Alles over vakanties op én met de fiets

Fietskar voor kinderen

janthemaster
Forum-lid

janthemaster 21 mei 2015 19:32

Hoe hard kan je met zo'n kar eigenlijk fietsen zonder dat het onveilig wordt ?

Jannijm
Forum-lid

Gebruikersavatar Jannijm 21 mei 2015 22:17

Kijk ook eens naar de FollowMe tandem, een koppeling tussen je eigen fiets en die van je kind. Wij gebruiken deze inmiddels 2 jaar naar volle tevredenheid. Twee jaar geleden zijn we hiermee op fietsvakantie geweest en ook komende zomer gaan we er mee in Oostenrijk en Italië fietsen met onze zoon van 6. Groot voordeel is ook dat je de mogelijkheid houdt om hem ook zelf stukjes te laten fietsen, zoals 's avonds op de camping. Ik heb een paar weken geleden met mijn zoontje nog de Classico Boretti gereden, ongeveer 80 km met klimmetjes, ook met de FollowMe tandem. Succes met je keuze en fijne vakantie!

Cyclopetje

Cyclopetje 26 mei 2015 18:44

Weehoo I Go !

Cyclopetje

Cyclopetje 26 mei 2015 18:45

http://www.cima-lux.nl/425015239/weehoo ... 200mm-l-ii

Hiermee fietsvakanties volbracht.
O.a. Meerdaagse Zeeland en de ANWB fietsroute Friesche 11 stedentocht.
Kind kan zelf meetrappen, hoeft niet.
Kind zit niet opgesloten als een hond.
Wij zijn met deze combinatie door allerlei weersomstandigheden gereden. Zelfs plensbuien en storm.
Ons dochtertje vond het geweldig.
Gebruikt 4 en 7 jaar.
Aanrader.

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 31 dec 2016 13:27

Even dit topic afstoffen en kapen...

Sinds een paar maanden heeft mijn vrouw ook een racefiets en heeft ze het virus goed te pakken. We hebben een zoontje van anderhalf, en zitten te denken of een fietskar iets zou zijn voor ons. Kunnen we met z'n drieën op pad. Ik heb op het forum al het één en ander gelezen over de verschillende types die op de markt zijn. Ik heb een alu racer, waar een kar volgens mij prima achter kan met zo'n aanhangconstructie tussen de snelspanner van je achterwiel.

En dan nu de brutale vraag: eigenlijk zou ik gewoon een keer willen voelen hoe het fietst, en willen kijken of m'n zoontje het net zo leuk vindt als voorop de fiets. Toevallig een forumlid in het midden van het land in het bezit van een fietskar voor een kind die ik een keer een middagje mag lenen? Een goede fles van het één of ander en heel veel dank in return :)

MarcoV
Forum-lid

MarcoV 04 jan 2017 08:40

lnnrtlnnrt schreef:Even dit topic afstoffen en kapen...

Sinds een paar maanden heeft mijn vrouw ook een racefiets en heeft ze het virus goed te pakken. We hebben een zoontje van anderhalf, en zitten te denken of een fietskar iets zou zijn voor ons. Kunnen we met z'n drieën op pad. Ik heb op het forum al het één en ander gelezen over de verschillende types die op de markt zijn. Ik heb een alu racer, waar een kar volgens mij prima achter kan met zo'n aanhangconstructie tussen de snelspanner van je achterwiel.

En dan nu de brutale vraag: eigenlijk zou ik gewoon een keer willen voelen hoe het fietst, en willen kijken of m'n zoontje het net zo leuk vindt als voorop de fiets. Toevallig een forumlid in het midden van het land in het bezit van een fietskar voor een kind die ik een keer een middagje mag lenen? Een goede fles van het één of ander en heel veel dank in return :)
Ik woon niet in het midden van het land maar wel in het westen (Beverwijk) Als dat geen probleem is mag je de kar best een keer een dagje proberen, ik heb een thule chariot cougar 1.

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 18 jan 2017 15:19

Ha Marco, sorry zie je bericht nu pas!

dank voor het aanbod, ik heb echter viavia al iemand anders gevonden waar ik de kar een keer van mag testen. Ik ben benieuwd, maar wacht nog even tot wat beter weer, voordat de kinderbescherming bij me op de stoep staat ;)

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 18 jan 2017 19:38

zoontje in een skipak of slaapzak hijsen en dit weer is geen enkel probleem in de fietskar.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 20 jan 2017 11:24

Precies, een dekentje erbij. Eventueel een warme kruik nog. Langer dan een uurtje/anderhalf moet je sowieso niet gaan. Althans dan komt er bij mij vanzelf gemopper uit de kinderkar

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 20 jan 2017 16:58

tieky schreef:Precies, een dekentje erbij. Eventueel een warme kruik nog. Langer dan een uurtje/anderhalf moet je sowieso niet gaan. Althans dan komt er bij mij vanzelf gemopper uit de kinderkar

Ik rijd met de tweeling in de kar meestal een uur of drie. en als ik roep we gaan richting huis.

Is het twee keer neeeee.

Plaats reactie