Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

AssurAce stopt met verzekering - welke verzekering nu nemen?

swoosh
Forum-lid

swoosh 18 aug 2010 22:23

UninvitedGuest schreef:Wanneer je geen lid bent of wilt worden van een fietsvereniging, kun je de NTFU verzekering individueel afsluiten via Velosport, zie hun website http://www.velosport.nl

Alleen moet je eerst lid worden van velosport. Waarvoor je moet betalen.

;)
Afbeelding

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 19 aug 2010 00:28

Amclassic-fan schreef:De NTFU verzekering is veel goedkoper, zeker als je veel fietsen hebt.

tja, of NTFU is goedkoper is hangt toch echt af van je fiets, niet alleen van het aantal!

Maximale uitkering per gebeurtenis = € 1000,-
Wanneer je fiets meer waard is dan € 1000,- kun je besluiten om een aanvullende schadeverzekering af te sluiten. Je kunt je fiets tot een maximaal bedrag van € 5000,- verzekeren. Let wel, ook voor de aanvullende fietsschade verzekering geldt een maandelijkse afschrijving van 1% van de nieuwwaarde, met een maximum van 72%.

en laat er nu veel mensen met nieuwe dikke pinarello's, cervelo's, kuota's en wat al meer zijn die veel meer dan 5000 euro kosten ;)

assurace hanteerde trouwens geen afschrijving, of de europeesche dit ook niet doet is mij nog niet duidelijk.

anyway : goedkoper is dus niet per definitie beter, in dit geval eerder slechter....
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

hond
Forum-lid

hond 19 aug 2010 00:48

klaas-kippegaas schreef: anyway : goedkoper is dus niet per definitie beter, in dit geval eerder slechter....

In het normale geval, dus als je geen schade rijdt, is goedkoper wel degelijk beter.
En bij de meeste valpartijen is een fiets prima op te lappen voor die 1000 euro, tenzij het frame beschadigd is.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 aug 2010 00:56

Hond schreef:
klaas-kippegaas schreef: anyway : goedkoper is dus niet per definitie beter, in dit geval eerder slechter....

In het normale geval, dus als je geen schade rijdt, is goedkoper wel degelijk beter.
En bij de meeste valpartijen is een fiets prima op te lappen voor die 1000 euro, tenzij het frame beschadigd is.

Hoi,

Tja, maar bij een Carbon Frame is de zaak nogal snel total loss. 1 goede impact op je frame en het is waardeloos. Het nadeel van Carbon.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

swoosh
Forum-lid

swoosh 19 aug 2010 00:57

Je moet het wel in de juiste context blijven zien. De uitkering in het voorbeeld hierboven is max 1000 euro. Bovendien zijn carbon frames nogal kwetsbaar bij valpartijen. Dan is het vaak einde oefening.

Aan de andere kant, als je elk jaar het geld voor een verzekering weg zou leggen dan heb je je eigen verzekeringspotje. Misschien is dat voor veel mensen (de gewone wielertoeristen) nog wel eens de meest lucratieve oplossing.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2010 01:08

klaas-kippegaas schreef:
Amclassic-fan schreef:De NTFU verzekering is veel goedkoper, zeker als je veel fietsen hebt.

tja, of NTFU is goedkoper is hangt toch echt af van je fiets, niet alleen van het aantal!

Maximale uitkering per gebeurtenis = € 1000,-
Wanneer je fiets meer waard is dan € 1000,- kun je besluiten om een aanvullende schadeverzekering af te sluiten. Je kunt je fiets tot een maximaal bedrag van € 5000,- verzekeren. Let wel, ook voor de aanvullende fietsschade verzekering geldt een maandelijkse afschrijving van 1% van de nieuwwaarde, met een maximum van 72%.

en laat er nu veel mensen met nieuwe dikke pinarello's, cervelo's, kuota's en wat al meer zijn die veel meer dan 5000 euro kosten ;)

assurace hanteerde trouwens geen afschrijving, of de europeesche dit ook niet doet is mij nog niet duidelijk.

anyway : goedkoper is dus niet per definitie beter, in dit geval eerder slechter....
Je moet toch wel erg ongelukkig vallen op een erg dure fiets om echt aan 5000 euro schade te komen. Je moet wel erg veel pech hebben om in 1 keer je wielset, frame, stuur, shifters en derailleur te slopen. En dan nog vraag ik me toch af wat het probleem is als je schade een beetje meer is dan je verzekerd hebt. Als je een fiets van €8000 hebt, mag ik toch hopen dat je zelf ook nog wel €1000 kunt lappen als de verzekering dat net niet uitkeert.

