Cyclocross 1 blad voor
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Je kan toch ook 2 van die bash ringen monteren op je crank? Dit word al jaaaaaren gebruikt in de cross.
Das goedkoper dat testen met derraileurs.
Das goedkoper dat testen met derraileurs.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Naar mijn weten kan je alleen een bashring aan de buitenkant monteren. Dus is de kans nog groot dat je ketting er aan de binnenkant afvalt.
Testen met derailleurs is niet nodig. Er is online genoeg te lezen om te zien of een derailleur compatible is of niet.
Testen met derailleurs is niet nodig. Er is online genoeg te lezen om te zien of een derailleur compatible is of niet.
Hoezo alleen aan de buitenkant? Groenendaal reed jaren met twee Spooky bashringen en op mijn crosser had ik er twee van TA. Ik heb geen echt duidelijke foto meer maar hier zie je ze nog zitten...


fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15026
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Hoe lang zal het duren voordat sram ook 1x11 op de racer voorsteld.
Ik vind het op de Mtb niets, op een crosser zou ik het overwegen en op een racer lijkt het me ook niets.
Ik vind het op de Mtb niets, op een crosser zou ik het overwegen en op een racer lijkt het me ook niets.
Thanks, nee, al jaren niet meer. Wel veel plezier van gehad. De carbon TA bashrings heb ik trouwens nog wel, mocht iemand interesse hebben (130 steek, geschikt voor 42 tot 44 tands)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het ligt gewoon aan de ondergrond, ik verbaasde me erover dat met gestuiter op de veluwe over veel te veel wortels het allemaal goed ging. 2 weken later in Noord-Oost Twente kon ik een keer of 5 de ketting weer op 't blad leggen. Als de boel in een laag drek zit wordt je dan niet vrolijk van het narrow-wide bladen, zo duidelijk is het verschil dan op eens niet.japiecarbon schreef:Op de MTB heb ik in 2 jaar tijd nog geen 1 keer last gehad van een afvallende ketting. En die fiets heeft al heel wat mee gemaakt. Dus op de cx moet het ook wel lukken lijkt mij
Ik zie ook geen nadeel in een kettinggeleider, behalve dat 't misschien er minder hip uit ziet. Aan de prijs, maar voor mij persoonlijk wel een optie:
https://www.bike-components.de/en/Rohlo ... -CC-p6017/
Anders aan de buitenkant een bashring (hier relatief goedkoop: http://www.bbgbashguard.com/) en aan de binnenzijde een N-gear stop (halverwege de pagina, http://www.m-gineering.nl/shopshift.htm).
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Dacht dat ik er uit was maar begin nu toch wel een beetje te twijfelen.......
Qua bladen twijfel ik een beetje tussen de race face single speed ultra narrow
http://www.rose.nl/artikel/race-face-si ... aid:717796
en de wolftooth
http://www.bikeavenue.de/b2c/Wolftooth- ... ad-Cross_1
De laatste is een stuk duurder maar als ik de artikelen moet geloven van uitstekende kwaliteit (of goede marketing). Over de race face ook voornamelijk goede verhalen overigens.
@amclassicfan:
Heb jij met deze bladen gereden icm een normaal derailleur of een clutch? Ik zou er behoorlijk van balen als het straks niet goed blijkt te werken. Alleen het lijkt me dat sram met zijn cx1 crossgroep toch wel goed onderzoek heeft gedaan. Ook de xx1 is er al een tijdje en het lijkt me dat zij met hetzelfde concept werken. Mocht het niet goed werken kan ik altijd nog een kettinggeleider monteren.
Qua bladen twijfel ik een beetje tussen de race face single speed ultra narrow
http://www.rose.nl/artikel/race-face-si ... aid:717796
en de wolftooth
http://www.bikeavenue.de/b2c/Wolftooth- ... ad-Cross_1
De laatste is een stuk duurder maar als ik de artikelen moet geloven van uitstekende kwaliteit (of goede marketing). Over de race face ook voornamelijk goede verhalen overigens.
@amclassicfan:
Heb jij met deze bladen gereden icm een normaal derailleur of een clutch? Ik zou er behoorlijk van balen als het straks niet goed blijkt te werken. Alleen het lijkt me dat sram met zijn cx1 crossgroep toch wel goed onderzoek heeft gedaan. Ook de xx1 is er al een tijdje en het lijkt me dat zij met hetzelfde concept werken. Mocht het niet goed werken kan ik altijd nog een kettinggeleider monteren.
-
gaisdergerman
- Forum-lid
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Heb even wat verhalen over XX1 gelezen. Lees regelmatig dat het voorblad (van sram) al na 1000km vervangen moest worden (modderige omstandigheden.
Ik denk dat ik er toch helemaal van het enkel blad verhaal af zie en gewoon voor een dubbel ga. Zou alleen dan bij voorkeur met 38/39 - 44t rijden (ipv 46) 110mm, alleen een 44t is nauwelijks te vinden.
Had 38/44 van TA zephyr maar dat draaide absoluut niet. Neig nu toch maar om 39/46 aan te schaffen.
Ik denk dat ik er toch helemaal van het enkel blad verhaal af zie en gewoon voor een dubbel ga. Zou alleen dan bij voorkeur met 38/39 - 44t rijden (ipv 46) 110mm, alleen een 44t is nauwelijks te vinden.
Had 38/44 van TA zephyr maar dat draaide absoluut niet. Neig nu toch maar om 39/46 aan te schaffen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
