Time pedalen draaien stroef
skimons schreef:heb je die kappen nu los? ben wel benieuwd of daar rechtse schroefdraad in zit of inderdaad linkse en rechtse. welk pedaal heeft welke draad?
Heb de linkse open gedaan.Het is rechtse schroefdraad
heb het een beetje kunnen oplossen.Optimaal is het niet maar wel veel beter
Hoi,
Beide pedalen hebben rechtse draad vandaar ook het gekende probleem met loslopende pedalen in het begin van de RXs reeks.
Voor onderhoud hoef je de kap niet te verwijderen. Het lagertje is een model dat ook op roller skates wordt gebruikt. (608?)
Ciao,
omer schreef:skimons schreef:heb je die kappen nu los? ben wel benieuwd of daar rechtse schroefdraad in zit of inderdaad linkse en rechtse. welk pedaal heeft welke draad?
Heb de linkse open gedaan.Het is rechtse schroefdraad
Beide pedalen hebben rechtse draad vandaar ook het gekende probleem met loslopende pedalen in het begin van de RXs reeks.
Voor onderhoud hoef je de kap niet te verwijderen. Het lagertje is een model dat ook op roller skates wordt gebruikt. (608?)
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
skimons schreef:omer schreef:heb het een beetje kunnen oplossen.Optimaal is het niet maar wel veel beter
hoe heb je het opgelost? kap weer met loctite gemonteerd?
oeps,nee.Zou deze loskomen.
Er zat een scherp kantje juist voor de lager.Een beetje bij gevijld en mooi ingevet.
Het is niet meer de oude maar is nu toch veel beter.Geen gepiep meer en niet meer zo stroef.
Het is mijn linkse pedaal.
skimons schreef:nee, dan zou de rechter los moeten komen volgens mijn logica
ik zie trouwens niet hoe je zonder de kap te verwijderen het lager kunt servicen?
ik heb de kap verwijderd hé
omer schreef:skimons schreef:nee, dan zou de rechter los moeten komen volgens mijn logica
ik zie trouwens niet hoe je zonder de kap te verwijderen het lager kunt servicen?
ik heb de kap verwijderd hé
ja, was @ fdegrove