Maar goed ik vind die €1000 wel prima van de NTFU.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 aug 2010 01:14

Maareh.......Maximale uitkering per gebeurtenis = € 1000,-

Dat is snel gebeurd of niet Mark?

Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

klaas-kippegaas
Forum-lid

klaas-kippegaas 19 aug 2010 01:14

Hond schreef:

LOL

rare opmerking, als je zeker weet dat je geen schade rijd heb je ook geen verzekering nodig...

een dogma, r3sl of king frame kost al gauw +3500 euro, ik zal mijn mond maar houden over prijzen met DI2 of superrecord en carbon wielen...

als je daarmee valt wil je niet onderverzekerd zijn lijkt me

opmerking dat je als je een fiets van €8000 hebt, ook nog wel €1000 kunt lappen als de verzekering dat net niet uitkeert gaat echt nergens over. maar goed ik ga je het principe van verzekeren niet uitleggen....

ach ja, ieder zn mening, al doende leert men ;)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2010 01:36

Lijkt me wel verstandig dat je het principe van verzekeren niet gaat uitleggen. Het is namelijk nooit verstandig om zaken te verzekeren die je gewoon kunt lijden. Een verzekering is namelijk geen liefdadigheidsinstelling, maar een bedrijf dat gewoon bezig is om zoveel mogelijk winst te maken. Maar goed dat wordt wel vaker niet begrepen als ik hoor hoeveel mensen bijverzekeren in de gezondheidszorg, honderden Euro's per jaar weg dragen en als puntje bij paaltje komt maar de helft vergoed krijgen oid.

@Zorro, mijn duurste frame is mijn Simplon Gravity en daar heb ik een paar jaar geleden €750 voor betaald (zo uit 't hoofd). De andere frames (allemaal carbon) heb ik nooit meer dan €500 voor betaald. M'n carbon wielen waren iets van €400. Moet wel heel gek gaan wil ik boven die €1000 schade uitkomen. Enige manier om meer kapot te krijgen is door een auto geschept worden of een massale valpartij. Maar je aangereden wordt heb je de verzekering helemaal niet nodig, want dan is 't de verzekering van de veroorzaker die gewoon moet betalen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 19 aug 2010 01:44

Ik vind het wel zonde dat assurace stopt.. ik had na een valpartij toch voor 3500 euro schade.. het duurde een paar weekjes voor ze uitkeerden, maar ze hebben toch alles keurig vergoed.. En 2 jaar eerder reed ik mijn wielen krom, waren niet meer te richten en ook die kreeg ik vergoed.. ik heb in totaal voor 500 euro ofzo ingestoken maar 4600 euro vergoed gekregen.. al met al ben ik toch best blij met mijn verzekering

perik
Forum-lid

perik 19 aug 2010 01:51

Amclassic-fan schreef:Een verzekering is namelijk geen liefdadigheidsinstelling, maar een bedrijf dat gewoon bezig is om zoveel mogelijk winst te maken.

De NTFU verzekering lijkt wel bijna een liefdadigheidsinstelling. Die paar tientjes die je per jaar betaalt voor het lidmaatschap van een wielerclub zijn inclusief NTFU lidmaatschap en verzekering. Ik heb dat voor de komende tien jaar alvast terugverdiend met twee valpartijen.

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 19 aug 2010 10:30

klaas-kippegaas schreef: assurace hanteerde trouwens geen afschrijving, of de europeesche dit ook niet doet is mij nog niet duidelijk.

Assurace hanteerde voorheen bij total los wel afschrijving, om precies te zijn 1% per maand.
Amclassic-fan schreef:Maar je aangereden wordt heb je de verzekering helemaal niet nodig, want dan is 't de verzekering van de veroorzaker die gewoon moet betalen.

Dat klopt , echter dan krijg je wel de schade uitgekeerd op basis van dagwaarde!
En die is soms een stuk lager dan je zou denken
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

Plaats reactie