil induiken, al zeker met de natte weg. Dylan zat op 100 meter van de meet aan de verkeerde kant om in te halen, er was op dat moment maar een gat van hooguit een meter. Die meter is gekrompen tot een halve meter dichtbij de finish, maar je kan niet verwachten dat Jens een meter blijft houden terwijl de weg naar rechts een bocht neemt. Die elleboog was een correctie van Jens ten aanzien van het contact met Dylan, om recht te blijven.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Jammer, kan het filmpje niet bekijken. Misschien ik in Belgie zit, heb nogal meegemaakt dat sommige filmpjes op de nos in Belgie niet kunnen bekeken worden.vantheman schreef:Volgens mij week Lubbering indertijd flink van zijn lijn af.
Even los van de vraag of Dylan ertussen had moeten kruipen, vind je de lijn die Jens rijdt dan ook normaal? Op deze manier kan er geen sprint meer met 6 man gedaan worden, ligt er altijd wel één.de zwarten schreef:Ik ga het hier opnemen voor Jens.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zie niet veel verkeerd aan de lijn die Jens reed:
100 meter van het einde reed hij met een dikke meter tussen zichzelf en de afsluiting. Helaas geen beelden van de 100 meter daarvoor... Maar ik persoonlijk zou er, op die afstand en in die positie, van uitgaan dat niemand daar nog wil tussenkruipen.
De weg neemt in de laatste 'rechte' lijn een flauwe bocht naar rechts. De aankomst ligt dus dichterbij in de binnenbocht. Een renner lijkt me dus altijd geneigd om de binnenkant te willen houden. Dat Jens daar nog iets naar binnen schuift (terwijl Dylan ertussen probeert te komen), lijkt me de meest logische lijn.
Blijkbaar vindt de jury dit niet kunnen (en de jury heeft altijd gelijk, wellicht hadden ze ook slo-mo beelden), maar ik vind nog altijd niet dat Jens hier echt over de schreef ging. Wel heel jammer voor Dylan uiteraard, dit wens je echt niemand toe. En ergens siert het hem dat hij er vol voor ging, maar zoveel risico een week voor het WK in een kleine Vlaamse koers... Achteraf gezien was het dit allemaal niet waard...
100 meter van het einde reed hij met een dikke meter tussen zichzelf en de afsluiting. Helaas geen beelden van de 100 meter daarvoor... Maar ik persoonlijk zou er, op die afstand en in die positie, van uitgaan dat niemand daar nog wil tussenkruipen.
De weg neemt in de laatste 'rechte' lijn een flauwe bocht naar rechts. De aankomst ligt dus dichterbij in de binnenbocht. Een renner lijkt me dus altijd geneigd om de binnenkant te willen houden. Dat Jens daar nog iets naar binnen schuift (terwijl Dylan ertussen probeert te komen), lijkt me de meest logische lijn.
Blijkbaar vindt de jury dit niet kunnen (en de jury heeft altijd gelijk, wellicht hadden ze ook slo-mo beelden), maar ik vind nog altijd niet dat Jens hier echt over de schreef ging. Wel heel jammer voor Dylan uiteraard, dit wens je echt niemand toe. En ergens siert het hem dat hij er vol voor ging, maar zoveel risico een week voor het WK in een kleine Vlaamse koers... Achteraf gezien was het dit allemaal niet waard...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®NoChain schreef:Door die elleboog ziet het er niet erg katholiek uit maar ik vraag me af of Dylan al niet tegen Jens zijn been zat en hierdoor uit evenwicht geraakte, en pas een fractie nadien die elleboog kwam. Je zou het in héééél vertraagde film moeten kunnen herbekijken.
Gelukkig ben ik niet de enige die vind dat dit een bijzonder ongelukkig race-ongeluk is.de zwarten schreef:Ik ga het hier opnemen voor Jens.
Als je hier met de beschuldigende vinger wilt wijzen kun je dat beter richtig de organisatie doen. Een sprint in een bocht plannen is niet echt handig. De aanwezigheid van voldoende horeca bij de aankomst weegt waarschijnlijk zwaarder dan de veiligheid van de renners.
Campagnolo Ultra Dork
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zou hier niemand willen beschuldigen...
Maar als je als jury Jens toch declasseert, zet dan Dylan op plaats 1. Magere troost, maar wel een troost!
Maar als je als jury Jens toch declasseert, zet dan Dylan op plaats 1. Magere troost, maar wel een troost!
©®
©®de fase in het WK in Ronse: daar ging Bauer wel serieus met Cricq op de loop, niet te vergelijken met dit!lugosi schreef:Het blijft me verbazen hoe renners denken dat ze een sprint kunnen winnen door te proberen in een gat tegen de nadars te kruipen. Dat weet je gewoon dat dat slecht afloopt.
En niet alleen jonge, onervaren renners maken die fout (remember Criquelion, Pauwels in Koksijde,...) en dan maar jammeren achteraf. Als je wil winnen moet je tegen de wind in sprinten, net zoals diegene waarvan je weet dat hij de deur zal dichtdoen.
Ik meen me ook nog zo'n sprintje te herinneren in de Tour tussen Lubberding en Bernaudeau, maar vind daar niet meteen beeldmateriaal van terug, jammer, was in mijn herinnering een vakkundig sprint van Lubberding.
https://www.youtube.com/watch?v=nI4W2l2J7fg
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.