Wielstickers
- Supergrover
- Forum-lid HC
Technisch gezien is dat net zo triest, als je met bv Cannondalewielen gaat rijden. Wees dan een vent en maak DengFu stickers en plak die op je hoepels...ericpeters schreef:Als je puur de stickers mooi vind, zou je bijvoorbeeld stickers kunnen laten maken met het merk van je fiets maar dan in de stijl en kleur van het merk wat je mooi vind. Bij de link die Der Slucht heeft geplaatst is dat geen probleem.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Jij vind dat dan triest, het "technische" daarvan ontgaat me toch even, maar Ieder zijn mening; er zijn genoeg fietsmerken (en niet de minste, bv Most stikkers op Lightweight) die hun eigen merk op andere wielmerken plakken om heel verschillende redenen.
Net zoals er ook quasi "echte" wielmerken zijn die hun eigen bestickering maken soms op zowel duurdere wielen (bv Reynolds die je ook als DT swiss of als Ritchey kan kopen) alsook op goedkope. Dat is dan allemaal branding en marketing waarmee marges worden gemaakt. En als je dan zelf iets doet om het naar jouw smaak mooier te maken dan ben je blijkbaar triest?
Naar mijn mening net zo vreemd als een compleet carbon wiel gekocht in China wordt gezien als "goedkope Chinese nepper" maar als exact dezelfde onderdelen in Nederland zijn samengebouwd dan is het ineens een "handgespaakt setje"
Net zoals er ook quasi "echte" wielmerken zijn die hun eigen bestickering maken soms op zowel duurdere wielen (bv Reynolds die je ook als DT swiss of als Ritchey kan kopen) alsook op goedkope. Dat is dan allemaal branding en marketing waarmee marges worden gemaakt. En als je dan zelf iets doet om het naar jouw smaak mooier te maken dan ben je blijkbaar triest?
Naar mijn mening net zo vreemd als een compleet carbon wiel gekocht in China wordt gezien als "goedkope Chinese nepper" maar als exact dezelfde onderdelen in Nederland zijn samengebouwd dan is het ineens een "handgespaakt setje"

Zo heb ik ooit eens Mavic Cosmic Carbon (de oldskoolvariant) voorzien van Cinelli stickers voor in een Cinelli fiets. Best fraai geworden (foto kan ik zo snel nergens vinden), maar dit vind ik toch een andere categorie dan een naamloos chinees setje eruit laten zien als Dura Ace of Bora. Dat vind ik namelijk ook wat sneu ogen.
EDIT: google wist nog een crappy kwaliteit foto tevoorschijn te toveren

EDIT: google wist nog een crappy kwaliteit foto tevoorschijn te toveren

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat is dan wel weer leuk.midstar schreef:Je kan ook decals laten maken, dwz een eigen naam meegeven in de vorm van je initialen/fantasienaam oid.
Dit kan in elk gewenste kleur, lettertype etc...
Dan zit ik te denken aan:
Duracell, keeps going of Danoontje Powerrr
Is nu uitgerust met Wit Specialized toupé pro zadel( dus niet stuurlint en zadel moet gelijke kleur zijnSieper schreef:Staat wel mooi zo, past goed idd (erg mooie fiets, tot in de puntjes)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.